English Version
English

ما خیلی مواقع خواب هستیم، اما توهم بیداری داریم

ما خیلی مواقع خواب هستیم، اما توهم بیداری داریم

جلسه چهاردهم از دوره پنجاهم کارگاه‌های آموزشی- خصوصی، خانم‌های مسافر، نمایندگی یاس اصفهان، با استادی مسافر مریم کمک راهنما، نگهبانی مسافر مهری و دبیری مسافر سیمین، با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» روز دوشنبه مورخ ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ رأس ساعت ۱۳:۰۰ آغاز به کار نمود.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202021-04-28%20at%2017.42.48.jpeg

سخنان استاد:

سلام دوستان مریم هستم یک مسافر. دستور جلسه امروز وادی دوم است؛ «هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم».

نخست باید بدانم این وادی در من چه تأثیری داشته است؟ درگذشته تصور می‌کردم که بیهوده خلق‌شده‌ام. آفریده‌شده‌ام که همیشه حالم بد باشد، عذاب بکشم و دیگران را عذاب بدهم.

زمانی که وارد کنگره شدم، غرور زیادی داشتم، و چون با مصرف قرص آمده بودم، نمی‌توانستم بپذیرم که یک مصرف‌کننده هستم، و خودم را مصرف‌کننده نمی‌دانستم. تا اینکه خانم فریبا به من گفتند: «هر یک از شما رسالتی دارید و بی‌هدف وارد کنگره نشده‌اید».

اوایل حضورم در کنگره، مادری را دیدم که در جشن رهایی فرزندش اشک شوق می‌ریخت و بر زمین کنگره سجده می‌کرد، و بابت این‌که به‌واسطه فرزند مصرف‌کننده‌اش در کنگره حضور دارد، از خداوند سپاسگزار بود! در آن زمان درک این موضوع برایم سخت بود، اما امروز می‌دانم آمدن به کنگره بی‌دلیل نیست، من به کنگره آمده‌ام تا روش صحیح زیستن را بیاموزم، و به دیگران نیز اجازه زندگی کردن بدهم.

در سی دی «خواب بودن» استاد امین می‌فرمایند؛ «ما خیلی مواقع خواب هستیم، اما توهم بیداری داریم، یا نادان هستیم، ولی توهم دانایی داریم». من هم به‌نوعی درگذشته خواب بودم.

در کنگره همه ما یکسان هستیم. آقای حکیمی جمله زیبایی می‌گویند؛ "اگر زمانی اندیشه‌ها عریان شوند، چه اتفاقی می‌افتد؟" باید به این فکر کنم که آیا اندیشه من سالم است؟ و اگر برملا شود، شرمنده نمی‌شوم؟

من که زمانی خود را بیهوده می‌پنداشتم، امروز می‌توانم کارهای زیادی انجام دهم. مثلاً می‌توانم باتدبیر و پس‌انداز، عضو لژیون سردار شوم و بخشش را بیاموزم. هیچ‌یک از ما انسان‌ها بیهوده خلق نشده‌ایم، ما با خالق خود پیمان بسته‌ایم که تلاش کنیم تا انسانی بیندیشیم، و کوله‌پشتی خود را از عمل سالم پرکنیم. زندگی مانند صفحه‌ای سفید است، اگر اشتباه نوشتم، می‌توانم آن را پاک‌کنم و از نو بنویسم.

وقتی آقای مهندس می‌فرمایند؛ «هیچ مخلوقی جهت بیهودگی آفریده نشده»، یعنی هر آنچه در زمین وجود دارد، بهر کاری خلق‌شده است. اگر مشکلی هست، قطعاً کلیدی برای حل آن وجود دارد. امیدوارم در این فرصتی که به ما داده‌شده، بتوانیم به‌خوبی در جهت سازندگی ایفای نقش کنیم.

سخنان استاد در مورد تولد هفت‌سالگی خانم فاطمه:

خانم فاطمه هفت سال پیش باحال نامساعد وارد کنگره شدند، اما امروز بسیار پرانرژی و منظم هستند. ایشان تلاش زیادی کردند تا جایگاه خود را تغییر بدهند. پس از قبولی در آزمون کمک راهنمایی، تشکیل لژیون دادند و رهجوهای موفق و خدمتگزاری را پرورش داده‌اند. درواقع خانم فاطمه وادی دوم را به‌خوبی درک و اجرا نموده‌اند.

این روز را خدمت جناب مهندس و خانواده محترمشان، همچنین خدمت خانم فاطمه عزیز و همسفرشان تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم در تمام مراحل زندگی پیروز و سربلند باشند.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202021-04-28%20at%2017.40.33.jpeg

خانم فاطمه، نام کمک راهنما: خانم مریم- آنتی ایکس مصرفی: تریاک- روش درمانDST- داروی درمان: OT- مدت سفر: ۱۲ ماه- مدت رهایی: ۷ سال- رشته ورزشی: دارت

سخنان خانم فاطمه:

سلام دوستان فاطمه هستم یک مسافر. امروز سرشار از حس و حال خوب و زیبا هستم، چراکه از ماه‌ها قبل چنین روزی را تصویرسازی می‌کردم.

اگر بخواهم از گذشته صحبت کنم، باید بگویم مواد مخدر بهانه‌ای بود تا من در مسیر کنگره قرار بگیرم و خودم را پیدا کنم. بعد از این‌همه سال، متوجه شده‌ام که زندگی توأم با سختی و آسانی است، و هستی بر اساس اضداد خلق‌شده. تا زمانی که هستی برقرار است، رنج و سختی، و راحتی و آسانی، با او همراه است. بنابراین جای گله و شکایتی نیست.

از جناب مهندس و خانواده محترمشان که عاشقانه برای ما زحمت می‌کشند، تشکر می‌کنم. همین‌طور از راهنمای عزیزم خانم مریم سپاسگزارم که همیشه مشوق من بودند، و با امید و انرژی مثبت خود به من عشق و اعتمادبه‌نفس بخشیدند، و باعث شدند که در کنگره بمانم و به حال خوش برسم. من هر چه دارم از وجود راهنمای خوبم و همسفر عزیزم خانم زهرا است، از ایشان بسیار سپاسگزارم که همیشه برایم همسفری خوب و فداکار بودند. از ایجنت دوره‌های قبل، همچنین از مرزبانان، رابط محترم اصفهان خانم معصومه عزیز، ایجنت خانم‌های مسافر خانم مونا و همه شما عزیزان صمیمانه سپاسگزارم.

 

سخنان مسافر زهرا:

این روز باشکوه را خدمت جناب آقای مهندس و همه اعضاء کنگره، همچنین خدمت خواهر عزیزم و راهنمای محترمشان خانم مریم تبریک و خداقوت عرض می‌نمایم. ما سلامتی خود را مدیون کنگره و جناب آقای مهندس هستیم، از خداوند برای ایشان طول عمر و سلامتی آرزومندم.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202021-04-28%20at%2017.43.27.jpeg

آرزو:

آرزوی اول: در دل گفته شد.

آرزوی دوم: از خداوند بزرگ برآورده شدن آرزوی جناب مهندس و جهانی‌شدن کنگره ۶۰ را خواستارم.

 

گردآوری: کمک راهنما مسافر فاطمه- لژیون ۷- نمایندگی یاس

ویرایش و تایپ: مسافر مریم- لژیون۹- نمایندگی یاس

بازبینی: مسافر بیتا- آکادمی

ارسال: مسافر مهرانا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .