English Version
English

هر سیستمی برای راه اندازی و موفقیت نیاز به پایه های مالی قوی دارد

هر سیستمی برای راه اندازی و موفقیت نیاز به پایه های مالی قوی دارد

هفمین جلسه از دور دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره60؛ ویژه مسافران کارگاه‌های آموزشی گرگان با استادی مسافر غلامرضا، نگهبانی مسافر جواد و دبیری مسافر غلامرضا با دستور جلسه «در استحکام پایه های مالی و علمی کنگره، من چه کرده ام؟» یکشنبه 12 اردیبهشت ماه 1400 ساعت 16 آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان غلامرضا هستم یک مسافر. از نگهبان و دبیر محترمشان تشکر می‌کنم. خداوند را شکر می‌کنم که به من اجازه داد یک بار دیگر در این جایگاه قرار بگیرم. از جناب مهندس و خانواده محترم ایشان سپاسگزارم و همچنین از راهنمای لژیون یکم، آقا مهدی که استادی این جلسه را به من سپردند کمال تشکر را دارم.

در باب این دستور جلسه جناب مهندس در چند سی دی توضیحاتی را دادند و مثلثی را ترسیم کردند که یک ضلع آن نیروی انسانی، ضلع دیگر آن علم کنگره و ضلع بعدی هم پایه‌های مالی کنگره هستند.

درباره علم کنگره همین بس که در دوره ای زندگی می‌کنیم که جناب مهندس علم را بروز در اختیار ما قرار می‌دهند، علمی که صورت مسئله اعتیاد را تشریح می‌کند اما خیلی‌ها هنوز هم معتقد هستند که اعتیاد درمان ندارد. کنگره 60 تنها NGO است که در بحث درمان اعتیاد به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده است و هر شخصی در کنگره 60 در مسیر درست درمان اعتیاد قدم گذاشته باشد به راحتی درمان شده و اگر هم برگشت به مواد رخ داده باشد، درصد بسیار ناچیزی نسبت به درمان شدگان است.

در گذشته برای تهیه سی دی‌هایی که جناب مهندس صحبت می‌کردند زحمات زیادی کشیده می‌شد و آن هم به تعداد اندک در دسترس رهجوها قرار می‌گرفت. زحمات زیادی کشیده شده که الان هر کدام از ما به راحتی به سی دی‌های جهان بینی دسترسی داریم و نباید به سادگی از کنار این همه تلاش و زحمات عبور کنیم.

درباره نیروی انسانی هم در کنگره به این صورت است که همه خدمت‌ها به صورت داوطلبانه بوده و همه خدمتگزاران اشخاصی هستند که در کنگره 60 به درمان رسیده‌اند و الان بدون هیچ چشم داشتی خدمت می‌کنند. دیگران برای ما زحمت کشیدند و ما به درمان رسیدیم و حالا نوبت ماست. از نظر من، این مسئولیت و وظیفه ناچیزی در قبال درمان و خدمتی که کنگره برای من انجام داده است.

وظیفه من این است میراث باارزشی که دست به دست به من رسیده را به دیگران برسانم و نگذارم این چرخه قطع شود، چه بسا در ادامه افرادی از خانواده و نزدیکان من به اینجا مراجعه کنند و نیاز به یاری و مساعدت خدمتگزاران کنگره داشته باشند.

ضلع سوم این مثلث پایه‌های مالی است که همیشه یکی از موضوعات مهم در کنگره 60 مطرح می‌شود. هر سیستمی برای راه اندازی و موفقیت نیاز به پایه‌های مالی قوی دارد و اگر پایه‌های مالی را در نظر نگیریم بعد از مدتی آن سیستم رو به نابودی می‌رود. پایه‌های مالی یکی از اصولی‌ترین و مهم‌ترین فاکتور برای تأسیس یک شرکت یا NGO می‌باشد.

در کنگره بحث واریزی زمین، گلریزان یا سبد قانون یازدهم را داریم و نباید به سادگی و با بی تفاوتی از کنار آن بگذریم چون ما می‌دانیم این کمک‌ها صرف چه کارهایی می‌شود و کنگره 60 جایی است که همه امورات آن روشن و مشخص انجام می‌شود. من قبل از اینکه وارد کنگره بشوم برای کمک کردن، پرداختی‌هایی داشتم ولی هدفی در پی آن نبود ولی الان که در اینجا درمان شدم به نظرم آمد که بهترین مکان برای کمک کردن، کنگره 60 است چون می‌دانم که پرداختی من صرف چه کارهایی می‌شود. مجددا خداوند را شکر می‌کنم که در چنین مکانی حضور دارم. از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید ممنون و سپاسگزارم.

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .