English Version
English

بخشیدن به مال نیست به اندازه وسعت نگاه ماست

بخشیدن به مال نیست به اندازه وسعت نگاه ماست

نهمین جلسه از دور هفدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه همسفران نمایندگی نیما یوشیج بهشهر با استادی همسفر هاجر و نگهبانی همسفر سکینه و دبیری همسفر  سمیرا با دستور جلسه «در استحکام پایه های مالی و علمی کنگره من چه کرده ام؟ » روز دوشنبه 13 اردیبهشت ماه 1400 ساعت 16 آغاز به کار نمود.

 
 

خلاصه سخنان استاد:

از استاد عزیزم خانم منصوره ممنونم که این اجازه و این فرصت را به من دادند که در این جایگاه خدمت کنم. به نگهبان و دبیر جلسه هم خدا قوت عرض می‌کنم.
قبل از اینکه وارد مبحث دستور جلسه بشوم، دوست دارم از این فرصت و از این تریبون استفاده کنم، هفته‌ای که پیش رو داریم هفته بزرگداشت مقام معلم و به رسم کنگره هفته گرامیداشت مقام راهنما هست. تبریک می‌گویم به راهنمای عزیزم خانم منصوره و تک تک کمک راهنمایان محترم، واقعاً هیج فرقی ندارد همه‌شان نشانه‌هایی از نور و روشنایی هستند که سرچشمه آن آقای مهندس و خانواده محترمشان هستند. از راهنمای بزرگوار مسافرم آقای خورشا تشکر می‌کنم، قطعاً راهنمایی‌های ایشان چراغ راه ما بوده است. من پارسال هم که روی این صندلی نشستم گفتم، باز هم تکرار می‌کنم هر وقت روی این صندلی می‌نشینم از ایجا ورودی کنگره مشخص است و هرگز فراموش نمی‌کنم با چه ترس و مباداهایی وارد کنگره شدم و تنها کسی که در این مسیر بدون هیچ سرنشی کمکم کردند و کاملاً درک کردند خانم منصوره بودند. سرم همیشه پیش ایشان پایین است و برای من ایشان مصداق این شعر هستند که؛
عارفان علم عاشق می‌شوند...بهترین مردم معلم می‌شوند.
عزیزان در آزمون کمک راهنمایی قبول شدند، آقای مهندس فرمودند: خداوند اجازه و فرصت خدمت را به همه بندگانش نمی‌دهد. حالا که این اجازه صادر شده امیدوارم در این مسیر موفق و پایدار باشند.
در مورد استحکام پایه‌های مالی، اولایل که وارد کنگره شدم آقای الله قلی جمله ماندگاری گفتند که هر کس کارت عضویت در کنگره دریافت می‌کند به منزله صاحب خانه بودن است. اگر ما برای منزل خودمان اسباب راحتی مثل کولر یا پنجره تهیه می‌کنیم آیا منتی برای کسی است؟ نه، چون خودمان از آن استفاده می‌کنیم. کنگره هم منزل ماست، من حتی نمی‌گویم خانه دوم، خانه ماست چون درمان و راه خود را در آنجا پیدا کردیم.
فراموش نکنیم همسفرها و کمک راهنمای محترم قبل از ما آن سمت در چادر می‌نشستند. اگر من امروز مبلغی به کنگره کمک می‌کنم قرار است همسفری مثل من، فرزندی مثل فرزند من، در اینجا درمان شود.


 

 
 
البته از نظر من بخشیدن به مال و پول نیست، بخشیدن به اندازه وسعت نگاه ماست، به اندازه وسعت دیدگاه ماست، من قبلاً گفتم داشته‌های ما هم به خانه و ماشین نیست به سفره‌ای است که پهن می‌کنیم و اعضای خانواده دور آن می‌نشینند.
در مورد استحکام پایه‌های علمی آقای مهندس با انتشار کتاب 60 درجه نشان دادند کتاب 60 درجه فراسوی مرز، زبان، ملیت و نژاد است. اگر اشتباه نکنم کتاب 60 درجه به سه زبان زنده دنیا؛ فارسی، نگلیسی و فرانسوی ترجمه شده و این یعنی افکار و اهداف آقای مهندس فراتر از مرزهای کشور است. به نظر من اینکه آقای مهندس دانشگاه کنگره 60 در جزیره قشم تأسیس کردند، هدف و منظوری داشته‌اند و گرنه در تهران احداث می‌کردند، هم پایتخت کشور است، هم مرکز استان و هم اینکه به آقای مهندس نزدیک‌تر بوده است. اگر دقت کنیم اکثر دانشگاه‌های بین المللی در کیش یا قشم هستند.
حتی آقای مهندس فرمودند: افراد در کنگره 60 زبان انگلیسی یاد بگیرند. البته نکته‌ای داخل پرانتر بگویم، دانش کنگره 60 فرق دارد، ربطی به تحصیلات و سن و سال ندارد، افراد با رده‌های سنی مختلف در کنگره 60 خدمت می‌کنند، ما کمک راهنمای 20 یا 25 سال و کمک راهنمای 50 سال هم داریم. حداقل کاری که من همسفر می‌توانم بکنم این است که آموزش بگیرم و پیام کنگره 60 را به بقیه برسانیم.
آقای مهندس روز چهارشنبه فرمودند، حتی برای تصاویر دانشگاه کنگره 60 که از طریق اینستا منتشر می‌شود کامنت یا لایک بگذاریم. فراموش نکنیم هستند کسانی که هنوز درهای کنگره 60 برای آنها باز نشده و افرادی که مساله بیماری اعتیاد هنوز برای آنها درمان نشده است. آقای مهندس در کتاب 14 مقاله فرمودند: ما هرگز قادر به حذف مساله اعتیاد از کشورمان نیستیم، حتی نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم، فقط با آموزش‌هایی که می‌گیریم آن را کاهش دهیم و پیام کنگره 60 را به بقیه انتقال دهیم تا جامعه‌ای سالم و پایدار داشته باشیم.


 
 
تقدیر از دبیر دوره قبل
 
 
تایپ: همسفر هاجر لژیون چهارم
عکس: همسفر فاطمه
ویرایش و تنظیم: همسفر ملیحه
همسفران نمایندگی نیما یوشیج بهشهر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .