English Version
English

هدف رسیدن به زندگی سالم و لذت بردن از آن است

هدف رسیدن به زندگی سالم و لذت بردن از آن است

در قدیم در زورخانه‌ها رسم بر این بود که قبل از این‌که به فرد چگونه ورزش کردن را آموزش بدهند احترام گذاشتن و جوانمردی را یاد می‌دادند تا اگر زمانی به توانایی و قدرت بالایی برسد این توانایی را در راستای خدمت به مردم و نه به منزله باج گیری و زور گفتن به افراد استفاده کنند.

اگر فردی وارد کنگره شود و آموزش بگیرد، ارزش این کار زمانی است که آموزش و دانسته‌هایش را در زندگی شخصی خویش جاری کند و آن‌ها را از قوه به فعل تبدیل نماید.

به نظر شما خاصیت کار کردن جهان‌بینی در چیست؟! آیا برای این است که من عالم و فیلسوف بشوم؟! و یا اینکه بتوانم زندگی بهتری داشته باشم؛ هدف اصلی جناب مهندس رسیدن به زندگی سالم و لذت بردن از آن است و این‌که در زندگی آرامش داشته باشیم؛ وقتی در مقابل مسائل و مشکلات زندگی آرامش داشته باشیم بهتر می‌توانیم تفکر کنیم و راه حلی برای مشکلات بیابیم؛ هدف این است که من بتوانم سطح فکری، علمی و آگاهی خود را ذره ذره بالا ببرم و این به زندگی بهتر من کمک می‌کند.

در کنگره می‌گوییم که خداوندا ما را از دست نیرومندترین دشمن خود که جهل و ناآگاهی خودمان است نجات بده، این به چه معناست؛ یعنی ندانستن و آگاهی نداشتن یک دشمن درونی برای خود ماست که هر روز بر علیه ما دست به توطئه و شورش می‌زند و مشکلاتی برای ما به وجود می‌آورد.

اعتقاد به زندگی پس از مرگ باعث تغییر در نوع عملکرد ما دارد، اگر بدانیم هر عملی را که انجام می‌دهیم باید پاسخگو باشیم تفاوت بسیاری در رفتار ما وجود دارد تا این‌که گمان کنیم که هر کاری که بخواهیم می‌توانیم انجام بدهیم.

سه پارامتر نور و صوت و حس وجود دارد که تمام ارتباطات ما بر مبنای آن‌ها انجام می‌گردد، برای مثال نور فرمان می‌دهد و صوت هم اطلاعاتی برای انسان‌ها می‌آورد، حس نیز باعث تحرک می‌شود و ما را به حرکت درمی‌آورد در واقع این سه پارامتر هستند که به انسان در گسترش ارتباط‌ها کمک می‌کنند؛ جایگاه حس در سینه است به این منظور هست که اگر فردی کسی را که دوست داشته باشد دستش روی سینه‌اش می‌گذارد.

در این دنیا باید همه تلاش ما برای تزکیه و پالایش خویش باشد و اگر دینی بر گردنمان هست آن را پرداخت کنیم، این تزکیه و پالایش را باید از خود شروع کنیم و زمانی که در صراط مستقیم قرار بگیریم ناپیداها را پیدا خواهیم کرد، چون انسان با نیروی فردی خود می‌تواند همه مشکلات را حل کند. اگر انسان تفکر درستی داشته باشد و دیدگاهش به مسائل صحیح باشد به آرامش بهتری دست خواهد یافت.

 

برداشتی از سی دی :زورخانه

نویسنده: همسفر طاهره (لژیون همسفر سپیده)

ویراستاری و ثبت:همسفر صدیقه

همسفران نمایندگی بوشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .