English Version
English

کارگاه خصوصی همسفران عطار نیشابور 1400/01/16

کارگاه خصوصی همسفران عطار نیشابور   1400/01/16

جلسه  نهم از دوره پانزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگرۀ ۶۰؛ نمایندگی عطار نیشابور به استادی  همسفر ناهید، نگهبانی همسفر اعظم و دبیری همسفر آمنه، با دستور جلسه «دانایی، دانایی موثر » در روز دوشنبه 16  فروردین  ماه سال 1400 ساعت ۱۵ آغاز به کار کرد. 

خلاصه سخنان استاد :

سلام دوستان ناهید هستم همسفر سعید 

از نگهبان جلسه تشکر میکنم که اجازه خدمت گذاری در این جایگاه دادند و خوشحالم که در کنار شما عزیزان در سال جدید هستم.  در کنگره با شاه کلیدی با کلمه کلیدی بسیار مهمی به نام تفکر آشنا می‌شویم؛ یعنی اولین کلمه‌ای که با آن برخورد می‌کنیم تفکر است.

از دل این تفکر مسلماً دانایی بیرون می‌آید یکی از اضلاع مثلث دانایی تفکر است و دو ضلع دیگر آن تجربه و آموزش که ما این سه ضلع را باهم باید پیش ببریم تا به تعادل و دانایی مؤثر برسیم. دانایی درجایی  به درد ما می‌خورد که  کاربردی شود  و به دانایی مؤثر تبدیل شود این واقعاً به تلاش و کوشش ما بستگی دارد. همه‌چیز در دست خود ماست مثل دستور آشپزی که من همه غذاها را بلد باشند ولی هیچ‌وقت ناهار و شام نداشته باشد. خب این به درد من نمی‌خورد ولی یک نفر دو، سه تا غذای ساده بلد  باشد و همیشه هم ناهار و شامش درست می‌باشد. برای تبدیل‌شدن دانایی به دانایی مؤثر به تمرین و تکرار نیازمندیم.

من وقتی می‌آیم به کنگره و آموزش می‌گیرم، پس دانایی کسب می‌کنم و باید تمرین کنم که این دانایی‌ها را یکی‌یکی در مراحل زندگی به کار ببرم و کاربردی کنم همان‌طور که انجام دادن اولین گناه یا گناهان کوچک راحت است و ما را به انجام گناهان بزرگ‌تر می‌رساند.

کاربردی کردن دانایی هم همین‌طور است از کوچک‌ترین کارها شروع می‌کنم و به بزرگ‌ترین کارها می‌رسم کسی که می‌خواهد دانایی به دست بیاورد و به دانایی مؤثر برسد باید با ناامیدی قهر کند زمانی که من موفقیت‌های کوچک خودم را ببینم و به آن‌ها توجه کنم به امیدواری می‌رسم و این امیدوار بودن دررسیدن به دانایی مؤثر بسیار مهم است به قول استاد امین وقتی یک نفر به کره ماه رفته پس بقیه هم می‌توانند بروند اگر بخواهند من در اینجا می‌توانم بگویم با تلاش و کوشش بسیار توانستم دانایی‌های زیادی در کنگره به دست بیاورم بخشی از آن‌ها را کاربردی کنم پس شما هم می‌توانید .

 

 

تایپ و نگارش: همسفر آمنه از لژیون پنجم

عکاس: همسفر ساناز

همسفران نمایندگی عطار نیشابوری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .