English Version
English

همواره بايد خودکفا باشیم

همواره بايد خودکفا باشیم

اميدوارم طاعات و عبادات همه عزيزان مفيد بوده باشد و همگی در اين ماه پر از بركت بتوانيم آنچه خوبی و حس مثبت هست را دریافت نماییم و با كاربردی نمودن آموزش‌هایی كه در كنگره فرا می‌گیریم بیش‌تر از قبل با گره‌های خود روبه‌رو شويم و ان‌شاءالله بتوانيم بر نفس خود پيروز شويم.

در استحكام پایه‌های مالی و علمی كنگره چه كردم؟ هميشه جناب مهندس راجع به این دستور جلسه از این جمله استفاده می‌کنند كه؛ یکی برای همه و همه برای يكی، در واقع اين جمله می‌خواهد به ما بگويد كه؛ هر فردی از ابتدای ورود به كنگره در هر جايگاهی اعم از تازه‌وارد، سفر اولی و سفر دومی يا كمک راهنما و... قرار داشته باشد طبق وادی دوم يک رسالت و مسئوليتی بر عهده دارد، پس اين دستور جلسه در مورد همه ما صدق می‌کند و فقط مختص افراد خاصی نيست و همه بايد مانند ساكنين آباد، شهرمان را آباد و آبادتر نماییم تا هم خودمان و هم آيندگان بتوانند از اين شهر آباد نهايت بهره را ببرند.


جناب مهندس به همه ما آموختند كه؛ سنجیده و از روی تدبیر و تفکر صحبت کنیم و همواره روزهای نخست كنگره را یادآور می‌شوند. اولین مقاله‌ای كه تحت عنوان صورت‌مسئله اعتياد در سال ١٣٧٧ به اولين كنگره سراسری دانشگاه علوم پزشكی سيستان و بلوچستان ارائه دادند كه در زمان خود تحول بسیار عميقی ایجاد نمود و با وجود این‌که مقاله پذيرفته شد ولی مخالفت‌های بسیاری در زمینه روش درمان به طريقه متد DST انجام ‌گرفت؛ چراکه فرد مصرف‌کننده بايد با داروی اپيوم به مدت ١١ ماه با پله‌های كاهشی به رهایی و درمان می‌رسید و تلاش‌های بسیاری تا امروز صورت گرفت كه می‌بینیم بیشتر پزشکان و مراكز درمان، اين روش را پذیرفته‌اند و امروزه داروی OT با تدابیر جناب مهندس و اقتدار ايشان و كمک همه اعضا به‌صورت علم درآمده كه شايد در آينده بتواند بسياری از بیماری‌های جسمی و حتی بیماری‌های سایكوسوماتیک را درمان نماید.

همه ما می‌دانیم كه لازمه علم، آموزش است و هرچه انسان از نظر دانایی و شناخت به مراحل بالاتر قدم می‌نهد علم او نیز بیشتر می‌شود. علم يعنی كشف قوانينی كه بر راستی و حقيقتِ امری دلالت داشته باشد؛ همانند تمامی قوانين الهی که در زمين و آسمان جاری است. طبق سی دی علم از جناب استاد امين هر قانونی كه علم باشد بايد محصول خوشايندی برای ما به وجود بياورد. اگر تمامی روش‌های ترک اعتياد را در نظر بگيريم هيچ یک محصول خوشايندی ندارند چون علم نيستند ولی ما در كنگره مصرف‌کنندگانی داريم كه چندين سال است در جايگاه يک الگو و كمک راهنما به انسان‌های همدرد خود یاری می‌رسانند و در تعادل كامل هستند و شايد حتی نزدیک‌ترین فرد از خانواده‌شان مصرف‌کننده باشد و جلوی اين فرد مصرف داشته باشد ولی او به قدری آموزش ديده و به معنای واقعی به مرحله درمان يا حتی فراتر از آن به تعادل رسيده كه؛ هيچ وسوسه‌ای ندارد چون مبنای علم كنگره بر اين است كه؛ تعادل، فوق درمان است و اين يعنی همان محصول خوشايند، پس اين موضوع، علم محسوب می‌شود.

جناب مهندس همواره به ما تذكر می‌دهند و مثال لانه عقاب و كلاغ را می‌زنند و می‌فرمایند؛ هیچ‌گاه خانه خود را مانند كلاغ روی اولين شاخه نسازيد چون با اولين باد خراب می‌شود ولی هیچ‌کس تا به حال لانه عقاب را نديده چون او لانه خود را در عقبه می‌سازد یعنی جایی بالای قله كه ورود به آن بسيار سخت است. مطلب دیگر این‌که؛ ديگران كاشتند و ما خورديم، ما بكاريم تا ديگران بخورند و این‌گونه نباشد كه ديگران كاشتند تا ما بخوريم و ما هم بخوريم تا ديگران بكارند، بلکه همواره بايد خودکفا باشیم و به نیروهای خود متکی، چرا که جناب مهندس می‌فرمایند؛ گاوی كه نان گدایی بخورد شخم نمی‌زند. كنگره هيچ زمانی چک مدت‌دار صادر نكرده و از هيچ مكان يا سازمانی تقاضای كمک مالی ندارد و ياری کمک‌های مالی اتحاديه اروپا را نیز نپذيرفت و حتی گاهی کمک مالی به مراكزی در حد توان خود دارد.

در سال ١٣٩٩ كلنگ دانشگاه خوارزمی به همت بالای جناب مهندس و تفكر عميق ايشان زده شد، اگر هر یک از ما حتی سهمی در یکی از آجرهای اين دانشگاه داشته باشيم بايد به خود بباليم چون قطعاً اين عمل بزرگ انسانی، فضایی برای آيندگان فراهم می‌نماید تا بتوانند اين علم را گسترش دهند و انسان‌های بسياری به درمان و تعادل برسند.

اخیراً کنگره ۶۰ با انجام تحقيقات بسیاری که در زمینه چهار نوع سرطان خون بر روی موش‌های رت انجام داده است به موفقیت‌هایی دست‌یافته و همه تحقيقاتی كه در حال انجام است نيازمند حمايت مالی است.

ما در كنگره انسان‌های بااستعداد و متمول بسیار داريم كه بتوانيم به معنای واقعی در گسترش يک سازمان مردم‌نهاد نقش داشته باشیم و برای پيشرفت كنگره ٦٠ در انجام هر امری پیش‌قدم شويم و با عملِ بخشش كه تحت آموزش‌های كنگره فراگرفته‌ایم به حس و حال خوش برسيم و مانند قله‌های آتشفشان عمل نماییم و با داشتن سلاح ايمان و خودشناسی به پيشرفت جامعه و شهر خود كمک نمایيم.

از زمانی كه لژيون سردار شكل گرفت هميشه سعی کرده‌ام سهم كوچکی در كمک مالی به كنگره داشته باشم و خداوند را شكر می‌کنم كه به مسافر من نیز اجازه داده شد تا مقام دنور را كسب نمایند و تمام سعی من بر اين است كه اگر خداوند بخواهد من نیز روزی در اين جايگاه قرار بگيرم و با یادگیری عمل بخشش و كاربردی نمودن آن، سهمی در جهانی شدن كنگره داشته باشم.

 

نویسنده : کمک راهنمای لژیون بیست و پنجم همسفر مریم

ویراستاری: همسفر مریم

ارسال: همسفر سمیه

همسفران نمایندگی سلمان فارسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .