English Version
English

اگر بی‌تفاوت باشیم نعمت‌ها را نمی‌بینیم

اگر بی‌تفاوت باشیم نعمت‌ها را نمی‌بینیم

دهمین جلسه از دوره سی و سوم از سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی ستارخان به استادی مسافر پیام، نگهبانی مسافر اهورا و دبیری مسافر مسعود با دستور جلسه «در استحکام پایه های مالی و علمی کنگره چه کرده ام؟» دوشنبه 13اردیبهشت 1400 ساعت 16:00 آغاز به کارکرد.

 سخنان استاد:

در ابتدا از نگهبان و دبیر تشکر می‌کنم که این فرصت را به من دادند تا در این جایگاه خدمت کنم و از شما عزیزان آموزش بگیرم. ازنظر من ریشه این دستور جلسه به دو موضوع شکرگزاری و تحرک برمی‌گردد. شکرگزاری به دلیل اینکه در مقابل این‌همه خدمات و نعمت‌هایی مثل راهنما که درست را از غلط به من آموزش می‌دهد در اختیار من گذاشته، من هم در کنگره 60 مسئول هستم.

من وقتی به گذشته خود برمی‌گردم بارها روش‌های درمانی مختلف ترک مواد را امتحان کرده‌ام ولی هیچ‌وقت به حال خوب نرسیدم، اما کنگره 60 با آموزش‌های ناب و روش DST و احترامی که برای من قائل شد کمک کرد تا من باحال خوب به درمان برسم. من اگر کنگره 60 را خانواده خود ببینم باید ببینم چه نقشی را بر عهده‌دارم؟ آیا من بازیگرم یا تماشاچی هستم؟ اگر بازیگر باشم، به آموزش‌هایی که در کنگره 60 گرفتم عمل می‌کنم و به حال خوب می‌رسم ولی اگر تماشاچی باشم، اینجا زنگ خطر برای من به صدا درمی‌آید چون به عقیده من انسانی که تماشاچی باشد یک روز باید سالن را ترک کند، این اتفاقی هست که من تجربه آن را دارم و در کنگره 60 برگشت خوردم. اگر از من دلیل برگشتم را بپرسید، من می‌گویم به دلیل ناسپاسی و ندیدن نعمت‌ها بود.

من قبلاً هم در کنگره کمک مالی می‌کردم ولی از ته دل نبود اما وقتی این بار به کنگره 60 برگشتم اولین کاری که کردم از راهنمای خود خواستم تا بتوانم جزو لژیون مالی شوم چون دلیل بازگشت قبلی خود را ناسپاسی می‌دانستم. در این دستور جلسه دو سؤال از من می‌شود که در استحکام پایه‌های علمی و مالی کنگره 60 چه کرده‌ام؟ ازنظر علمی من در سفر اول این را به خود فهماندم که راهنما بیشتر از من می‌داند و من باید فرمان‌بردار باشم که این مسئله مهم‌ترین چیزی است که یک سفر اولی می‌تواند برای استحکام پایه‌های علمی کنگره 60 انجام دهد. ازنظر مالی هم طبق گفته آقای اشکذری دیده بان محترم من نباید نسبت به سبدی که از کنار من می‌گذرد بی‌تفاوت نباشم.

انسان اگر بی‌تفاوت باشد ذره‌ذره نعمت‌ها را نمی‌بیند و از کنار آن می‌گذرد. من کمترین کاری که می‌توانم انجام دهم، این است که حداقل از این سبد حمایت کنم یا در گلریزان شرکت کنم. ازنظر من قشنگ‌ترین روز در کنگره 60 روز گلریزان هست که انسان‌ها بدون اصرار کسی از بزرگ‌ترین درگیری آدم‌ها که مادیات است می‌گذرند که این خیلی قشنگ هست. خیلی ممنون که به صحبت‌های من توجه کردید.

تهیه و تنظیم: مسافر عباس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .