English Version
English

به کنگره آمدم تا آموزش بگیرم

به کنگره آمدم تا آموزش بگیرم

در کتاب 60 درجه سرفصل زیبایی به نام میزان دانایی دارد «انسان‌هایی که خودشان را دانا می‌دانند دلیل بارزی است بر نادانی آن‌ها». اگر بوی گل یا چمنی حقیقی باشد نیازی به بیان نیست زیرا از فاصله‌ی دور هم می‌شود آن را حس کرد. انسان دانا قبل از اقدام به هر کاری آن را تحلیل و بررسی می‌نماید و انسان دانا کسی است که به فرمان عقل نزدیک شده و خواستههای نامعقول را کنار میزند. بزرگترین ماموریت نیروهای اهریمنی توقف فرایند دانایی است.

دانایی چیست؟ قدرت تشخیص ماهیت خواسته‌ها در هر لباس و شکلی. من به کنگره آمده‌ام تا آموزش بگیرم که نیروهای منفی چیست و منیت باعث می‌شود جایگاه خودم را بهتر از آن چه هست ببینم و مانع آموزش گرفتن من می‌شود. در مقابل مثلث دانایی، مثلث جهالت قرار دارد «ترس، ناامیدی، منیت». ترس باعث می‌شود تفکر من خورده شود و ناامیدی هم باعث می‌شود من از تجربه کردن فرار کنم و منیت هم باعث می‌شود من آموزش نگیرم.

در کنگره آموزش گرفتم و به دانایی رسیدم که کدام اعمال من معقول و کدام نامعقول است، یاد گرفتم که چه کارهایی ارزشی و چه کارهایی ضدارزشی می‌باشد. من این‌ها را آموزش گرفتم و به دانایی رسیدم و بعد از آن به بحث دیگری به نام دانایی موثر رسیدم که آن چه را یاد گرفته‌ام حالا باید عملیاتی کنم. اگر موقعی که عصبانی شدم دیگر مثل قبل عصبانیت خودم را نشان نمی‌دهم و داد و فریاد نمی‌زنم و من هر اندازه که این آموزش‌ها را کاربردی می‌کنم به نیروهای درونی من افزوده می شود. وقتی نتوانم آن آموزش‌ها را کاربردی کنم، از نیروهای درونی و قدرت و توانایی من کاسته می شود، من ضعیف و ضعیف‌تر می‌شوم و هر چقدر آموزش‌ها را کاربردی کنم، به نیروهای درونی و قدرت و توانایی من افزوده می‌شود. در مسیر تزکیه به جایگاهی می‌رسیم که می‌توانیم به دانسته‌های خود عمل کنیم و این می شود دانایی مؤثر.

در هر لحظه در حال آزمایش هستیم، چگونه فکر می‌کنیم چگونه رفتار می کنیم، چگونه حرف می زنیم و ما در جلسه امتحان هستیم؛ زندگی بزرگ‌ترین صحنه‌ی آزمون و امتحان است. هر وقت در کنگره هر جایگاهی را تجربه می‎کنیم، کمک می‏‌کند به این‎که انسان به ارتقا و کمال نزدیک شود؛ من قبلاً راحت مسافرم را با صحبت‌هایم می‌رنجاندم و مسافرم را خیلی ناراحت می‌کردم. وقتی لژیون زدم سعی می‎کنم با تفکر صحبت کنم. وقتی توانستم مسافرم را رها کنم و به عیوب خود بپردازم به صورت خودکار زندگی درست شد.

 

تایپ: همسفر کوثر لژیون چهارم

ویرایش و ارسال: همسفر مریم لژیون دوم

همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .