English Version
English

فلسفه دستور جلسه درختکاری این است که باید جبران خسارت کنیم

فلسفه دستور جلسه درختکاری این است که باید جبران خسارت کنیم

همسفر اکرم یکی از رهجویان لژیون هشتم نمایندگی شیخ بهایی است مسافر ایشان با تخریب بیش از ۲۵ سال مواد مخدر وارد کنگره شد، مدت ده ماه و چهار روز به روش درمانی DST و داروی OT باراهنمایی مسافر محمدحسین و همسفر رؤیا سفر کردند الآن به شکر خدا و با دستان پرمهر آقای مهندس یازده ماه و بیست روز است که آزاد و رها هستند، در مورد دستور جلسه؛ «درختکاری» و رابطه آن با وادی دوازدهم «در آخر امر، امر اول اجرا می شود» گفتگویی با همسفر اکرم ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.


برای رسیدن به آخر امر و نتیجه چه مراحلی بایستی طی شود؟

برای رسیدن به آخر امر بایستی از مراحل تغییر و تبدیل عبور کنیم تا به مرحله نتیجه یا ترخیص برسیم و البته سه نیروی القا احیا و تحرک یا حرکت نیز وجود دارند که ما را به نتایج دلخواه یا آخر امر هدایت می‌کند.


به‌اختصار بگویید در آخر امر؛ امر اول اجرا می‌شود به چه معناست؟

ما برای رسیدن به اهداف خود، بایستی زمان را در نظر داشته باشیم؛ یعنی هر خواسته یا دستوری، می‌تواند با گذشت زمان به اجرا درآید. اگر خواسته یا دستور اول ما تولید گوجه‌فرنگی باشد، ما بلافاصله صاحب گوجه‌فرنگی نخواهیم شد، بلکه بایستی بذر گوجه‌فرنگی را بکاریم و مراقبت نماییم تا در آخر امر، با برداشت محصول، صاحب گوجه‌فرنگی شویم. پس بایستی نظاره‌گر وقایع باشیم تا به آخر امر نزدیک شویم و نتیجه مشخص گردد.


به نظر شما چرا ‌انجام درختکاری در وادی د‌وازدهم گنجانده‌شده است؟

در وادی دوازدهم نکته‌ای را که به ما یادآوری می‌کند پارامتر زمان است. ما در این وادی یاد می‌گیریم برای به دست آوردن خواسته‌های خود باید زمان را در نظر بگیریم و معجزه زمان است که به امواج فرصت داد که در طول زمان تغییر ماهیت دهند و بهترین مثال برای درک این مسئله مقوله درختکاری است و همان‌طور که یک نهال براثر گذر زمان تبدیل به یک درخت تنومند می‌شود، میوه می‌دهد و هیچ‌گاه نمی‌تواند این زمان را در پروسه رشد خود حذف کند ما نیز همانند آن برای انجام هر کاری باید پروسه زمان را در نظر بگیریم و نمی‌توانیم آن را حذف کنیم.
بنابراین هر فرد برای رسیدن به نتایج دلخواه بایستی زمان را با موفقیت سپری نماید و هیچ راهی برای حذف زمان وجود ندارد و برای رسیدن به آخر هر امری بایستی از مراحل تغییر و تبدیل عبور کنیم تا به مرحله نتیجه یا ترخیص برسیم که این مراحل در تمام سطوح زندگی ما مطرح است و ما در هر سطحی از زندگی همانند نهالی یا درختی باید این سه مرحله را طی کنیم و همان‌گونه که با کاشتن بذر در خاک تغییر به وجود می‌آید و مرحله تغییر انجام می‌شود بعدازآن با گذشت زمان به یک نهال و درخت تنومند تبدیل می‌شود و مرحله تبدیل را پشت سر می‌گذارد و سپس زمانی که ثمره می‌دهد و به بار می‌نشیند به مرحله نتیجه یا ترخیص رسیده است، ما نیز باید همان‌گونه عمل کنیم.


ممکن است برای ما بگویید اجرای وادی دوازدهم چه شرایطی دارد؟

برای اجرای وادی دوازدهم، بایستی یک سال از شروع آموزش یا آغاز تزکیه و پالایش ما گذشته باشد. در هفته اول درختکاری (اول تا دهم اسفندماه) می‌توانیم به‌صورت انفرادی و یا گروهی با سایر دوستان و یا اهل خانواده، اقدام به کاشت درخت نماییم. محل کاشت درخت هر جا می‌تواند باشد و سپس مراقبت‌های لازم را باید در برابر آن درخت کاشته شده انجام دهیم و شاهد رشد آن باشیم و اگر درختی را کاشتیم و خشک شد سال بعد دو درخت بکاریم.


لطفاً به‌اختصار چند مورد از فواید درختان در طبیعت را ذکر کنید؟

درختان فواید بسیار زیادی دارند ازجمله تولید اکسیژن، تولید میوه، جلوگیری از فرسایش خاک و جلوگیری از وقوع سیلاب در مناطقی که رودخانه‌های پرآب قرار دارند را به عهده‌دارند، درختان محل زندگی پرندگان هستند، علاوه بر این درختان به شهرها و جاده‌ها زیبایی می‌بخشند، باعث کاهش آلودگی هوا می‌شوند و تأثیر زیادی برافزایش شادی و نشاط در زندگی انسان دارند و همان‌طور که در کنگره گفته می‌شود ما از طبیعت آموزش می‌گیریم و درختان هم خود سرشار از آموزش هستند که ما می‌توانیم با نگاه کردن به آن‌ها آموزش‌ها را در زندگی خودمان کاربردی کنیم.


فلسفه کاشتن درخت در کنگره شصت چیست؟

ما بارها قبل از ورودمان به کنگره در جنگل‌ها یا پارک‌ها به دلیل ناآگاهی خسارت زیادی وارد کرده‌ایم و فلسفه دستور جلسه درختکاری این است که باید جبران خسارت کنیم و آقای مهندس دژاکام اشاره‌کرده‌اند بعد از سفر اول باید برویم و درخت بکاریم و تا یک سال از آن مراقبت کنیم اگر ما خوبی کنیم، خوبی‌ها، بدی‌ها را از بین می‌برد و این وعده‌ای است که خداوند می‌دهد. اگر برگردم به عقب می‌بینم که آن‌قدر حالم خراب بود که شاید کارهایی اعم از انداختن زباله در کوچه و خیابان یا ریختن غذای اضافه در سطل‌های زباله، ریختن غذا کنار رودخانه‌ها را زیاد انجام داده‌ام باید بدانم که اگر ظلمی به طبیعت بکنم این به خود من بازخواهد گشت.


پس از کاشتن درخت چه‌کارها و مراقبت‌هایی بایستی انجام بشود؟

وقتی نهالی را می‌کاریم مثل یک نوزاد است که در روزهای اول نیاز به مراقبت بیشتری دارد و مرسوم است که بلافاصله بعد از کاشت نهال آن را آبیاری می‌کنند، این آبیاری حکم نخستین تغذیه نهال در خانه جدید را دارد و دیگر تغذیه‌های خود را از منابع خاک مصرف می‌کند که می‌توان برای بازیابی توان خاک از کود نیز استفاده کرد؛ اما نهال‌ها را صرف‌نظر از اینکه قرار است چه درختی شود باید آبیاری کرد، میزان آب باید به‌اندازه‌ای باشد که نهال اصطلاحاً سیراب شود و آب به ریشه‌اش برسد. نکته‌ی دیگری که می‌توان در حفظ نهال بیان کرد این هست که نهال‌های نوپا معمولاً درخطر جابجایی ریشه قرار دارند و این جابجایی ممکن است در اثر ضربه آرام و یا وزش باد اتفاق بیفتد بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق باید چوبی به نام قیم در کنار آن گذاشته شود و در هنگام گذاشتن قیم باید مراقب باشیم که به ریشه نهال صدمه وارد نکند.


سه نیروی که برای پیشبرد تغییر، تبدیل و ترخیص ضروری هستند را نام ببرید؟

نیروهای القا و احیا و تحرک
 القا به معنی انتقال اطلاعات و آگاهی است؛ چه مثبت و چه منفی، چه از طریق مستقیم و چه غیرمستقیم.
احیا یعنی زنده کردن؛ بزرگ‌ترین احیاکننده قدرت مطلق است که مردگان را زنده می‌کند.
حرکت؛ اساس هستی و اساس تغییرات و تبدیلات هست؛ و با حرکت، راه نمایان خواهد شد بدون حرکت هیچ تغییر و تبدیلی شکل نمی‌گیرد.


کلام آخر؟

خداوند را بسیار سپاسگزارم که اذن ورود من را به کنگره صادر نمود تا بتوانم از آموزش‌های ناب کنگره استفاده کنم از آقای مهندس و خانواده گرامی‌شان بسیار تا بسیار سپاسگزارم و سر تعظیم فرود می‌آورم که چنین بستری را برای ما فراهم نمودند تا بتوانیم با گرفتن آموزش‌ها در رسیدن به تعادل جسم و روح و روان خود قدم برداریم و از کمک راهنمای عزیزم بسیار سپاسگزارم که این خدمت را به من واگذار نمودند تا من آموزش و انرژی بگیرم و از مسئولین سایت کمال تشکر را دارم که بسیار در این خدمت زحمت می‌کشند و از شما دوستان محبت که این متن را می‌خوانید تشکر می‌کنم.

 


تایپ: همسفر اکرم
همسفران نمایندگی شیخ بهایی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .