English Version
English

افتتاح کارگاه آموزشی همسفران شهرضا

افتتاح کارگاه آموزشی همسفران شهرضا

جلسه اول کارگاه آموزشی عمومی مسافران و همسفران کنگره 60؛ شعبه شهرضا؛ به استادی کمک راهنمای محترم مسافر هادی، نگهبانی مسافر حمید و دبیری مسافر حبیب الله با دستور جلسه "درختکاری" در روز شنبه مورخ 2 بهمن 1399 ساعت 16 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را بسیار تا بسیار سپاسگزارم که امروز اولین جلسه کارگاه آموزشی عمومی شهرضا برگزار شد. یک تبریک ویژه دارم به همسفران گرامی. امروز یک روز به‌یادماندنی خواهد بود و امیدوارم همین‌طور با قدرت رو به جلو برویم. تجربه نشان داده است که هر شعبه‌ای که همسفران در آن حضور دارند، مسافران با کیفیت بهتری به رهایی می‌رسند. امیدوارم شما همسفران بال پرواز خوبی برای مسافران باشید. رسیدن به رهایی و درمان هدف اصلی کنگره ۶۰ است. یکی از تازه‌واردین امروز از بنده سؤال کردند که آیا این همسفران هم مواد مصرف می‌کنند؟ چرا باید در شعبه حضور داشته باشند؟

واقعیت امر این است که شما همسفران به ما کمک می‌کنید تا از تاریکی خارج شویم. دستور جلسه‌ای داریم به نام درختکاری. ما مصرف‌کنندگان همه چیز را قبلاً خراب کرده بودیم. یکی از این چیزها طبیعت اطراف خودمان بود که باید آن را بازسازی کنیم. خداوند در کلام‌الله می‌فرماید: من نشانه‌هایم را در روی زمین و سماء قراردادم. به آن‌ها نگاه کنید. بارها و بارها در کلام‌الله به شجره و درخت اشاره شده است. همان‌طور که می‌دانید الگوی و الگوهایی که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم باید ساده و در دسترس باشند و یکی از بارزترین آن‌ها درخت است. در کنگره ۶۰ روی صور پنهان انسان صحبت می‌شود. 

اگر ریشه یک درخت رشد نکند هیچ‌گاه درخت نمی‌تواند رشد و نمو داشته باشد. یک درخت هرچه ارتفاع دارد، همان اندازه در زمین ریشه دارد و این یک درس بزرگ برای خودمان است. از نظر اقتصادی هرکجا درختی وجود داشته باشد، آن مکان آبادتر است و در کلام‌الله هرکجا اسم درخت آورده شود قبل از آن گفته شده خداوند از آسمان آب می‌فرستد یا باران می‌فرستد و در ادامه گیاه و درخت رشد می‌کند. تمام این‌ها پیام هستند. هرکجا درختی باشد باران می‌آید، شمال می‌رویم یک روز در میان باران می‌آید، اروپا هم همین‌طور است پس این ما هستیم که کوتاهی نمودیم. درخت به دلیل اینکه گرمای زمین را می‌گیرد باعث می‌شود دما پایین بیاید و در نهایت بارش خواهیم داشت. ریشه درخت، آب را در خود ذخیره می‌کند. ریشه و شاخه‌های آن باعث می‌شود که از سیل جلوگیری شود.

 وقتی موشکافانه به این دستور جلسه پرداختم و تحقیق کردم تازه توانستم به منفعت‌های درخت پی ببرم. یک درخت می‌تواند تفکر یک انسان را تغییر دهد. همان‌طور که یک درخت می‌میرد و دوباره زنده می‌شود، این نشان‌دهنده این است که حیات انسان هم ادامه دارد. در وادی دوازدهم ساکنین به جانشین می‌گویند: ما برای اینکه به زمین برویم باید چه‌کاری انجام بدهیم؟ گفته می‌شود یکسری کارها را انجام بدهید و یکسری کارها را انجام ندهید. هرچه برای خود می‌پسندید برای دیگران هم بپسندید و وقتی به زمین می‌روید به آبادی و آبادانی و کاشت درخت بپردازید.

در وادی دوازدهم و در مورد کاشت درخت می‌گوید در آخر امر، امر اول اجرا می‌شود. ارتباط این وادی این است که وقتی هر سال، بعد از رهایی یک درخت می‌کارید باید از آن مراقبت نمایید و رشد آن را ببینید. ببینید امر اولی که انجام دادید آن نهال و بذری که در اول کاشتید و در ادامه نیاز به نگهداری هم دارد. امروز در این جلسه یک بذری کاشته شده است. استارت همسفران زده می‌شود و از این پس نیاز به مراقبت و همکاری همسفران دارد که با حضورشان از آن‌ها حمایت کنند. همان‌طور که این نهال با قدرت کاشته شده است، پس قطعاً هم در ادامه قوی خواهد بود. از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از شما متشکرم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .