English Version
English

همسفران، شالوده محکم فرایند درمان

 همسفران، شالوده محکم فرایند درمان
 
تنها پیوند محبت ما را به هم متصل نگاه خواهد داشت
 
 
خانواده یکی از ارکان اساسی در هر جامعه به‌حساب می‌آید؛ چون نقش حمایتی برای اعضای خانواده موردتوجه بوده است. ازجمله مواقعی که فرد نیاز مبرم به حمایت خانواده دارد، زمانی است که درگیر اعتیاد شده و قصد ترک آن را دارد.
 
آقای مهندس دژاکام، جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ را باهدف کمک به افرادی که با اعتیاد خود دست‌به‌گریبان هستند بنیان نمودند؛ با ارائه راهنمایی و متدی کارآمد برای مصرف‌کنندگان و خانواده‌هایشان.
 
در کنگره ۶۰، خانواده از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و ایشان همیشه تأکید بر خانواده داشته و می‌گویند درمان اعتیاد نباید باعث ضعیف شدن رکن خانواده شود بلکه باید به استحکام هرچه بیشتر آن بیفزاید. بنابراین به جهت اتحاد شخص مصرف‌کننده و خانواده‌اش (باهدف غلبه بر اعتیاد) گروه همسفران در اولین روزهای کنگره ۶۰ ایجاد گردید.
 
 
در کنگره به مصرف‌کننده مواد، مسافر و به خانواده و کسی که با اوست همسفر گفته می‌شود. همسفر کسی است که سابقه مصرف مواد ندارد و از اعضای خانواده یا دوستان فرد مصرف‌کننده است و رابطه نزدیکی با او دارد. همسفران در کنگره دو گروه هستند:
 
۱-خانم‌هایی که همسر، خواهر، مادر یا دوست مصرف‌کننده هستند.
 
۲-آقایانی که برادر، همسر یا دوست مصرف‌کنندگان هستند.
 
 همسفران شالوده محکم فرایند درمان را پی‌ریزی می‌کنند. درواقع برای پرواز به‌سوی درمان، دو بال پرواز لازم است؛ یکی مسافر و دیگری همسفر. اگر همسفر نقش خود را به‌درستی ایفا نماید، پرواز و موفقیتی باشکوه در انتظار او و مسافرش خواهد بود.
 
اصولاً کسی که مصرف‌کننده نبوده به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند حالات روحی و روانی و احساس فردی را که گرفتار دام اعتیاد است را به‌درستی درک کند؛ پس دانسته‌های ناقصی دارد که اکثر آنها را هم در کتاب، خوانده یا در فیلم‌ها دیده و یا از این‌طرف و آن‌طرف شنیده است. در کنگره ۶۰، آموزش‌هایی که همسفران برای کمک درمان مصرف‌کننده می‌بینند همانند آموزش‌های مصرف‌کنندگان است. با آموزش‌ها علم، دانش، آگاهی، صبر، بردباری، متانت و دانایی خود را بالا می‌برند تا با این روش از فروپاشیدن خانواده و تخریب بیشتر جلوگیری شود و مفهوم عشق بی‌قیدوشرط تحقق یابد.
 
در کنگره ۶۰ طبق دستور جلسات سالیانه، چهار جشن داریم که یکی از آنها هفته همسفر است به‌پاس تمامی زحماتی که همسفران در این راه متحمل شدند و مشکلات زیادی را بر دوش کشیدند و مسافران از آنها به بهترین شکل ممکن قدردانی می‌کنند. در اینجا هفته همسفر را به‌تمامی همسفران کنگره ۶۰، به‌خصوص خانواده محترم آقای مهندس، سرکار خانم آنی و فرزندان گرامی‌شان تبریک عرض می‌نمایم.
 
با آرزوی سلامتی برای تمامی اعضای کنگره ۶۰
 
 
با سپاس همسفر پریسا راهنمای تازه‌واردین
همسفران نمایندگی لویی پاستور
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .