English Version
English

درمان اعتیاد در ماه مبارک رمضان استارت خورد

درمان اعتیاد در ماه مبارک رمضان استارت خورد

مسافر احسان با آنتی ایکس مصرفی هروئین، شیشه، متادون، با تخریب 13 سال به کنگره آمد. 14 ماه و 3 روز با راهنمایی آقای مجتبی عتیقی سفر کرد و اکنون 22 ماه است که از دام اعتیاد رهایی یافته است. مسافر احسان 10 ماه و 3 روز هم با راهنمایی آقای رضازاده سفر سیگار انجام داده و 15 ماه، رهایی از سیگار دارد. رشته ورزشی او والیبال و راگبی است و در جایگاه راهنمایی تازه واردین خدمت می‌کند. با مسافر احسان در خصوص الهام از رمضان گفت‌وگویی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

 

به نظر شما الهام از رمضان به چه معناست؟

همان‌طور که می‌دانیم، آقای مهندس در کتاب 60 درجه، نوشته‌اند؛ شروع درمان ایشان از ماه رمضان بود، در ابتدا اصلاً باور و جرئتی برای درمان یا ترک مواد نداشتند، به دلیل اینکه می‌خواستند روزه‌دار باشند، مصرف مواد خود را تنظیم کردند، چون این تنظیم و الهام در ماه رمضان رخ داد و همان‌طور که آقای مهندس می‌فرمایند؛ از روز الست تا امروز این مشکل بوده و بیرون از کنگره هیچ راه حلی برای آن نبوده است. الهام از رمضان یعنی؛ نعمتی (درمان اعتیاد) که به ما داده شد به‌واسطه الهام در این ماه بود، بزرگی می‌فرماید؛ بر هر نعمتی که دهد و شدتی که پیش آید، الهام ارزانی دارد.

 

به نظر شما چرا صرف افطاری در کنگره 60 بسیار لذت‌بخش است؟

استاد امین می‌فرمایند؛ در همه جایگاه‌های خدمتی به خاطر کاری که انسان انجام می‌دهد، نسبت به آن کار یا عمل یا جایگاه حس پیدا می‌کند، ما در کنگره در حال درمان شدن و آموزش گرفتن هستیم، در کنار هم برای رهایی یک انسان و آموزش خودمان تلاش می‌کنیم، به‌واسطه این تلاش، به آن حس پیدا می‌کنیم، تصور کنید هنگامی‌که تمام این حس‌ها دور هم جمع شوند زمان و مکان بسیار لذت‌بخش می‌شود.

 

به نظر شما چرا ماه مبارک رمضان برای کنگره 60 اهمیت خاصی دارد؟

قبلاً هم عرض کردم شروع متد DST و کنگره 60 در صور آشکار از ماه مبارک رمضان سال 75 بود، قبل از آن آقای مهندس استاد داشتند و در مورد شناخت انسان مطالعه می‌کردند ولی اولین قدم برداشته شده برای درمان جسم از ماه مبارک رمضان بود. آقای مهندس توانستند بعد از دو هفته مصرف مواد خود را کم کنند، فقط می‌خواستند یک بازی انجام دهند، در کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر هم آقای مهندس به آن اشاره می‌کنند و چه بازی شیرین و لذت بخشی است؛ مصرف‌کنندگان مواد مخدر هم می‌توانند در این بازی شرکت کنند.

 

آیا یک سفر اولی می‌تواند روزه بگیرد؟ در مورد روزه درصدی مقداری توضیح دهید.

من قبل از اینکه وارد کنگره 60 بشوم بر این باور بودم که روزه‌دار باید از سحر تا افطار هیچ‌گونه مصرف غذا و نوشیدنی نداشته باشد. به عقیده کنگره 60 یک سفر اولی می‌تواند روزه بگیرد ولی نه روزه خوردن و آشامیدن، او باید داروی خود را سر ساعت مصرف کند، سحر از خواب بیدار می‌شود و غذا می‌خورد، سر وقت داروی خود را میل می‌کند، ظهر سر ساعت معین باید یک مقدار غذا بخورد مثل دارو که باید سر ساعت بخورد، اگر هم روزه نگرفت هیچ مشکلی ندارد. روزه‌دار بودن فقط به معنای نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه شخص می‌تواند روزه‌دار باشد و حرمت کسانی که روزه می‌گیرند را حفظ کند، من در کنگره آموختم که می‌توانم ازنظر زبان و چشم روزه‌دار باشم، ازنظر اعمال و رفتارم روزه‌دار باشم ولی ازنظر خوردن و آشامیدن نه اما ازنظر بقیه افراد جامعه باید ازنظر خوردن و آشامیدن روزه‌دار باشم.

 

در مورد روزه مواد توضیح بفرمایید.

 آقای مهندس سال گذشته فرمودند؛ من مجتهد کسانی که روزه می‌گیرند نیستم، من مجتهد کسانی هستم که روزه نمی‌گیرند. من به‌واسطه مصرف مواد مخدر و جهل و تاریکی‌هایی که تجربه کرده بودم، این عقاید را نداشتم و شاید این کار را مسخره می‌دانستم و می‌گفتم چرا انسان باید از صبح تا شب نخورد ولی آقای مهندس می‌فرمایند: روزه درصدی بگیرید یعنی؛ همان‌طور که ما به‌صورت 20 درصد شروع به کم کردن مصرف مواد کردیم، 20 درصد به علم و آگاهی ما اضافه شد تا توانستیم به‌طور کامل درمان شویم؛ روزه درصدی این است که من ازنظر خوردن و آشامیدن به‌صورت درصدی صبح و ظهر و شب سر ساعت مشخص مثلاً به‌صورت درصدی مصرف سیگار خود را کم کنم، اگر دو ماه از سفر من گذشته به لژیون ویلیام بروم و اگر لژیون ویلیام نرفتم 10 نخ را کم کنم یا مثلاً اگر ساعت 4 به شعبه می‌آیم از ساعت 4 تا ساعت 7 را سیگار مصرف نکنم شاید روزه نباشم و در سفر اول هم هستم، هیچ موردی ندارد؛ این‌زمانی که سیگار مصرف نمی‌کنم و درصدها را رعایت می‌کنم، روزه درصدی نام دارد.

 

به نظر شما روزه گرفتن چه ارتباطی با سیستم ایکس دارد و چه اثراتی بر جسم می‌گذارد؟

 با روزه گرفتن جسم انسان یک حالت ریکاوری پیدا می‌کند و بازسازی می‌شود، در کبد و سایر قسمت‌های بدن یک حالت استراحت به او داده می‌شود تا بتواند خود را بازسازی کند. سیستم ایکس به دو طریق بازسازی و تخریب به آن وارد می‌شود؛ باسیم و بی‌سیم؛ باسیم که از طریق مصرف داروی OT راه‌اندازی می‌شود یا با مواد مخدر به جسم ضربه وارد می‌شود. با آموزش جهان‌بینی به‌صورت بی‌سیم راه‌اندازی می‌شود یعنی در کل بدانم که بدی، بد است. زمانی که روزه هستم، سعی می‌کنم زبانم را روزه‌دار نگه‌دارم، چشم، اعمال و گفتارم هم روزه‌دار باشند، هنگامی‌که این کارها را انجام دادم درواقع از بدی‌ها دور هستم و از آن‌ها دوری می‌کنم و از طریق بی‌سیم مشغول بازسازی سیستم ایکس هستم.

 

احساس خود را در مورد زمان افطار بفرمایید.

قبل از ورود به کنگره؛ من شاید می‌توانستم یک هفته از ماه رمضان را روزه بگیرم و در اواخر دوران مصرف مواد، نمی‌توانستم روزه بگیرم و تلاش هم نمی‌کردم ولی سال گذشته اولین سالی بود که سفر دوم بودم و توانستم روزه بگیرم یا سال اولی که توانستم روزه درصدی بگیرم بسیار حس و حال خوبی داشت، بیان کردن این حس و حال همانند گفتن بوی گل است، من چگونه می‌توانم بوی گل را بگویم. آقای مهندس می‌فرمایند؛ فقط خود شخص باید آن را تجربه کند ولی طعم خوبی دارد؛ شیرین است و مزه آن برای کسی که قبلاً روزه نگرفته است حتی کسی که قبلاً هم روزه گرفته یک طعم جدید است زیرا دید من نسبت به زمانی که روزه می‌گرفتم بسیار فرق کرده است، طعم آن قابل وصف نیست فقط امیدوار هستم امسال هم خداوند توفیق دهد که بتوانم باز تجربه کنم.

 

چه چیز باعث می‌شود یک سفر دومی بتواند به‌راحتی روزه‌های خود را بگیرد؟

برای انجام هر کاری اول خواسته آن مهم است و دوم؛ در جهت آن سعی و تلاش بکند و فکر نکنم، واژه به‌راحتی، واژه زیبایی باشد، اجبار که نیست خود خدا هم اجبار نکرده است. روزه گرفتن چیزی است که باید تجربه کنیم و برای اینکه بخواهد، داشتنِ خواسته و تلاش کردن چیز عجیبی نیست.

 

و حرف آخر؟

 ابتدا از شما تشکر می‌کنم بابت انجام این مصاحبه و یک تشکر از خدمتگزاران سایت و دیگر خدمتگزاران که با بودنشان باعث می‌شوند که ما به اینجا بیاییم و آموزش بگیریم و تشکر از آقای مهندس و تمامی عزیزانی که در کنگره هستند.

 

 گاهی باید پارو نزد، وا‌داد

گاهی باید دل را به دریا داد

خودش می‌برد هر جا که دلش خواست

به هر جا برد بدان ساحل همان‌جاست

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .