English Version
English

عمل سالم یک رمز و راز است

عمل سالم یک رمز و راز است

مسافر احسان با مدت تخریب ۱۰ سال، آخرین آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک وارد کنگره 60 شدند. مدت ۱۴ ماه به روش DST با داروی OT به راهنمایی مسافر محمد سفر کردند. هم‌اکنون ۸ سال و ۱ ماه است که از بند اعتیاد آزاد و رها هستند. ضمناً بیست سال هم تخریب سیگار داشتند که با آدامس نیکوتین به راهنمایی مسافر حسین سفر کردند و 6 سال و 6 ماه است که از نیکوتین رهایی شده‌اند.

قبل از ورود به کنگره وضعیتتان در رابطه با مصرف مواد چگونه بود و چه مشکلاتی داشتید؟

راه‌های زیادی را برای ترک مواد مخدر تجربه کرده بودم که همه ناموفق بودند. خانواده و اطرافیان متوجه اعتیاد من شده بودند. وضعیت کاری و شغلی من خیلی به‌هم‌ریخته بود و خیلی هم در مصرف مواد زیاده‌روی کرده بودم. در کل یک حس ناامیدی در رابطه با ترک مواد مخدر داشتم تا اینکه با کنگره ۶۰ آشنا شدم.

 

از چه طریق با کنگره ۶۰ آشنا شدید؟

من از طریق اینترنت و به‌وسیله مصاحبه آقای مهندس با "مجله جوان" با کنگره ۶۰ آشنا شدم.

 

نظرتان در ارتباط با خدمت کردن در کنگره ۶۰ چیست؟

خدمت کردن به انسان کمک می‌کند که پالایش بشود. ما در زمان مصرف صدمات زیادی به اطرافیان و جامعه وارد کرده‌ایم و برای جبران این صدمات باید خدمت کنیم؛ موضوع خدمت برای صفر کردن حسابمان با هستی است.

جناب مهندس در یکی از سی‌دی‌ها می‌گویند: "ما برده هستی هستیم، نه به‌عنوان برده استعمار شده بلکه در ارتباط با هستی وظایفی داریم و خدمت کردن بخشی از این وظایف است".

 

برای خدمت کردن در کنگره ۶۰ چگونه زمانتان را مدیریت می‌کنید که تداخل بین کارهای شخصی و خانواده و خدمت در کنگره ۶۰ به وجود نیاید؟

مدیریت زمان در ابتدا کار سختی است؛ ولی باید بتوانیم این ظرفیت را در خودمان به وجود بیاوریم. این ظرفیت به‌مرور از طریق آموزش گرفتن به وجود می‌آید. به قول آقای مهندس انسان باید بتواند چند کار را با هم انجام بدهد.

زمانی که برای گرفتن شال کمک راهنمایی نزد آقای مهندس رفتید چه حسی داشتید؟

چون تغییر جایگاهم به کمک راهنمایی بود، برای من حس غریبی داشت. تغییر جایگاه همراه با بحث ظرفیت و مسئولیت است. می‌توانم بگویم کسانی که به جایگاه کمک راهنمایی رسیده‌اند؛ کسانی هستند که شکست‌های زیادی را تجربه کرده‌اند ولی ناامید نشدند و امیدوارانه حرکتشان را ادامه داده‌اند.

 

به نظر شما در سفر دوم چگونه باید حرکت کنیم و چه کارهایی را باید انجام بدهیم تا بتوانیم حال خوب را چند برابر تجربه کنیم؟

در یک‌کلام می‌توانم بگویم انجام عمل سالم؛ عمل سالم یک رمز و راز است و تنها چیزی است که به انسان انرژی می‌دهد. برای انجام عمل سالم باید الگوها را پیدا کرد و آموزش گرفت.

 

آیا خاطره‌ای در رابطه با سفر اول دارید که برای خوانندگان آموزنده باشد؟

من وقتی تازه به سفر دوم رسیده بودم فکر می‌کردم سفر اول خوب و باکیفیتی را انجام نداده‌ام و این مسئله را باراهنمای خودم و آقای مهندس مطرح کردم. داستان کیفیت سفر من را تأیید کردند و آموزشی که من از این مطلب گرفتم این بود که در سفر اول نمی‌توان به همه انتظاراتی که از خودمان داریم برسیم و نمی‌توانیم سریع نتیجه بگیریم و این موضوع، نیاز به تداوم آموزش‌ها و حضور در کنگره دارد.

 

تهیه گزارش : مسافر رضا لژیون بیست و دوم
ارسال خبر: مسافر جواد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .