English Version
English

کنگره روی تعادل، تمرکز و توجه دارد

کنگره روی تعادل، تمرکز و توجه دارد

سال 1399 به علت شیوع بیماری کرونا برای همه مردم دنیا سال بسیار سختی بود و بسیاری از فعالیت‌ها محدود و راکد شدند اما با دوراندیشی و مدیریت بحرانی که در کنگره 60 توسط جناب مهندس دژاکام و دیده‌بانان ایشان صورت گرفت، پروسه درمان اعتیاد و آموزش‌های مربوطه نه تنها متوقف نشد بلکه با انتقال یافتن به فضای مجازی سازمان‌دهی شده، همچنان به حرکت رو به رشد خود ادامه داد.
در راستای تحقق اهداف کنگره 60 در بخش همسفران (خانواده فرد مصرف‌کننده) با توجه به شرایط موجود در جامعه و حاکم بودن محدودیت‌های ارتباطی به جهت بیماری کرونا، اسیستانت تازه واردین گروه همسفران خانم کنگره 60 همسفر آذر و دستیاران ایشان، با 18 شعبه تهران، برخی به صورت حضوری و برخی مجازی و با 49 شعبه شهرستان به صورت مجازی، جلساتی را با ایجنت شعب همسفران و راهنمایان تازه واردین آن‌ها برگزار نموده و در خصوص انجام این خدمت مهم، مطالب مفید و ارزشمندی را به ایشان یادآوری نمودند.
در مجموع بالغ بر 300 نفر در این جلسات هماهنگی حضور داشتند.


خلاصه سخنان خانم آذر:
شاید به جرأت بتوان گفت راهنمایی تازه واردین، مهم‌ترین و حساس‌ترین کاری است که در کنگره ۶۰ انجام می‌شود چون ما با اشخاصی سر و کار داریم که بسیار حساس و آسیب‌دیده هستند. اثری که راهنمای تازه وارد روی رهجویی که برای اولین بار قدم به کنگره می‌گذارد، بسیار مهم است. به همین دلیل است که می‌گوییم سه جلسه را یک نفر باید مشاوره کند تا رهجو احساس غربت نکند. کار شما در کنگره نشان دادن راه مرغزار است. شما پس از سه جلسه، رهجویی به لژیون می‌فرستید که کاملاً آمادگی پذیرش و آموزش دیدن را دارد و اگر این کار مهم به درستی انجام نشود تازه وارد جذب که نمی‌شود هیچ، طرد هم می‌شود! اعضای خانواده یک مصرف‌کننده بیشتر از خود او لطمه دیده‌اند، بنابراین نیاز به توجه و احترام و مهربانی ما دارند.
کنگره بیش از هر چیز روی تعادل، تمرکز و توجه دارد و مهم‌ترین کار برای یک تازه وارد، خوش‌خلق بودن و با سر و وضع مرتب بودن است. منظور از سر و وضع مرتب، لباس یا آرایش آن‌چنانی نیست، راهنمای تازه واردین باید با پوشش سفید، پاکیزه و منظم و شال سبز رنگ خود و مهم‌تر از آن با روی باز، در شعبه حضور داشته باشد.
اگر روزی دیدید که به سبب زندگی شخصی خود و مشکلات آن، حوصله مشاوره ندارید اصلاً آن روز این کار را انجام ندهید چون با حس خوب نیست و اثر معکوس روی تازه وارد می‌گذارد.
 باید همیشه حواسمان باشد هرگز کسی را از خودمان نرانیم و نگذاریم برای روز بعد، حتماً باید کار تازه وارد را همان روزی که به کنگره آمده انجام بدهیم. همیشه یک مکان مناسب که البته باید بهترین مکان شعبه باشد، آماده باشد که این عزیزان سردرگم نشوند. همان جلسه اول به تازه وارد نگویید که باید سی دی بنویسد و مسائل این‌چنینی... بگذارید حرف بزند و شما هم مطالب خود را بگویید وقتی احساس کردید رهجو وصل شده، در زمان مناسب، این موضوع را بگویید.


اگر تازه وارد سواد ندارد پذیرش انجام نمی‌شود اما به هر حال نباید آن‌ها را از خود برانیم، می‌توانیم پیشنهاد بدهیم که برود باسواد بشود و بعد بیاید برای ادامه راه...
هرگز نصیحت گونه با تازه وارد صحبت نکنید چون اثر معکوس دارد و البته فرق می‌کند نحوه صحبت با مادر یک مصرف‌کننده، با همسر یک مصرف‌کننده، با خواهر یک مصرف‌کننده... نکته بعدی اینکه نباید تمام اطلاعات را در همان جلسه اول به رهجو داد و او را سیراب نکنید بگذارید تشنه اطلاعات بعدی باشد و در همان جلسه اول او را بمباران اطلاعاتی نکنید تا گیج نشود. باید مطالب را دسته‌بندی کنید و بدانید در هر جلسه چه می‌خواهید بگویید.
جلسه سوم حتماً در ارتباط با سیستم ایکس و اثر مواد مخدر صحبت می‌کنیم و اینکه چرا باید جهان‌بینی را یاد بگیریم، باید برای او توضیح بدهیم که جهان‌بینی برای شناخت خودمان است و مصرف‌کننده بیماری است که همه چیزش را از دست داده و یک قاتل، یا یک جانی نیست. باید به او بگوییم که نیاز به داشتن همسفر برای داشتن زبان مشترک و برای آسان نمودن سفر مسافر به عنوان بال پرواز اوست و نیاز است هر دو با هم آموزش ببینند تا با هم بتواند پرواز کنند.
همچنین به تازه وارد همان جلسه اول باید بگوییم برای یافتن پاسخ سؤالاتش، فقط با افرادی که شال کرم رنگ، زرد رنگ و یا سبز رنگ دارند صحبت کند. هم می‌گوییم و هم باید حواسمان باشد و مسئولیت هر کدام از این شال‌ها را به طور مختصر برای ایشان توضیح می‌دهیم.
حتماً باید یک زمانی در اختیار تازه وارد قرار بدهید که بتواند در لژیون صحبت کند و شما هم باید با محبت به سخنان او گوش کنید ولی مدیریت لژیون نباید از دست شما خارج شود.
 در ادامه به تازه وارد یادآور می‌شویم که کنگره تنها، راهنمای درمان است و انجام پروسه درمان فقط به عهده خود فرد است. در مورد انتخاب راهنما باید برای تازه وارد توضیح بدهیم و هیچ‌گونه مداخله‌ای در انتخاب راهنمای او نداشته باشیم، چون این کار خیانتی است که در حق خودمان و آن شخص انجام می‌دهیم. باید بگذاریم با حس خودش راهنمایش را انتخاب کند. تجربه من می‌گوید وقتی راهنمای تازه واردین به شخص تازه وارد می‌گوید جلسه بعد منتظرت هستم آن رهجو احتمال آمدنش بیشتر است و جلسه بعد که می‌آید می‌گردد به دنبال شما می‌گردد تا شما را پیدا کند. کنگره بر اساس نظم و احترام و رعایت قوانین پابرجاست و باید به تازه وارد این نکته را حتماً بگوییم.
در ادامه دستیاران همسفر آذر؛ همسفر زهرا (شعب شهرستان‌ها)، همسفر شبنم (شعب تهران)، و همسفر منصوره (شعب تهران) نکاتی در ارتباط با نحوه پر کردن فرم‌های پذیرش تازه واردین، نصب اپلیکیشن، تهیه پکیج توسط تازه واردین، ارائه گزارش جلسات ماهیانه راهنمایان تازه واردین و حضور و غیاب آن‌ها در کارگاه‌های آموزشی و جلسات ماهیانه خدمت راهنمایان تازه واردین و ایجنت شعب همسفران کنگره 60 بیان نمودند.
در ادامه به سؤالات مطرح شده از سوی عزیزان حاضر در جلسات نیز پاسخ داده شد.


همسفران کنگره شصت

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .