English Version
English

ماه رمضان و دوری از ضد ارزش ها

ماه رمضان و دوری از ضد ارزش ها

لژیون ویلیام وایت مجازی همسفران پارک طالقانی روز یکشنبه 1400/1/22 به استادی همسفر جلالی با دستور جلسه »الهام از رمضان» رأس ساعت 16 آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:

پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان را خدمت همه عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، خداوند روزه را بر ما واجب کرد زیرا برای شهر وجودی و صور پنهان و صور آشکار ما بسیار ضروری است.

من باید برنامه‌ریزی داشته باشم برای روح و روان و جسم و اندیشه و تفکرات که چه چیزی را بخورم و چه چیزی را نخورم و در کل زیاده‌روی نکنم و در مقوله صور پنهان هم مراقب گفتار و کردار خود باشم، آرام و با نظم باشم و این رویه تأثیر شگرفی در ساختار من خواهد گذاشت مسیر حرکت کنگره از طرف ضد ارزش‌ها به طرف ارزش‌ها است شاید من خیلی انسان پرخوری باشم، اما باید دوری کنم و به خورد و خوراکم نظم بدهم؛ یادم می آید زمانی که مصرف کننده سیگار بودم چقدر با رنج روزه می‌گرفتم برای اینکه تا افطار نمی‌توانستم سیگار بکشم و زمانی که افطار می‌شد تا زمان سحر من بی‌رویه سیگار مصرف می‌کردم و جسم خودم را منهدم می‌کردم چه خوشبخت و خوشحال هستم که من و کسانی که درمان شده‌اند دیگر این مسئله را نداریم و از این وابستگی رها شده‌ایم.

 

ما ماه رمضان را روزه می‌گیریم که از ضد ارزش‌ها دوری کنیم، ضد ارزش‌هایی که در گفتارمان و رفتارمان و در کردار و پندارمان و در اندیشه‌مان است در صور آشکار و در صورپنهان مان است باید پرهیز و دوری کنیم بتوانیم خودمان را کنترل کنیم تا انسان خوبی باشیم ما رهجوها و شاگردهای راه و تفکر کنگره در کل سال، مسیر دوری از ضد ارزش‌ها را طی می‌کنیم و خوشا به سعادت کسانی که در این مسیر قرار می‌گیرند.

استادانی هستند که آموزش‌های خود را به ما انتقال می‌دهند و این نکته حائز اهمیت است که هر کسی به اندازه ظرف خود برداشت می‌کند و اگر نقص و نواقصی داشته باشد در طی زمان و با تمرین آن را بر طرف می‌کند در کتاب آسمانی ما آمده است که لَیسَ الِانسانَ اِلا ما سَعی یعنی انسان چیزی نیست جز سعی و تلاشی که می‌کند، شاگردان و رهجو های کنگره کسانی هستند که در جهت بهتر زیستن سعی و تلاش می‌کنند بسیار خرسندم که در کنگره حضور دارم و این نعمت را با چشمان خود مشاهده کرده‌ام و جناب مهندس به عنوان شخصی که سال‌های متمادی در تاریکی اعتیاد قرار گرفته با نزول و برکات این ماه در مسیر قرار می‌گیرند و این خواست خداوند بوده است که ایشان از این ماه الهام بگیرند و متد و روش درمان DST را ابداع کردند و مسیر را ادامه بدهند و به جایی برسد که هزاران نفر بتوانند از این مسیر استفاده کن از خداوند بزرگ سلامتی ایشان و خانواده محترمشان را خواستارم.

امسال در روز تولد ۸ سال رهایی‌ام، نکته‌ای که برای من بسیار ارزشمند بود این فرمایش جناب مهندس بود که فرمودند امسال سال جذب و فعالیت بیشتر ما است، امیدوارم که در این راه راهنمایان ویلیام عاشقانه فعالیت کنند تا ما جذب زیادی داشته باشیم تا همه عزیزان به درمان و حال خوش برسند، بیاموزید و عملی کنید.

کنگره نه تنها در ماه رمضان بلکه در طی سال این چراغ هدایت را برای ما روشن کرده است و ما انسان‌های خوشبختی هستیم که از این آب حیات که مخصوص مسیر اعتیاد بوده است نوشیده و رشد می‌کنیم.

 ان شاءالله بتوانیم با سعی و تلاش روزافزونمان بیشتر و بهتر به طرف ارزش‌ها و نیکی‌ها برویم.

در ادامه اعضای لژیون ویلیام وایت مشارکت کردند:

زهرا مسافر نیکوتین:

در مورد دستور جلسه واژه الهام یعنی درس گرفتن و رمضان یعنی سوختن و ساخته شدن، سوختن به این معنی که من بخواهم در ماه رمضان روزه بگیرم و بتوانم مقداری از ضد ارزش‌های خودم را بسوزانم من می‌خواهم در این ماه نفسم را تربیت کنم و این کار با دوری از ضد ارزش‌ها و آموزش گرفتن امکان‌پذیر است. نفس دارای خواسته است من گاهی اوقات هم در مصرف آب و غذا افراط و تفریط می‌کنم و می‌خواهم در ماه رمضان با تربیت نفس به کارهای معقول خود نظم دهم. تمام آفرینش هستی بر پایه نظم است. ضد ارزش‌های خود را باید به آرامی کاهش دهم و باید نقطه تحمل خود را بالا ببرم.

ساغر مسافر نیکوتین از شعبه کاسپین قزوین:

من در گذشته تمام روزه‌های خود را به صورت کامل می‌گرفتم، اما بعد از گذشت سال‌ها با تغییرات زندگی از روزه گرفتن دور شدم به دلیل مصرف سیگار دیگر نمی‌توانستم از این ماه بهره ببرم به لطف خداوند از وقتی وارد لژیون ویلیام وایت شدم با اینکه در حال سفر هستم ولی بسیار مطمئن هستم می‌توانم روزه بگیرم چون این فرمایش آقای مهندس هست که کسانی که سفر می‌کنند هم می‌توانند به راحتی روزه بگیرند و از برکات این ماه بهره ببرند.

اکرم مسافر نیکوتین از شعبه ستارخان:

سی دی بخشش استاد امین را وقتی گوش کردم ایشان فرمودند جسم انسان مثل ماشین است و چه بسا پیشرفته هم هست وقتی یک ماشین بعد از مدتی نیاز به ریکاوری دارد بدن انسان هم نیاز دارد به بازنگری، استراحت و ریکاوری تا راندمان بالایی پیدا کند.

در صور آشکار این راندمان می‌شود سلامتی و سوخت ساز جسم و در صور پنهان رسیدن به تزکیه و پالایش، همان‌طور که آقای مهندس فرمودند صیام یعنی کنترل نفس یعنی من در مدت زمانی که روزه هستم می‌توانم قدرت درک بالایی پیدا کنم با گفتن نه به خواسته‌های نفس خود می‌توانم وارد طیف گسترده نفس شوم. ریکاوری بدن، با سیم می‌شود نخوردن ... و بی سیم تزکیه و پالایش کردن.

من وقتی روزه بگیریم جسم من ریکاوری می‌شود و اگر نتوانم از این ماه بهره ببرم خودم ضرر می‌کنم من خودم روزه گرفتن را در زمان افطار به خاطر لحظات ملکوتی و بودن در کنار عزیزانم بسیار دوست دارم و سعی می‌کنم از این حس‌ها بهره کافی را ببرم.

بهناز مسافر نیکوتین از شعبه لوئی پاستور:

شاید کمی عجیب باشد ولی حقیقتش این است که جناب مهندس   در زمان برنامه‌ریزی این طرح روزانه 5 گرم مواد استفاده می‌کردند که با شروع ماه مبارک مصرفشان نظم خاصی می‌گیرد و بعد از موفقیت در مرحله اول سعی می‌کنند مقدار مصرف خودشان را کم کنند که به این طریق روش دی اس تی را ابداع کردندو فرمودند کسانی که وارد کنگره می‌شوند و رها می‌شوند و وارد سفر دوم می‌شوند در ماه مبارک رمضان باید حتماً روزه بگیرند تا بتوانند نه گفتن به نفسشان را تمرین کنند و آموزش بگیرند، ایشان فرمودند که روش دی اس تی به  نوعی خودش پرورش و تربیت نفس است.

در درمان اعتیاد در کنگره 60 یکی از مهم‌ترین چیزهایی که یاد می‌گیریم گفتن نه در مقابل خواسته‌های نامعقول نفس ماست، که به‌یک‌باره نمی‌توانیم نه بگوییم باید به تدریج و کم کم نه گفتن را یاد بگیریم و آرام آرام تربیت بشویم سفر اولی‌هایی که می‌خواهند روزه بگیرند باید حتماً سه وعده دارویشان را استفاده بکنند و کم‌کم خودشان را آماده کنند برای وارد شدن به سفر دوم که بتوانند به طور کامل روزه را بگیرند.

باران مسافر نیکوتین از عمان سامانی شهرکرد:

 پیشاپیش ماه رمضان را خدمت همه عزیزان تبریک می‌گویم امیدوارم ماهی سرشار از سلامتی جسم و روح و روان برای همه عزیزان باشد

ماه رمضان در کنگره به یک شکل دیگر است و از اهمیت بالایی برخوردار است چون که متد و روش درمان اعتیاد که ارتباط تنگاتنگی با روزه  دارد و پیدایش در این ماه بوده و برای کنگره یک جشن محسوب می‌شود، چون فرصتی هست که ما بتوانیم بازسازی و احیای دوباره داشته باشیم هم برای صور آشکارمان وهم برای صور پنهانمان، در صور آشکار که همان جسم ماست که اهمیت روزه برای جسم ما این است که اولاً معده در این ماه می‌تواند به یک آسایش و آرامشی برسد و دیده‌ایم که اکثر کسانی که در ماه رمضان روزه می‌گیرند دیگر دچار مشکلات چربی خون و مشکلات کبدی نیستند.

در بحث روان هم برای ما بسیار پراهمیت است چون گفته شده این ماه، ماه عبادت است و یاد کردن خداوند باعث آرامش دل‌ها می‌شود و اگر ما حتی تلقین هم بکنیم که به یاد خدا هستیم خودش باعث آرامش در روح و روان ما می‌شود و به ما گفته‌اند که هر کاری ازنظر عبادی در این ماه انجام بدهیم در این ماه برای ما عبادت محسوب می‌شود حتی خوابیدن هم در این ماه عبادت است و هر کاری در این ماه عبادت است اگر با تفکر و تعقل و در خلوت باشد حتماً ختمش با آرامش روح و روان می‌رسد.

فرزانه مسافر نیکوتین از شعبه شهر کرد:

همان‌طور که همه عزیزان اطلاع دارند جناب آقای مهندس از ماه رمضان برای ابداع روش تدریجی الهام گرفتند و در واقع استارت کنگره 60 در این ماه زده شد و به همین دلیل ماه مبارک در کنگره از اهمیت بالای برخوردار است رمضان ماه پرورش نفس است و روزه گرفتن یکی از عوامل تزکیه و پالایش نفس است. همان‌طور که آقای امین در سی دی بخشش می‌گویند که سیستم شبه افیونی یک دستگاه است، چون خیلی پیچیده است به آن سیستم ایکس می‌گویند همان‌طور که هر دستگاهی بعد از یک سال کارکردش، راندمانش افت می‌کند، سیستم ایکس هم بعد از هر روز که می‌گذرد راندمان و عملکردش افت می‌کند و به همین دلیل خداوند برای نگهداری از سیستم شبه افیونی انسان دوتا نسخه پیچیده است که یکی بر اساس مکانیسم باسیم است که خوراکی و از جنس ماده است ویکی دیگری بی‌سیم است که از جنس افکار و اندیشه است که در مکانیسم باسیم، خداوند روزه را قرار داده که در سال یک ماه انجام می‌شود. برای بازسازی سیستم شبه افیونی بدن است

و برای بی‌سیم نماز و روزه را قرار داده که با حس و افکار سر و کار دارد که انسان با نماز و عبادت و افکار و اندیشه اش آزاد شود و به آرامش قلبی می‌رسد

سمیه مسافر نیکوتین از شعبه ابوریحان:

ما آموزش گرفتیم که در ماه مبارک رمضان دست‌های آسمانی و الهامات و القاهای خداوند به آقای مهندس راه رانشان داد وآقای مهندس با آن الهامات والقائات توانستند روشی مناسب برای درمان اعتیاد را کشف کنند. با این روش توانستند مقدار و نوع مصرف خودشان را کنترل کنند و در این راه موفق شوند و از نظر جسمی، روانی وجهان بینی خودشان را به تعادل و درمان برسانند. این ماه برای ما خیلی زیبا، پرفضیلت و خیلی مهم است. در حال حاضر دو سال است که در هیچ شعبه‌ای افطاری نداریم، اما قبل از کرونا در شعب افطاری آماده می‌کردیم و در کنار هم با عشق و محبت روزه خود را افطاری کردیم و چه خاطرات قشنگی برایمان رقم می خور دوچقدربه یادآوردنش برایمان زیباست. امیدوارم هر چه زودتر بیماری کرونا از بین برود تا ما باز در کنگره این روزهای زیبا را تجربه کنیم.

مهناز مسافر نیکوتین از شعبه ابن سینا:

من همیشه به‌طور عادت و اجبار روزه می‌گرفتم زیرا دستور دین است و به این دید به آن نگاه می‌کردم و همیشه بریام سخت بود و روزه گرفتن با سختی برام همراه بود. اما وقتی وارد کنگره شدم مفهوم رمضان را متوجه شدم و آن الهامی که جناب مهندس از ماه رمضان گرفتن و نتیجه شگرف و بزرگی که از ماه رمضان به دست آمده  و اینکه اگر در حال حاضر آرامش و آسایشی در زندگی من است همه برگرفته از الهامی هست که در رمضان به جناب مهندس شده است. دید من نسبت به ماه رمضان و روزه گرفتن و نسبت به الهام گرفتن از دنیای اطراف خیلی عوض شد و یاد گرفتم فقط ظاهر قضیه رو نگاه نکنم. اینکه روش دی اس تی و درمان بیماری که کل کره زمین براین باور هستند که درمان ندارد به وسیله آقای مهندس و کشف روشی درست برای درمان اعتیاد در ماه مبارک رمضان پدیدار شد و بزرگ‌ترین نعمتی که خداوند می تواند به ما اهدا کرده باشد وجود کنگره و آقای مهندس بوده، وجود و کشف درمان این بیماری که ما همگی سال‌ها با آن دست وپنجه نرم کردیم و هیچ راهی برای نجات از آن نداشتیم.

سپیده مسافر نیکوتین از شعبه شاد آباد:

طبق آموزش‌ها تمام رنج بشر از دانش‌های کشف نشده و ندانستن‌هاست. همان‌طوری که این مسئله را به وضوح در کنگره لمس کردیم که تا زمانی که نسبت به یک موضوعی آگاهی نداشتیم در شرایط خوبی نبودیم به عنوان مثال اعتیاد را نمی‌شناختیم نگاهمان برخوردمان با این مسئله به کل متفاوت بود؛ حتی در ارتباط با شناخت مصرف نیکوتین همینطور بود زمانی که آگاهی پیدا کردیم و شناخت پیدا کردیم نسبت به مسائل و نگاهمان تغییرکرد و از تغییر نگاه به تغییر حس رسیدیم و شرایط خیلی بهترشد و این اتفاق در روزه گرفتن و نمازخواندن در ماه رمضان افتاده، حداقل برای خود من اینطور بوده قبلا روزه می‌گرفتم اما آگاهی لازم را نداشتم و شناختی نسبت به این مسئله نداشتم اما وقتی آقای مهندس صحبت کردند و این نکته را توضیح دادند که فلسفه روزه گرفتن، یک بعدش صور پنهان هست و انرژی که ما لازم داریم یکی از راه های تأمین آن همین نماز و روزه و...هست. جسم ما مثل یک ماشین کار می‌کند و در طول یک سالی که کار می‌کند یک ماه باید آن سرویس انجام شود خوشحالم که امروزبا آگاهی این کاررا انجام می‌دهم، کاری که قبلا اگر انجام می‌دادم با رضایت  قلبی نبوده و هیچ حس خوبی به من نمی‌داد امروز به لطف کنگره و آموزش ها برایم  روشن ‌شده و با ذوق و علاقه این کار را انجام می‌دهم.

عذرا مسافر نیکوتین شعبه دانیال اهواز:

در خصوص دستور جلسه این هفته قبل از مشارکت پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان را به همه شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم امیدوارم که آرزوی شما عزیزان با حکمت خداوند در این ماه یکی باشد. ماه رمضان تنها ماهی است از ماهای قمری که کلمه مبارک در ابتدای این ماه به  کار رفته شده پس هر چقدر از فضیلت و برکات این ماه گفته شود کم گفته شده مخصوصاً برای اعضای کنگره. چون صورت مسئله اعتیاد در این ماه برای کنگره حل شد و این هم یکی از بزرگ‌ترین برکت‌های این ماه بوده؛ توی این دنیا به این بزرگی چه چیزی می‌تواند زیباتر و قشنگ‌تر از احیای انسان‌هایی باشد که در تاریکی قرار دارند. یکی دیگر از برکت‌های این ماه روزه گرفتن است که بسیار مهمِ در تربیت نفس و پالایش که من با روزه گرفتن به خواسته‌های نفسم نه بگویم و من تعیین می‌کنم که چه موقع غذا بخورم و چه موقع نوشیدنی بیاشامم و این یعنی مهار کردن خواسته‌های نامعقول نفسم؛ مسئله دیگری که خیلی حائز اهمیت است در این ماه این است که حس‌های مثبت همه ما در این ماه یکی می‌شود و این امر باعث می‌شود که حس و حال خاصی را در این ماه تجربه کنیم و جالب اینجاست در ماه مبارک رمضان مردم بیشتر به سمت ارزش‌ها متمایل می‌شوند و همین امر باعث می‌شود که در ماه مبارک آمار جرم و جنایت و خلاف هم کمتر می‌شود و افکار و اندیشه ما به سمتی می‌رود که شایسته انسان‌هاست و از حاشیه و افکار و اندیشه منفی دور می‌شویم به امید توفیق روز افزون برای اعضای کنگره.

زهرا مسافر نیکوتین از شعبه فردوسی مشهد:

ماه مبارک رمضان مرا به سال‌های دور خانه پدری و سفره سحری که با عطر زیبای دعا همراه بود می‌برد. اما هیچ‌وقت نگاهم به رمضان نگاه به خود نبود. چند وقت پیش به جمله زیبایی برخوردم که مضمونش این بود امسال باید به دیدار خود بروم. امسال در این ماه باید سری به خود بزنیم که چقدر حسادت و خشم و منیت و غرور دارم سعی کنم که آن‌ها را حل کنم و تزکیه و پالایش چه در قسمت جسم و یا روان خود بدهم. من ماه رمضان زیبایی را در سفرم تجربه کردم. نیکوتین خوراکی را هم مصرف می‌کردم و عاشقانه پای سفرم ایستادم و به ‌سلامتی و درمان رسیدم.

زهرا مسافر نیکوتین از شفا مشهد

روز چهارشنبه آقای مهندس در مورد ماه مبارک صحبت کردن و جمله‌ای که برایم خیلی جالب بود این بود در قران سفارش شده به روزه گرفتن... کتب علیکم الصیام بر شما نوشته شد روزه همان‌طور که برای قبل از شما هم نوشته شده بود روزه به عربی می‌شود صیام که به معنی کنترل کردن است خب مادر ماه رمضان در خوردن و آشامیدن خودمان را کنترل می‌کنیم و این برای ما این آموزش دارد که بر افکار و رفتارهایم هم کنترل داشته باشم و از صد ارزش‌ها دور بشوم

سمانه مسافر نیکوتین از شعبه پاکدشت:

آنچه امروز از موجودیت کنگره 60 می‌بینیم، همه و همه دستاوردهای آن حرکت بود که در ماه مبارک رمضان شکل گرفت. رمضان بستری است که کنگره 60 در آن متولد شد. رمضان نوری است که راه را مشخص کرد و به همین دلیل، این ماه در کنگره 60 اهمیت زیادی دارد. در کنگره 60 رمضان یک جشن محسوب می‌شود، فرصتی است برای احیای دوباره هم در صور آشکار و هم در صور پنهان، متد D.S.T ارتباط تنگاتنگ و شباهت بسیاری با روزه دارد. در ماه مبارک، ما در ساعاتی از شبانه‌روز از خوردن و آشامیدن خودداری می‌نماییم و در ساعاتی از خوراکی‌ها استفاده می‌کنیم. در متد D.S.T نیز داروی OT در سه وعده از شبانه‌روز به مقدار مساوی در سه وعده، یعنی به‌صورت TDS مصرف می‌شود و شخص نمی‌تواند بیش از این و یا کمتر از این، دارو استفاده نماید.

در ماه مبارک ما سعی می‌کنیم از ضد ارزش‌ها چه در کلام و چه در رفتار و چه در افکار و اندیشه پرهیز نماییم. در متد D.S.T نیز شخصی که تحت درمان و آموزش‌های کنگره 60 قرار دارد، هم در کلام و هم در رفتار و هم در افکار و اندیشه از افکار منفی پرهیز می‌نماید. متد D.S.T در صور آشکار احیاکننده قطعی سیستم ایکس هست و روزه و رمضان نیز به‌صورت قطعی احیاکننده سیستم ایکس هست.

تایپ مطلب توسط مسافرین نیکوتین: همسفر زهرا از شعبه فردوسی مشهد، همسفر زهرا از شعبه حر، همسفر سمیه از شعبه ابوریحان، همسفر بهناز از شعبه لویی پاستور، همسفر باران از شعبه عمان سامانی

ویرایش و تنظیم مطلب مسافرین نیکوتین: همسفر سمیه از شعبه ابوریحان و همسفر اکرم از شعبه ستارخان

لژیون درمان نیکوتین گروه خانواده کنگره 60

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .