English Version
English

وادی اول آغازگر یک حرکت بسیار عظیم است

وادی اول آغازگر یک حرکت بسیار عظیم است

دومین جلسه از دور دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره60؛ ویژه مسافران کارگاه‌های آموزشی گرگان با استادی مسافر ناصر، نگهبانی مسافر جواد و دبیری مسافر علی با دستور جلسه " وادی اول و تاثیر آن روی من " یکشنبه 8 فروردین ماه 1400 ساعت 16 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان ناصر هستم یک مسافر

از نگهبان جلسه و دبیرشان تشکر می‌کنم که این فرصت را به من دادند که در این جایگاه قرار بگیرم. قبل از هر چیز جا دارد که از تمامی خدمتگزاران شعبه نیما یوشیج بهشهر تشکر کنم که در سفر اول زحمات زیادی برای من کشیدند و همچنین از تمامی خدمتگزاران نمایندگی گرگان و راهنمای درمانم و دیگران عزیزان که سفر اول را طی می‌کنند ممنون و سپاسگزارم چون کسانی که سفر اول را طی می‌کنند بزرگ‌ترین دلیلی هستند که ما اینجا در کنار هم جمع باشیم و از هم انرژی بگیریم.

دستور جلسه وادی اول و تأثیر آن روی من است. وادی به معنای گذرگاه و آبادی است. کاروان‌ها در گذشته در جاهایی بین راه اتراق می‌کردند، یعنی استراحت کرده و مایحتاج سفر خود را مهیا می‌کردند تا به آبادی دیگر برسند. وادی‌های جلسات هم اینگونه هستند.

وادی اول اهمیت زیادی دارد و بسیار بسیار مهم است تا وادی تفکر را با موفقیت پشت سر نگذاریم، مسلماً اگر به وادی دوم هم رفتیم، توشه لازم را برای ادامه راه نخواهیم داشت. وادی اول آغازگر یک حرکت بسیار عظیم است. درمان اعتیاد شوخی نیست یعنی روبرو شدن با شیطان و حس‌های منفی که اوج قدرت شیطان در اعتیاد می‌باشد و برای مقابله با این نیرو باید خود را مسلح به دانایی و علم کنگره کنیم. هر کدام از وادی‌ها را که یاد بگیریم یک نقشه از نقشه‌های شیطان، نقش بر آب می‌شود.

وادی اول به ما می‌گوید: «با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد.» یعنی ما آمدیم اینجا و می‌خواهیم یک ساختار جدید درست کنیم و آن ساختار جدید یعنی رهایی. برای اینکه بتوانیم یک ساختار جدید درست کنیم باید فکر کنیم چون هر ساختاری باتفکر ساخته می‌شود. اعتیاد و درمان آن هم یک ساختار می‌باشند.

به هر چیز فکر کنیم همان اتفاق خواهد افتاد. اگر فکر کنیم که شکست خواهیم خورد حتما شکست می‌خوریم اگر فکر کنیم موفق خواهیم شد قطعا هم موفق خواهیم شد، برای همین هست که در کنگره می‌گویند به چیزهای خوب فکر کنید و تصویر سازی کنید که دارید گل رهایی را از دستان آقای مهندس می‌گیرید.

برای پیدا شدن باید فکر کنیم و نیروی القا و احیا و تحرک هم در این راه به ما کمک می‌کنند. این سه نیرو می‌تواند با سه ضلع درمان اعتیاد مرتبط باشد. نیروی القا نیرویی است که دارد افکار را به ما القا می‌کند و هر چه ما در قسمت جهان بینی ثروتمندتر باشیم بیشتر القائات مثبت را انتخاب و اجرا می‌کنیم. اگر نیروهای الهی را صدا کنیم آن‌ها یک فکری را به ما القا می‌کنند و ما می‌توانیم از طریق آن مشکلمان را حل کنیم.

نیروی احیا دو بخش است که یکی قسمت درونی و جسم ماست که احیا می‌شود و دیگر نیروی احیا کننده که راهنماها و بچه‌های کنگره هستند، تحرک هم یعنی اینکه وقتی که ما حرکت می‌کنیم برای اولین بار مشارکت می‌کنیم، در جمع خدمت می‌کنیم، در ما نیرویی ایجاد می‌شود که باعث می‌شود ما بهتر حرکت کنیم.

همه چیز اول مثل صفحه سفید نقاشی است بستگی به خود ما دارد که چه چیزی بکشیم. وقتی که ما تازه می‌آییم در کنگره صفحه نقاشی ما سفید سفید هست یعنی یک تازه وارد معلوم نیست که چه نقاشی می‌خواهد رسم کند آیا در درمان موفق خواهد شد یا نه؟ اگر مرتبا ناله و شکایت بکنم که من بدبخت هستم و مشکل دارم همان اتفاق هم پیش خواهد آمد چون خودم دارم بدبختی را ترسیم می‌کنم اما اگر بخواهم طرز فکرم را تغییر بدهم و بگویم من زشتی را به زیبایی تبدیل می‌کنم و واقعا هم این اتفاق خواهد افتاد.

انشاالله که در سال جدید داستان زندگی مان را خوب بنویسیم. در پایان برای تمام کسانی که سفر اول را طی می‌کنند آرزوی موفقیت می‌کنم. از اینکه با سکوتتان به صحبت‌های من گوش دادید ممنونم و سپاسگزارم.

تهیه گزارش: مسافر حسین لژیون یکم

تنظیم گزارش: مسافر ناصر لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .