English Version
English

مصاحبه با کمک اردوبان درختکاری

مصاحبه با کمک اردوبان درختکاری

بنام قدرت مطلق الله

 

مصاحبه با کمک اردوبان درختکاری مسافر کمال مورخه ی ۱۴۰۰/۰۱/۱۵

 

موضوع:اردوی درختکاری،کاشت درخت،آبیاری و نگهداری

 

 

مسافرمحمد:
لطفاً خودتان را معرفی نموده و سمت خود را در اردوی درختکاری بیان کنید.
مسافر کمال:
سلام دوستان، کمال هستم یک مسافر، با تخریب بیش از چهارده سال، آنتی ایکس هروئین و متادون وارد کنگره شدم، هجده ماه به روش  D.S.T (روش درمان تدریجی یا پله ای) همراه با داروی O.T  به‌ راهنمایی کمک راهنمای عزیزم آقای مهدی ابراهیمی سفر کردم، رهایی از اعتیاد سه سال و یازده ماه و در ادامه، سفر نیکوتین داشتم به استادی استاد عزیزم آقای کامران، ده ماه و پانزده روز سفر کردم، رهایی از بند نیکوتین، یکسال و هشت ماه.
اکنون در جایگاه کمک اردوبان درختکاری هستم.
مسافرمحمد:
درخصوص نحوی برگزاری اردوی درختکاری توضیحاتی بدهید.
مسافرکمال:
قوانین کلی و نحوه برگزاری اردو توسط اردوبان محترم درختکاری آقای امین دژاکام اعلام می‌گردد، از طریق ایشان یکسری الگو ها برای ما فرستاده می‌شود؛ این الگوها در جلسات گذاشته شده و مشخص می‌گردد که اردو چگونه برگزار شود؛ (لازم به ذکر است با توجه به آب و هوای هر استان اردوی درختکاری شرایط ویژه خود را دارا می‌باشد)
پس از مشخص شدن روز و نام نویس افرادی که تمایل به شرکت در این اردو را دارند، افراد راس ساعت و روز مشخص شده در مکان حاضر و به طرف مکانی که قبلاً با همکاری شهرداری مشخص شده است حرکت می‌کنیم.
(در برگزاری این اردوها رعایت نظم و انظباط دارای اهمیت فوق العاده‌ای می‌باشد)
در سالهای قبل با همکاری خود مسافران صبحانه و نهار تهیه می‌گردید ولی متاسفانه امسال به علت شرایط موجود کرونا نتوانستیم این کار را انجام دهیم و اردو با تعداد محدودی از مسافران برگزار گردید.
تمامی مراحل برگزاری اردو با هماهنگی دیدبان محترم اردو، آقا کامران و دو کمک اردو بان گرامی آقایان محمد رضایی و فرزاد سقایی انجام می‌گردد.
 
 
 
مسافرمحمد:
آیا همه افراد مسافر می‌توانند در این اردو شرکت کنند و شرایط حضور در این اردو چیست؟
مسافر کمال:
خیر، شرایط حضور مسافران از طرف جناب آقای امین مشخص و اعلام می‌گردد ولی بطور کلی مسافرینی که در سفر دوم بوده و نشان ویلیام وایت (درمان نیکوتین)داشته باشند می‌توانند در این اردو شرکت کنند.
مسافر محمد: 
هدف جناب مهندس حسین دژاکام از برگزاری چنین اردوها و کاشت درخت چیست؟
مسافرکمال:
هدف از برگزاری اردو ها در وادی دوازدهم کتاب "عشق،چهارده وادی برای رسیدن به خود" توسط آقای مهندس بیان شده است، ما در زمان مصرف مواد مخدر تخریبات زیادی به محیط زیست وارد کرده‌ایم حال برای جبران خسارت می‌بایست در هر سال درختی کاشته و از او مراقبت نماییم تا به ثمر برسد، البته در اردوی درختکاری هر مسافر پس از کاشت نهال پلاکی به او وصل می‌کند تا مشخص باشد این نهال متعلق به چه شخصی بوده و آن شخص وظیفه آبیاری و نگهداری از نهال خود را عهده دار می‌شود، در وادی پنجم کتاب "عشق،چهاره وادی برای رسیدن به خود"می‌خوانیم؛ جبران خسارت به سه نوع می‌باشد؛ یکی جبران خسارت از خودمان، که با تغذیه، ورزش و افکار سالم می‌توانیم جبران خسارت کنیم. دوم، جبران خسارت از خانواده و سوم، جبران خسارت از طبیعت می‌باشد.
در زمان مصرف مواد مخدر وقتی به دامان طبیعت می‌رفتیم خسارت های زیادی به طبیعت وارد می‌کردیم، مثلا آشغال می‌ریختیم، برای روشن نمودن آتش درختان را می شکستیم و... حال که به لطف خدا به درمان رسیده ایم باید جبران خسارت کنیم.
ضمنا نظر بنده این است؛ شرایط آب و هوایی در کشور ما طوری است که متاسفانه بحث ریزگردها و آلودگی هوا بسیار ملموس میباشد که البته بهترین راه مقابله با آلودگی هوا و همین ریزگردها کاشت درخت بوده و اگر هر شخصی سالانه یک نهال بنشاند، در پایان تعداد قابل توجهی درخت کاشته  شده و می‌توان به راحتی با این بلاهای طبیعی مبارزه کرد.
 
 
 
مسافرمحمد:
در انتها اگر مطلبی دارید بیان نمایید.
مسافرکمال:
در پایان خدا را شکر می‌کنم که با کنگره شصت آشنا شدم و هم اکنون در کنگره و در این جایگاه قرار دارم ،آرزوی طول عمر برای آقای مهندس و خانواده گرامیشان دارم، از استاد جهانبینی آقای امین دژاکام، کمال تشکر را دارم که این بستر را فراهم کرده اند، تا ما  بتوانیم در کنار یکدیگر برای حفظ محیط زیست کشورمان قدمی برداریم.
ضمن تشکر از شما و همه‌ی عزیزانی که در این اردو شرکت نمودند از تک تک عزیزان خواهش میکنم در لژیون های آبیاری که تشکیل گردیده است؛ حضور پیدا کرده و درخت ها را آبیاری کنند، تا انشاءلله این درخت ها به ثمر برسد، در واقع مسئولیت مسافران عزیز فقط کاشت درخت نیست و بعد از کاشت درخت باید به طور منظم به درخت سر زده و آن را آبیاری کنند تا روز به روز شاهد رشد و شکوفایی آنها باشیم.
امسال برای کاشت درختان سازمان جنگلها و مراتع کشور، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت سیما منظر شهرداری شهرکرد با ما همکاری داشتند که به نوبه‌ی خود از این عزیزان تشکر میکنم.
 
تهیه و تنظیم:گروه وبلاگ نمایندگی

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .