English Version
English

برای عبور از تاریکی و رسیدن به درمان، باید صبور بود

برای عبور از تاریکی و رسیدن به درمان، باید صبور بود

جلسه چهاردهم از دور بیستم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی وحید با استادی مسافر سیاوش، نگهبانی مسافر حمیدرضا و دبیری مسافر سجاد، با دستور جلسه « هفته ازدواج » پنجشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 16 آغاز به کارکرد. در ادامه، جشن پنجمین سال آزادمردی کمک راهنمای محترم مسافر محمد برگزار شد.

سخنان استاد:

خداوند را شاکر هستم که در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم. ازآنجاکه هنوز ازدواج‌نکرده‌ام، نمی‌توانم در مورد دستور اول جلسه که هفته ازدواج است، سخن مناسبی داشته باشم. در کنگره 60، تأکید بسیاری برای امر ازدواج می‌شود اما گاهی از آن برداشت اشتباهی صورت گیرد. برخی گمان می‌کنند که با ازدواج می‌توانند بسیاری از مشکلات دوران مجردی خود را حل کرده و به‌اصطلاح سربه‌راه شوند اما این تفکر نادرست است و فرد بعد از ازدواج مطمئناً دچار مشکلات بیشتری در زندگی خواهد شد. فردی که مصرف‌کننده مواد مخدر است، مطمئناً داشتن همسفر به روند درمان او کمک خواهد کرد، اما ازدواج باید با تفکر صحیح و از راه درست صورت بگیرد.

اما در مورد قسمت دوم دستور جلسه، بسیار مایلم که سخن بگویم چون با آقا محمد از دوران کودکی دوست بودم و پیام کنگره را از او دریافت کردم. ایشان از گذشته نیز بسیار شخصیت آرامی داشت و زمانی که به الکل اعتیاد پیدا کرد،  بااینکه  خود مصرف‌کننده بودم دوست داشتم او را کمک کرده تا اعتیادaرا درمان کند. امروز که ایشان را مشاهده می‌کنم بسیار منظم هستند و رهجوهای خیلی خوبی را تربیت‌کرده‌اند. زمانی که با ایشان در رشته راگبی ورزش می‌کردیم، سروقت و بدون تأخیر در تمرینات شرکت می‌کردند و این مسئله برایم بسیار آموزنده بود که همواره در قرارهای خود زودتر از موعد حاضر می‌شدند.  در این چند سال که اعتیاد خود به مواد مخدر را درمان کرده‌اند، روند تغییرات در رفتار و شخصیت ایشان بسیار محسوس بوده است، به‌عنوان‌مثال درگذشته بسیار منزوی و یا در انجام کارهای خود بسیار نامنظم بودند اما اکنون در نقطه مقابل قرار دارند و می‌توانم باافتخار اعلام کنم که ایشان را به‌عنوان الگوی خود در کنگره می‌دانم.

از زمانی که سفر خود را در کنگره آغاز کردند بسیار خواسته داشتند چراکه همواره سروقت در جلسات شرکت کرده و سعی در افزایش دانایی و آگاهی خود داشتند. در طول سفر به خاطره نظم و جدیت خود دبیر لژیون بودند و خدمتگزاران کنگره به‌خصوص راهنمایشان از ایشان بسیار راضی بودند. ایشان برای اولین بار پیام کنگره را به من دادند و مرا در طول سفر یاری می‌کردند و همواره تلاش می‌کردند که سفر خوبی داشته باشم و به درمان برسم. امروز وقتی مشاهده می‌کنم که به خواسته خود رسیده و در جایگاه کمک راهنمایی قرار دارند و توانسته‌اند رهجویان خوبی تربیت کنند بسیار خوشحالم.

اعلام سفر:

آنتی ایکس مصرفی: هروئین، روش درمان: DST، داروی درمان: شربت OT، مدت سفر اول: 10 ماه و 2 روز، مدت رهایی: 5 سال و 9 ماه، کمک راهنما: آقا شهرام صمدی، رشته ورزشی: فوتسال و راگبی و آنتی ایکس دوم: سیگار، روش درمان: DST، داروی درمان:  آدامس نیکوتین، مدت سفر سیگار: 10 ماه و 25 روز، مدت رهایی سیگار: 4 سال، کمک راهنمای سیگار: آقا بهنام صمدی

سخنان مسافر محمد:

در ابتدا لازم می‌دانم از دوستانی که باحوصله در این جشن شرکت کردند، تشکر کنم. از یک‌جهت بسیار خوشحالم که تولد  آزادمردی خود را جشن می‌گیرم اما از اینکه زمان بسیار زود می‌گذرد حس غریب و ترسی دارم چراکه گویی همین دیروز بود که برای درمان خود به کنگره مراجعه نمودم. زمان بسیار زود می‌گذرد و باید فرصت‌ها را غنیمت دانست و سعی در افزایش آگاهی و آموزش خود داشت. درگذشته از اینکه مصرف‌کننده مواد مخدر بودم خسته شده بودم و باحال بسیار آشفته و پریشان در کنگره حضور یافتم. هر فردی با حضور در کنگره 60، دچار تغییرات شده وزندگی جدیدی را آغاز خواهد کرد، این نکته شعار نیست و می‌توان تحول در رفتار و شخصیت آنان را در طول سفر به‌وضوح مشاهده کرد. کنگره 60 فرصتی به من عطا کرد تا دوباره زندگی کنم اما باید خطاهای گذشته خود را پذیرفت و با صبوری، سفر خود را آغاز کرد تا به درمان رسید.وقتی‌که به گذشته تاریک خود فکر می‌کنم، بسیار اندوهگین می‌شوم چراکه برای مصرف مواد مخدر چه حقارت‌هایی را تحمل کرده  و خسارت‌هایی به خود زده‌ام. کنگره 60 دنیای محبت است و بهترین دوستان خود را در اینجا پیداکرده ام و امیدوارم قدر این مکان مقدس را بدانم. اکنون خواسته‌ام این است که فرد مفیدی برای جامعه باشم و تخریب‌های دوران مصرف خود را جبران کرده، سازندگی و اثر مثبتی در زندگی خود و دیگران داشته باشم. در پایان از کمک راهنمای خود، آقا شهرام صمدی تشکر کنم که به من کمک کرد تا زندگی دوباره‌ای را تجربه کنم همچنین وظیفه خود می‌دانم از خدمتگزاران کنگره که با فداکاری و پشتکار خود برای درمان رهجویان تلاش می‌کنند، از صمیم دل تشکر کنم.

مرزبان کشیک: مسافر مازیار
عکس: مسافر ابوالفضل
تایپ و تنظیم: مسافر حسن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .