English Version
English

سرمای۶۰ درجه زیر صفر، همان سختی‌های راه است

سرمای۶۰ درجه زیر صفر، همان سختی‌های راه است

مهندس دژاکام، پس از موفقیت در ابداع و به کارگیری متد DSTو اطمینان از اجرای آن و رسیدن به درمان قطعی، نوشته‌های خود را در به کارگیری این روش، تحت عنوان کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر، منتشر نمودند. ضمن این که این کتاب به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده است و در سایت‌های بزرگ حوزه اعتیاد دنیا معرفی شده است، می‌توان گفت: کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر، خودآموز و راهنمای درمان اعتیاد به زبان ساده است که پیچیده‌ترین مصائب و مشکلات درمان اعتیاد، اعم از جسم، روان و جهانبینی را با زبانی ساده و در عین حال علمی بیان می‌نماید. هدف از انتشار این کتاب، روشن نمودن صورت مسئله اعتیاد و چگونگی درمان آن است که در این کتاب با دیدگاهی کلی به مسئله، نگریسته شده است. این دیدگاه، به صورتی ساده و روان، مشکلات مصرف‌کننده (معتاد) را بیان می‌نماید و مهم‌ترین‌گره‌های کور آن را مشخص و برای بازکردن این‌گره‌ها نظریۀ خود را بیان می‌کند. تحقیق در این کتاب به گونه‌ای انجام گرفته است که در حوصله و توانِ مطالعه تمام افراد جامعه باشد، تا جایگاه این کتاب هم در خانواده‌ها باشد و هم در کتاب خانه‌های تخصصی دانشگاه‌ها.
خودتان را در سرمای ۶۰ درجه زیر صفرتصور کنید، خیلی شرایط سختی است و ما می‌خواهیم از چنین گذرگاه سردی عبور کنیم. از جایی مثل قطب جنوب می‌خواهیم به جای مثل هاوایی برسیم. درمان اعتیاد یک چنین روندی دارد و ما باید از چنین گذرگاهی عبور کنیم و به سلامت به مقصد برسیم. ما قرار است از کوهستانی با اتومبیلی کم باد با جاده‌ای یخبندان و پیچ در پیچ و پر از قندیل حرکت کنیم و باید بعضی از مسیر را آهسته و آرام حرکت کنیم تا سرانجام به جایی خوش آب و هوا برسیم. اول کارمان در چنین جایی و با چنین شرایطی هستیم، و این‌ها همه تمثیل است منظور از سرما همان سختی‌های راه است.



مهندس حسین دژاکام، پس از ۱۷ سال اعتیاد سر انجام در بهمن ماه ۱۳۷۵، مصادف با ماه مبارک رمضان با الهام از روزه و نظم حاصل از روزه داری، موفق شدند میزان مصرف مواد خود را منظم و تثبیت نمایند و این امر، مقدمه و جرقه‌ای شد برای ابداع کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین متد درمان جامع اعتیاد یعنی متد DST.
هم زمان با اجرای این متد و کاهش تدریجی و پله‌ای مصرف اپیوم‌ایشان تجربیات روزانه و لحظه‌ای خود را جهت ثبت به رشته تحریر درآوردند. یک سال بعد در ۱۵ آذرماه سال ۱۳۷۶‌ایشان موفق شدند پس از ۱۱ ماه عملیات درمانی و کاهش تدریجی، به قطع مصرف و ر‌هایی از اعتیاد برسند. وقتی برای درمان خودم به کنگره ۶۰ مراجعه می‌کنم و می‌خواهم با روشDST اعتیادم را درمان کنم می‌بایست بدانم که کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر کتاب درسی محسوب می‌شود. تا زمانی که به آن مسلط نشوم نمی‌توانم به درمانی که مدنظر کنگره است دست پیدا کنم.
این مجموعه، اطلاعات و آگاهی‌های بسیاری را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد، تا شخصِ بیمار یا مصرف‌کننده را در خانواده خود بهتر بشناسند و آگاهانه به کمک و یاری او بیایند و برای مبارزه با اهریمن اعتیاد به صورت گروهی نیرو‌های خود را در یک جهت جمع‌آوری نمایند. این کتاب ممکن است همه را سیراب نکند؛ اما از غرق شدن عدۀ کثیری جلوگیری خواهد نمود.
در نهایت این مجموعه برای محققین و پزشکان و مسئولین دری را باز خواهد نمود تا با دیدگاهی نوین به موضوع بنگرند و برای باز کردن‌گره‌های کور این مسئله، اقداماتی آگاهانه به انجام برسانند. و در حل آن کوشا باشند زیرا امروزه گروه کثیری از معتادان از اعتیاد خود متنفر هستند و راه حلی برای آن پیدا نمی‌کنند.
کلیه مطالب این کتاب دارای پشتوانه علمی و تجربی و مستند می‌باشد.
در کنار نویسنده، در این کتاب استادانی حضور دارند که گفته‌های آن‌ها بسیار با اهمیت است و به این مجموعه عطر و رنگ دیگری داده است و باید بگوییم که کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر ضمن تشریح صورت مسئله اعتیاد و شکافتن‌گره‌های کور بیماری اعتیاد که تا به آن روز کسی به آن‌ها توجه نکرده بود همگام با نویسنده پیش می‌رود. اتفاقات و رویداد‌های روزانه و تغییرات ناشی از کاهش مصرف و راه‌اندازی سیستم ایکس و به طور کلی عملیات تیپرینگ و پیاده کردن متد DST را به سادگی و شیرینی توضیح می‌دهد. زیربنای علوم جهانبینی کنگره ۶۰ یعنی ۱۴ وادی، تحت عنوان ۱۴ قانون که در این کتاب مطرح می‌شود.

در میان این مطالب هر چند یکی از اساتید کتاب در مورد موضوعات مرتبط سخنانی ایراد می‌کند که نویسنده در این خصوص راوی می‌باشد اما در کنار این روند از تصویر نیز استفاده شده است. به طور کلی تصویر در مقوله آموزش نقش بسیار مهمی دارد و به درک مفاهیم کمک می‌نماید. این کتاب دارای ۱۴ تصویر می‌باشد که از ابتدا تا انتها مقوله سفر از مصرف مواد مخدر تا قطع آن و به مفهوم واقعی کلمه عبور از منطقه یخبندان ۶۰ درجه زیر صفر را به تصویر می‌کشد.
ما در موضوع اعتیاد فقط به جسم خود آسیب نرسانده‌ایم بلکه در اطراف خود مشکلات دیگری هم به وجود آورده‌ایم. مثلاً مشکلات خانوادگی و غیره. ما باید آهسته در مسیر خود حرکت کنیم تا مشکلات را حل کنیم تا به آرامش برسیم و به جایی خوش آب و هوا برسیم و از این گذرگاه سخت با سر بلندی عبور کنیم.
به‌امید روزی که تمام انسان‌ها چه بیمارانی که با اعتیاد روبه رو بوده و هستند و چه انسان‌هایی که با نداشتن شناخت کافی از جهان پیرامون خود پیوسته زندگی خویش و اطرافیان را به مخاطره انداخته‌اند، بتوانند به کمک روش‌های درمان کنگره ۶۰، به سر منزل مقصود برسند و با تنی سالم، عقلی کامل و عمل صالح، به سوی حق گام بردارند.
نویسنده: همسفر حورا رهجوی کمک راهنما همسفر طاهره (لژیون هفتم)
ویراستاری: همسفر شادی رهجوی کمک راهنما همسفر سمن (لژیون پنجم )
تنظیم و ارسال: همسفر زینب رهجوی کمک راهنما همسفر الهه (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی‌ایمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .