English Version
English

باوری در ناباوری برای من اتفاق افتاد

باوری در ناباوری برای من اتفاق افتاد

سومین جلسه از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره 60 لژیون کاشمر: با استادی مسافر عباس، نگهبانی مسافر هادی و دبیری مسافر مرتضی با دستور جلسه " وادی چهارم و تأثیر آن روی من " در روز یکشنبه 30 خردادماه 1400 ساعت 16 آغاز بکار کرد.

سخنان استاد:

در کنگره 60، 14 وادی داریم. این 14 وادی چه بخواهیم و چه نخواهیم قوانینی است که در زندگی ما حاکم هستند و ما برای اینکه بتوانیم زندگی آرامی داشته باشیم و از آرامش لازم برخوردار باشیم باید از این 14 وادی پیروی کنیم.

ما قبل از اینکه وادی 4 را شروع کنیم،3 وادی را داریم. وادی یکم به ما جایگاه تفکر و درست فکر کردن را آموزش می‌دهد. وادی دوم در ما پوچی و ناامیدی که یکی از عوامل بازدارنده است را آموزش می‌دهد. وادی سوم می‌خواهد این را به من بفهماند که اگر در مسیر ضد ارزش‌ها حرکت کنم برای خودم مشکلات و گرفتاری‌هایی را درست کردم و مسئولیتش بر عهده خود من است؛ چون خداوند وقتی انسان را آفرید به آن اختیار داد. من عباس اختیار داشتم و در مسیر ضد ارزش‌ها حرکت کردم، مصرف‌کننده مواد شدم و متأسفانه به دلیل جهالت و نادانی که داشتم همیشه از زیر بار مسئولیت فرار می‌کردم و همیشه همه را مقصر می‌دانستم و همیشه انتظار داشتم که دیگران مشکلات من را حل کنند.

خیلی مواقع اقدام به ترک مواد می‌کردم و یک حس طلب کارانه نسبت به دیگران داشتم؛ چون می‌خواستم ترک کنم، گوش‌به‌فرمان من باشند. اگر من مشکلی داشتم آن‌ها بیایند و مشکل من را رفع کنند؛ ولی متأسفانه ‌چند وقتی‌که این کارها را انجام دادم تمام اطرافیان من اصلاً راضی نبودند که من مواد را ترک کنم و می‌گفتند تو مواد را مصرف کن تا ما آرامش بیشتری داشته باشیم. از طرف دیگران که قطع امید شدم، یک گریزگاه برای خودم پیدا کردم و با خودم گفتم خداوند قدرت برتر است و خداوند به من کمک می‌کند، فقط باید صبر کنم. وقتی‌که مصرف مواد داشتم و در اوج نشئگی بودم، نماز می‌خواندم و با خداوند راز و نیاز می‌کردم و می‌گفتم خدایا من را نجات بده؛ ولی خودم هیچ‌گونه حرکتی نداشتم.

مشهد به حرم امام رضا (ع) می‌رفتم و آنجا می‌گفتم: من را شفاعت کن و از این مریضی نجات ده و در آنجا نذر می‌کردم؛ ولی هیچ اتفاق و معجزه‌ای برای من رخ نمی‌داد. خوشبختانه این شد که من با مسیر کنگره آشنا شدم و در این مسیر قرار گرفتم. یاد گرفتم که اگر مشکلی برای خودم درست کردم باید مسئولیت آن را بپذیرم و بپذیرم که اگر مصرف‌کننده مواد مخدر شدم خودم با اختیار خودم مصرف‌کننده شدم و دیگران و جامعه هیچ تقصیری ندارند و من نباید مشکلات و گرفتاری‌ها را گردن دیگران بیندازم. آموزش گرفتم و توانستم مسئولیت مشکلات خودم را بپذیرم و در صدر خواسته‌هایم قرار بگیرد و وقتی‌که من این مشکل را پذیرفتم و در مسیر ارزش‌ها قرار گرفتم، خداوند در کنارش من را یاری می‌کند.

در کنگره وقتی در مسیر ارزش‌ها حرکت می‌کنم، کمک راهنماها و خدمت‌گزاران به من کمک می‌کنند و اگر در مسیر ضد ارزش‌ها حرکت کنم هیچ‌وقت نمی‌توانم انتظار کمک از خداوند را داشته باشم و مشکلات، من را در مسیر ضد ارزش‌ها قرار می‌دهد. برای مثال: اگر من یک بدهی یا قرض داشته باشم و در خانه‌ام بنشینم و انتظار داشته باشم که خداوند این مشکل من را حل کند و هیچ‌گونه حرکت و تلاشی نداشته باشم، همان‌طور که جناب مهندس گفتند: در قرآن آمده است، انسان هیچ‌چیزی نیست جز اینکه خودش تلاش می‌کند. من تا تلاش نکنم هیچ‌وقت نمی‌توانم مشکلات و مسائل را حل کنم؛ ولی خوشبختانه در کنگره یاد گرفتم که اگر مشکلی در زندگی من است، مسئولیت آن تماماً بر عهده خود من است.

این شد که آمدم در جمع کنگره قرار گرفتم و چیزی که اصلاً در باور من نمی‌گنجید اتفاق افتاد و من که روزی چقدر مصرف مواد افیونی داشتم هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم یک روزی چشم‌هایم را صبح باز کنم و مواد مخدر لازم نداشته باشم. باوری در ناباوری برای من اتفاق افتاد و من 4 ماه است که رها شدم و باورم نمی‌شود که من همان عباسی هستم که هیچ‌وقت نمی‌توانست از مواد خلاصی داشته باشد. امیدوارم دوستان تمام مسئولیت‌های خودشان را بپذیرند و به این حال خوب برسند.

عکاس: مسافر محمود لژیون سوم
تایپ: مسافر جواد لژیون چهارم
ویراستار و ارسال خبر: مسافر حامد لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .