English Version
English

راهنما مانند یک فانوس روشن کننده راه برای رهجو

راهنما مانند یک فانوس روشن کننده راه برای رهجو

جلسه نهم از دوره هجدهم، سری کارگاههای آموزشی خصوصی ویژه همسفران کنگره 60 نمایندگی سهروردی اصفهان، به نگهبانی همسفر افسانه و استادی همسفر زینب و دبیری همسفر مریم با دستور جلسه «وظایف راهنما و رهجو» در روز دوشنبه مورخ  99/11/27 رأس ساعت 15 آغاز به کار نمود.

 

 خلاصه سخنان استاد:

خدا را سپاسگزارم که امروز توانستم در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستور جلسه این هفته وظایف راهنما و رهجو است. همانطور که مشخص است، راهنما یعنی  کسی که راه را به ما نشان می‌دهد و مانند یک فانوس روشن کننده راه برای ماست و رهجو،کسی است که جوینده راه است. یک رهجو باید خودش خواسته داشته باشد تا بتواند مسیر را پیدا کند و به خواسته خود برسد. پیش زمینه خواسته، نیاز است؛ وقتی ما نیازی داشته باشیم خواسته هم در درون ما به وجود می‌آید. اگر ما یک مشکلی داشته باشیم و آن مشکل را در درون خود ببینیم، نیاز در وجود ما پدیدار می‌شود و اگر ما نیازی نداشته باشیم، تکلیف ما با خودمان مشخص نخواهد بود. موضوع اصلی در وظایف رهجو نوشتن سی‌دی‌ها است؛ چرا که نوشتن سی‌دی اصل و پایه کنگره 60 است. راهنما وقتی می‌گوید هر هفته یک سی‌دی را واو به واو بنویسید و یا به صحبت‌های آقای مهندس گوش دهید به خاطر این است که یک سری آموزش‌هایی در این سی‌دی‌ها نهفته است که غافل شدن از آنها باعث جا ماندن از آموزش‌ها می‌شود.

یک رهجو باید مطیع و فرمانبردار کمک راهنمای خود باشد و اگر کمکی از او خواست و راهی را پیش پای او گذاشت باید بدون چون و چرا آن را به مرحله اجرا درآورد. همان‌طور که یک رهجو می‌تواند در سفر اول و دوم  راهنمایش را تغییر دهد، راهنما هم در صورتی که از رهجوی خود راضی نباشد می‌تواند با اجازه مرزبانی عذر او را بخواهد. رهجو باید در کنگره حضور به موقع داشته باشد تا بتواند از آموزش‌ها استفاده کافی را ببرد و بتواند با این آموزشها به حال خوش برسد در غیر این صورت راهنما کاری نمی‌تواند برای او انجام دهد.

رهجو، راهنمای خود را با حسش انتخاب می‌کند. باید منظم باشد و در لژیون ادب را رعایت کند و به افرادی که در جایگاه بالاتری هستند احترام بگذارد؛ از همه مهمتر رهجو باید با اعتقاد کامل در کنگره حضور داشته باشد و کمک راهنما و مسیر پیش رو را باور داشته باشد؛ چرا که کمک راهنماها همگی این مشکلات را پشت سر گذاشته‌اند و فراز و نشیب این راه را می‌داند و می‌توانند به ما کمک کنند. حتی کسانی مثل پزشکان و مهندسان هم با وجود سواد زیاد نمی‌توانند در این مورد اظهار نظر کنند و باید سواد خود را پشت در کنگره بگذارند و وارد شوند.

 کنگره هدف نیست بلکه یک وسیله است برای اینکه ما راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم؛ مثلا زمان در کنگره بسیار مهم است و این نشان بر نظم و ترتیب در کنگره است که جلسات سر ساعت شروع و تمام می‌شود و این نظم باید در زندگی ما هم به وجود آید.

ما نباید توقع بیجا از کنگره داشته باشیم مثل بیمارستان که ما در آنجا توقع درمان بیماری را داریم، در کنگره هم همینطور است و فقط به درمان می‌پردازد و به حال خوش رسیدن افراد مدنظر است؛ پس ما باید هزینه‌های لازم را بپردازیم تا به هدف خود برسیم و همچنین حرمت‌های کنگره را باید رعایت کنیم مثلا وقتی می‌گوییم: بیرون از کنگره با یکدیگر ارتباط نداشته باشید باید این مسائل رعایت شود چون آقای مهندس در پس هر کاری که گفته‌اند انجام دهید یا ندهید، تفکری داشته‌اند.

نکته دیگر این که یک رهجو باید سبد کنگره را حمایت کند. آقای مهندس فرمودند: برای درمان هر فرد باید حدود ۲۱ میلیون تومان هزینه کرد و ایشان با ایجاد این انجیو، به صورت رایگان امکانات را در اختیار ما گذاشته است و اگر کسی آموزش‌ها را دریافت کند مسلماً خود از مال خود می‌بخشد و به کنگره کمک می‌کند. همان گونه که قبل از ما دیگران بخشیدند و کمک کردند تا ما بتوانیم راحت روی این صندلی‌ها بنشینیم؛ ما هم باید کمک کنیم که آیندگان بتوانند از این امکانات استفاده کنند. وظیفه دیگر رهجو تقدیر کردن از جایگاه هایی مثل مرزبانی و غیره است که در جشن‌هایی که در طی سال انجام می‌گیرد شرکت می‌کند و از این عزیزان تقدیر می‌کند.

دستورجلسه هفته آینده : درختکاری

لژیون خدمتگزار هفته آینده : لژیون ششم

 

اجرای قانون یازدهم

اعلام پذیرش رهجو

پیام پارک، نشریات، مرزبانی

تقدیر و تشکر از خانم فریبا بابت یک دوره خدمت در قسمت نشریات توسط ایجنت محترم شعبه خانم ناهید 

تبریک به خانم زینب برای شروع خدمت در قسمت نشریات

پیام سفر دوم و آوای کنگره

بازدید ایجنت محترم از دفاتر همسفران

خدمتگزاران محترم

 

تایپ: همسفر فاطمه-ز از لژیون ششم

عکس: همسفرمنیره-ا از لژیون چهارم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .