English Version
English

دانایی با کاربردی کردن موثر می شود

دانایی با کاربردی کردن موثر می شود

جلسه مجازی همسفران شعبه صائب تبریزی با استادی مرزبان همسفران، همسفر تهمینه با دستور جلسه «دانایی، دانایی موثر، سواد» برگزار شد.

سخنان استاد:

سلام دوستان تهمینه هستم یک همسفر؛ سال جدید را خدمت بنیان کنگره ۶۰ آقای مهندس دژاکام، خانواده محترمشان و تمام اعضاء تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. امیدوارم سالی پربار و سرشار از موفقیت و پیروزی داشته باشیمدستور جلسه این هفته دانایی، دانایی مؤثر و سواد است. بنده قبل از ورود به کنگره همیشه فکر می‌کردم؛ دانایی به سواد و تحصیلات است. اما بعد از حضور در کنگره و کسب آموزش‌ها متوجه شدم، این تفکر کاملاً اشتباه است و حتی دانایی و دانایی مؤثر نیز باهم تفاوت دارند.شاید سواد به کسب علم در جهت تکامل و بزرگ شدن، انسان کمک نماید، اما کافی نیست و چه‌بسا انسان‌های بسیاری دیده‌ایم که شاید تحصیلات بالایی ندارند ولی از لحاظ جایگاه انسانی در مراتب بالایی قرار دارند. در کنگره با واژه‌های زیادی آشنا شدم که در آن مفاهیم بسیار زیادی نهفته است مانند؛ دانایی و دانایی مؤثر.

قبل از کنگره حتی انسان‌های زیادی دیده بودم که مطالب عرفانی و روانشناسی زیادی در زمینه خودشناسی بلد بودند، اما از لحاظ رفتاری انسان‌های درستی نبودند و کارهای ضد ارزشی بسیاری انجام می‌دادند و یا می‌دهند. تفاوت دانایی و دانایی مؤثر در همین جاست که بتوانیم، چیزهایی را که در کتاب‌ها و سی‌دی‌های کنگره و حتی بیرون از کنگره آموخته‌ایم را عملی کنیم و نسبت به‌روز قبل تغییرات بیشتری نماییم. دانستن خالی کفایت نمی‌کند و برای رسیدن به حال خوش باید مطالب آموزش گرفته را روزبه‌روز مانند نام خود جزوات استاد امین که جهان‌بینی کاربردی هست، بتوانیم دانایی‌های کسب‌شده را کاربردی نماییم تا به‌مراتب بالاتر برسیم و حال خوش کسب نماییم.

 

نویسنده و تایپ: همسفر تهمینه لژیون مرزبانی   

خدمتگزار وبلاگ: همسفر کبری

همسفران نمایندگی صائب تبریزی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .