English Version
English

همه انسان‌ها خوبی را دوست دارند

همه انسان‌ها خوبی را دوست دارند

1400/03/10

بیل عزیز

امیدوارم خوب باشید. من کاملاً خوب هستم و کارها به خوبی پیش می‌رود. تحقیقات مربوط به کویید 19 و چهار نوع سرطان خون را برای کنگره‌های پزشکی آمریکایی ارسال کردم. در مجموع شش خلاصه گزارش برای سه کنگره ارسال گردید و در نتیجه یک مقاله کلی مربوط به سرطان خون و یک مقاله کلی برای درمان کویید 19 برای دو مجله بسیار معتبر آمریکایی ارسال خواهد شد که البته خلاصه گزارش‌ها را که برای کنگره‌ها ارسال گردیده است را برایتان ارسال خواهم کرد.

از اینکه خبر بلاگ را برای کتابمان آماده می‌کنید بسیار خوشحال هستم و از اینکه یک مصاحبه‌ای دوباره داشته باشیم، فکر بسیار خوبی است و من کاملاً آماده و در خدمت هستم و سپاسگزار هستم. بنابراین سعی می‌کنم تا جایی که امکان دارد خلاصه به سؤال‌ها پاسخ بدهم.

1- چه زمانی استفاده از راهنما و کمک راهنما در کنگره 60 شروع شد؟

جواب: از همان روز نخست یعنی اولین روز آغاز کنگره یعنی 1377 که در ابتدا شرط کمک راهنما شدن فقط قطع مصرف مواد بود ولی حدود دو سال بعد، یک شرط دیگر به آن اضافه شد و آن هم قبولی در امتحانات کمک راهنمایی و پس از مدتی یک شرط هم برای دادن امتحان کمک راهنمایی به وجود آمد و آن هم داشتن یک سال پاکی بود.

2- چگونه این نقش را توصیف می‌کنید؟

جواب: این نقش یعنی نقش کمک راهنما و یا راهنما، مثل نقش یک قطب‌نماست در یک دریای بیکران و آن هم در شرایطی که آسمان ابری است که نه خورشیدی است و نه ستاره‌ای که مسیر را پیدا کنیم.

3- این نقش‌ها چه تفاوتی با حمایتی که متخصصان آموزش‌دیده مانند روان شناسان و روان‌پزشکان انجام می‌دهند دارند؟

جواب: روانشناسان می‌خواهند با صبحت اعتیاد شخص را درمان کنند و روان‌پزشکان با دارو؛ ولی ما برای درمان اعتیاد نیاز به فردی داریم که هم کار روانشناس را انجام بدهد و هم کار روان‌پزشک و هم آموزش لازم برای تغییر افکار فرد مصرف‌کننده، یعنی جهان‌بینی. به عبارت دیگر درمان بایستی در سه محور جسم، روان و جهان‌بینی انجام پذیرد. که البته می‌تواند این کار توسط یک گروه انجام پذیرد و یا یک فرد. و اگر توسط یک فرد انجام پذیرد، ما به او کمک راهنما می‌گوییم.

"البته لازم است که بگویم، همانطوریکه قبلاً گفته‌ام منظور من از درمان همان است که فرد الکلی و یا هروئینی و یا شیشه‌ای را پس از درمان اعتیاد بگوییم در انبارهای الکل و یا هروئین و شیشه و سایر مواد بخوابد و به راحتی خوابش ببرد و ذره‌ای وسوسه نشود."

4- این نقش‌های حمایتی ریکاوری به نظر در هماهنگی کاملی با ارزش‌های پارسی مانند تواضع، مهمان‌دوستی و بخشندگی قرار دارند. آیا فکر می‌کنید این نقش‌ها در تمامی فرهنگ‌ها می‌تواند مفید واقع شود؟

جواب: انسان‌ها در فطرت همه با هم یک سری مشترکات دارند. به عبارت دیگر، کارهای ارزشی را دوست دارند. مثل صداقت، درستی، راست‌گویی، کمک به دردمندان و از کارهای ضد ارزشی اکثریت و یا همه خوششان نمی‌آید. مثل دروغ‌گویی، کلاه‌برداری، صدمه زدن به انسان و غیره. جالب است که دزدان هم وقتی با هم دزدی می‌کنند، دوست دارند که بر مبنای عدالت مال دزدی را تقسیم کنند و به یکدیگر دروغ نگویند و خیانت نکنند.

بنابراین همه انسان‌ها خوبی را دوست دارند و بدی را دوست ندارند. همه می‌دانند خوبی خوب است و بدی بد است. پس من هم فکر می‌کنم کار کنگره و یا ریکاوری آن در تمامی فرهنگ‌ها پاسخگو است با مقدار خیلی کمی یا اندکی تفاوت.

5- چگونه راهنماها و کمک راهنماها را مشاهده کرده و آن‌ها را آماده می‌کنید؟

جواب: همانگونه که نوزاد در خانواده سخن گفتن را یاد می‌گیرد، افراد با ورود به کنگره تحت آموزش قرار می‌گیرند و برای خدمت کردن پرورش پیدا می‌کنند.

بیل عزیز، بقیه مطالب را در مرحله دیگر ارسال خواهم کرد.

به سبزی دشت‌ها جوان و جاوید باشید.

 

دوست و برادر همیشگی شما در زمین و آسمان

حسین

 

Dear Bill,

I hope you are fine, I am well and everything is going well.

The research on Covid-19 and four types of cancer are sent to different medical congress in the U. S.

Totally, 6 report excerpts are sent to American medical congresses.

One major article regarding cancer and another one regarding Covid-19 will be sent to two famous American magazines.

I have sent the summary of these articles to you.

I am delighted that you are going to do a blog for our book. This is a great idea to do an interview and I am completely at your service.

Now I will try to answer the questions briefly:

1.   When did the use of Guides and Co-guides begin within Congress 60?

From the first day! It was 1998.

At first the only condition was to be free of drugs. About two years later, another condition was added and it was to be accepted at the examinations while having at least one-year recovery.

2.   How would you describe these roles?

Role of a guide is like a compass in a vast troubled sea. No sun or star is visible to show the path.

3.   How do these roles differ from the support provided by trained professionals such as psychologists or psychiatrists?

Psychologists are trying to cure addiction with speech.

Psychiatrists are trying to achieve recovery with medicine.

To achieve addiction cure we need a person who can perform both of these roles combined with proper education on how to change one’s thinking or the worldview.

In other words, addiction treatment must take place in three aspects of body, psych, and worldview.

This goal can be achieved by a group of people (addiction treatment experts working together as a team) or by a single person whom we call a guide.

(Let us not forget, by addiction cure I mean; for example: when a cured meth-user is placed in a meth warehouse he may go to sleep at night without even thinking about using meth. Or any other sorts of craving).

4.   These recovery support roles seem very congruent with Persian values of humility, hospitality, and generosity. Do you think these roles would be effective across all cultures?

 Human beings share the same moralities. Everyone are fond of values like honesty, righteousness, helping others and etc. and most of people disgust dis-values like lying, fraud, hurting others and etc.

It is interesting that even thieves tend to share the stolen things based on justice or fairness! They avoid lying and betraying each other!

 Therefore, all human beings are fond of good and they dislike evil. They are very well aware that good is good and evil is bad.

That is why I believe the work of Congress 60 is effective at every culture with a small adjustment.

5.   How do you screen and prepare Guides and Co-guides within Congress 60.  

Just like a baby learning how to talk in a family; newcomers start learning and growing to learn how to serve others upon their entrance to Congress 60. When they reach the proper milestone, they are mostly eager to take part in the guide examinations in order to serve others.

  Dear Bill,

The rest of answers will be sent in another email.

 

Friends and brothers on heaven and earth forever

Hossein

مترجم: احسان رنجبر

تایپ: مسافر علیرضا

تنظیم: مسافر ابراهیم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .