English Version
English

باید دانایی خود را به دانایی مؤثر تبدیل کنیم

باید دانایی خود را به دانایی مؤثر تبدیل کنیم

جلسه هشتم از دور یازدهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران و همسفران نمایندگی باباطاهر همدان با استادی ایجنت شعبه مسافر رضا، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر محسن با دستور جلسه «دانایی، دانایی مؤثر، سواد» و مراسم جشن تولد اولین سال رهایی مسافر شریف پنجشنبه نوزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۶ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

سخنان استاد:

 به نام حضرت دوست که هرچه دارم از اوست. از رضای عزیز تشکر می‌کنم که این جایگاه را در اختیارم بنده گذاشتند تا بتوانم خدمت کنم. تشکر ویژه‌ای دارم از جناب آقای مهندس به خاطر این بستری که فراهم کردند تا ما در این بستر قرار بگیریم و سعی کنیم تا دانایی‌مان را به دانایی مؤثر تبدیل کنیم. از خانواده محترمش و جناب آقای استاد امین که جا دارد ازاینجا به خاطر اینکه این هفته رابطه مستقیمی با دانشگاه‌ دارم تشکر کنم. تشکر ویژه دارم از تمام خدمتگزاران از سراسر کشور  به‌خصوص نمایندگی باباطاهر که از وقت و هزینه خودشان می‌زنند تا این بستر فراهم بشود. پیشاپیش ماه رمضان را به تمام عزیزان تبریک عرض می‌کنم. چه‌بسا به قول جناب آقای مهندس ماه رمضان برای ما جشن است و دو سال است که از این فعل ما بی‌بهره هستیم.

دستور جلسه امروز از دو بخش تشکیل شده است یکی دانایی و دانایی مؤثر و دومی تولد یک سال رهایی شریف عزیز است. اگر ما در متون کتاب‌ها بخواهیم در مورد دستور جلسه جستجو کنیم برمی‌خوریم به یک پاراگراف به نام میزان دانایی و با نادانان سخن مگوی، به خاطر ضیق وقت من به دوستان پیشنهاد می‌کنم که بروند و در مورد آن مطالعه کنند. من اول باید تعریف دانایی را بلد باشم که استاد امین در جزوه جهان‌بینی می‌گوید تشخیص ماهیت خواسته‌ها در هر شکل و لباس. من اگر بتوانم خواسته‌هایی که از طرف نفس صادر می‌شود را ماهیت آن را بشناسم در هر شکل و لباس می‌شود تعریف دانایی؛ و در نوشتارها بازهم اشاره می‌شود شخصی که خودش می‌گوید دانا هستم گرچه شاید هم دانا باشد ولی چون خود بر زبان می‌آورد دلیل بارزی است بر نادانی.

آقای امین برای دانایی مثلثی را ترسیم نمودند که یک‌طرف آن تجربه و طرف چپ و راست آن می‌شود تفکر و آموزش و این سه ضلع باید با هم رشد کنند همه ما از روز اول به استثنا می‌دانستیم که اعتیاد چیز خوبی نیست دیده بودیم که کسی که هروئین مصرف می‌کند، لب جوی می‌خوابد و به چه روزی افتاده است حالا چه اتفاقی افتاد، من پیش خودم فکر کردم که با همه فرق دارم و هر آنچه می‌دانستم را نتوانستم عملی کنم یعنی دانایم را نتوانستم به دانایی مؤثر تبدیل کنم. دانایی مؤثر سه ضلع مساوی دارد یعنی تمام ضلع‌ها به‌اندازه هم رشد می‌کنند به خاطر این است که ما در کنگره می‌گوییم کسی که سواد دارد دقیقاً این شخص را نمی‌توان گفت داناست بلکه باید سایر معیارها داشته باشد آن‌وقت داناست.

بودند افرادی که تحصیلات عالیه داشتن ولی در مقوله اعتیاد گیر کرده بودند و خیلی‌ها هم بودند که با تحصیلات عالی به کنگره آمدند و نتوانستند از متون کنگره ۶۰ استفاده کنند و خیلی‌ها بودند که با تحصیلات سطحی و یا خیلی هم پایین آمدند کنگره و آن را درک کردند. پس ثبات در کنگره منوط بر آن نیست که دانا هم باشد؛ و از قبل هم مرسوم بود که می‌گفتند هر آنچه دارید از سواد و هر چیزی دیگر بیرون از کنگره بگذار و وارد کنگره شد و اگر من این کار را انجام بدهم در کنگره شصت جواب می‌گیرم؛ و یک پاراگراف که می‌گوید میزان دانایی سواد نیست مانند انسان لباس خوب پوشیدن نیست بایستی انسانی اندیشید. امیدوارم که از این دستور جلسات در تکامل خودمان به استفاده بگیریم و بتوانیم به دانایی برسیم. دیروز جناب آقای مهندس اشاره کردند که کسانی که دانا ایشان را بالا می‌برند می‌توانند فرامین الهی را بهتر بفهمند و آن‌وقت امکان ندارد که به‌سوی ضد ارزش‌ها بروند.

اما شریف عزیز اگر اشتباه نکنم برج ۸ سال ۹۷ در ساختمان قبلی وارد لژیون من شد بعضی از رهجو ها در همان روزهای اول نشان می‌دهند که چه‌کاره هستند آقا شریف از آن دسته آدم‌هایی بود که از روز اول تکلیفش با خودش مشخص بود و جزو آن دسته آدم‌هایی بود که سواد به‌اندازه خودش داشت و آمد کنگره را هم درک کرد یعنی هر آنچه داشت در کنگره تبدیل به دانایی کرد. در هر جایگاهی در کنگره به شریف عزیز خط بدهی به نحو احسنت انجام می‌دهد. بنده خودم بر اساس پیمانی که بسته‌ام از تهران می‌آیم و وظیفه را انجام می‌دهم و به نظر خودم کار شاقی را انجام نمی‌دهم ولی کسانی هستند که بالاتر از وظیفه‌ای را که بر دوش انداختن را انجام می‌دهد و از آن موقعی که کرونا آمده است من شریف را نگهبان لژیون گذاشتم و به نحوه احسنت کارش را انجام می‌دهد و الان هم در بخش اوتی خدمت می‌کند امیدوارم که به‌زودی شاهد گرفتن شال کمک راهنمایی‌اش باشیم؛ و این روز مبارک را به خودش و خانواده محترمشان تبریک عرض می‌کنم.

اعلام سفر مسافر: آخرین آنتی ایکس مصرفی متادون مدت سفر ۱۰ ماه و ۳ روز، روش D S T با شربت OT کمک راهنمای آقای رضا کرمی رهایی یک سال و چند روز.

سفر نیکوتین: آخرین آنتی ایکس مصرفی سیگار مدت سفر ۱۰ ماه و ۸ روز آدامس نیکولایف خوراکی با کمک راهنمای خوبم آقای علی‌رضا علی بخشی مدت رهایی یک سال و چند روز.

 

 

سخنان مسافر:

من آرزو می‌کنم که دعای آخر جلسه را به‌صورت کامل بخوانیم، به شکلی که دست در دست هم داده و نگهبان جلسه شروع کرده و به دنبال آن بخواند: همان‌طوری که دست‌هایمان را به هم گره زدیم، قلب‌هایمان را به هم گره می‌زنیم و از خداوند می‌خواهیم که ما را از قهر به مهر هدایت و رهنمون فرمایند... و الی‌آخر؛ و این آرزو وقتی برآورده خواهد شد که بیماری کرونا ریشه‌کن شود. دستان راهنمای عزیزم را که 4 تا 5 ساعت پشت فرمان بوده بوسه می‌زنم واژ زحمات ایشان نمی‌دانم با چه زبانی تشکر نمایم که هفته‌ای چند روز از تهران تا همدان تشریف می‌آورند تا حال من مسافر خوب شود، آقای کرمی عزیز سپاسگزارم واژ سایر عزیزان خدمتگزار در کنگره مانند مرزبانان عزیز و OT همچنین قسمت نشریات، صدور کارت، وبلاگ، هم بی‌نهایت ممنون و از سایر راهنمایان، همین‌طور از ایجنت محترم همسفران سرکار خانم کرمی بزرگوار و سایر راهنمای همسفران هم بی‌نهایت ممنون و سپاسگزارم.


 

 

 واقعاً از آقای مهندس تشکر می‌کنم نمی‌دانم با چه زبانی چطور از ایشان تشکر بکنم که این بستر فراهم کرد و استادهای مثل آقای کرمی را پرورش دادند تا ما را کمک کنند به زندگی برگردیم. دوستان کنگره ۶۰ مکان مقدسی است باید قبول کنیم آقا رضا می‌فرماید من برای حال خودم میایم و وقتی مسافر دارد میاید حالش وقتی خوب است حال من خوب می‌شود از ایشان سپاسگزارم و از سایر خدمت دوستان خدمتگزار این شعبه که عشقشان خدمت به کنگره ۶۰ است تشکر و قدردانی می‌کنم انشالله موفق و پایدار باشید خیلی ممنون از دوستانی که مشارکت کردند و با ابراز احساسات خود به بنده لطف کردند انشالله پایدار باشند از اینکه به سخنانم گوش کردید سپاسگزارم.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تایپ و عکس و پیاده‌سازی: مسافران صفر، محمد، احمد‌

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .