English Version
English

سر وسامان دادن به امور مالی کلید ثروتمند شدن است .

سر وسامان دادن به امور مالی کلید ثروتمند شدن است .
 
دستور جلسات لژیون سردار به صورت سوا‌‌لی مطرح می‌شود و من تصورم بر این است که باید در این مورد به یک نقطه تفکری برسیم.
به عقیده من ، ثروت هم صور آشکار  و هم صور پنهان دارد. معانی در دنیای داخل کنگره و دنیای بیرون کاملاً با هم متفاوت هستند. مفاهیم و تعاریف با دو شکل متفاوت بیان می‌شوند. تا قبل از کنگره گویی از هر چیزی در حد سراب می‌دانستیم، واقعیت هیچ چیز را نمی دانستیم، افکار و دیدگاه کاملا متفاوتی داشتیم.
 در جهان کنگره متوجه شدیم که هر چیزی رمز و رازی دارد ؛ که اگر به آن دسترسی پیدا کنیم به حقیقت می‌رسیم. در جهان مادی، لازمه ادامه حیات، داشتن مادیات است ؛ چون در جهان مادی زندگی می کنیم پول و مادیات از ضروریات به حساب می آیند.
در ابتدا می‌خواهیم بدانیم معنی ثروت چیست؟ ثروت را در فرهنگ لغت دهخدا به معنی « مال و اموال و دارایی و پول نقد » بیان کرده است و در کلام الله هم به معنی  «مال و اموال » می باشد. ولی هر چیزی که هزینه نگهداری دارد ثروت به حساب نمی‌آید و حتی می‌توان گفت : یک نوع بدهی است. ولی ثروتمندان برای ثروت معنی جدیدی به کار برده اند و گفته اند :جسم سالم و بعد از آن  امنیت و اطرافیان یک ثروت است ؛ و کسی محبت دارد که ، این سه ضلع را  که یکی جسم و سلامتی ،  خانواده مستحکم و دیگری امنیت است را همراه خودش داشته باشد.کم هستند افرادی که این توانایی ها را در خودشان به وجود آورند.. ما نگاه می‌کنیم و می‌بینیم شخصی پولدار است ولی خانواده مستحکمی ندارد و همیشه نگران این است که دزد به اموالش نزند و یا دارایی اش دچار ضرر و زیان نشود. خوب که دقت می کنیم متوجه می‌شویم آنها همیشه با ترس و اضطرابی بیشتر از اشخاص معمولی زندگی می‌کنند. پس امنیت و آسایش از آنها گرفته شده است ، یا اغلب اوقات ترس از ورشکستگی دارند. آرزوی همه کسانی که دارای اندیشه ثروتمند شدن هستند این است که ، بتوانند روی پای خودشان بایستند و از نظر مالی مستقل باشند . فقر یکی از ترس های بشر است. کنگره با جهان بینی که در اختیارمان قرار داده است به ما آموزش داده که می توانیم به ترس غلبه کنیم و با آن روبرو شویم و قدرت اندیشه ی ثروتمند شدن را متوجه شویم ؛ که امکان استقلال مالی آن قدر ها هم دور از ذهن نیست. عبارت ثروتمند شدن برای همه معنای یکسانی ندارد و اساساً معنای آزادی مالی است. رسیدن به ثروت و اینکه بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و از نظر مالی مستقل باشیم آرزوی الهی است که در فطرت عاطفی و عقلانی آدمی به امانت گذاشته شده است ، تا موجب پیشرفتمان در زندگی شود. آرزوی بدست آوردن ثروت ، خواه برای درآمد یک هفتگی مناسب و خواه به اندازه یک تیلیاردر، آرزوی الهی است که نباید سرکوب شود، بلکه باید به صورت سازنده عیان و بیان گردد، زیرا تنها در این صورت انسان می‌تواند شادی و بخشش را که خواسته خداوند است را تجربه کند.
 جهان‌بینی کنگره به ما آموخت که باید برای امورات مالی ارزش قائل باشیم و به آن بپردازیم ؛ و وضعیت مالی مان را آنگونه که هست  نپذیریم و این خود اولین قدمی است که ما را به سوی جمع آوری ثروت سوق می دهد. نپذیرفتن جایگاه مالی یعنی این قدرت را دارید که این وضعیت را به چیز بهتری تبدیل نمایید و این نارضایتی کلید ثروتمند شدن است. برای هر یک از ما واجب و ضروری است که به وضعیت مالی مان سر و سامان بدهیم و توجه بیش از گذشته به آن داشته باشیم. 
وقتی افراد در کنگره اعتیادشان درمان می‌شود و زندگی شخصی و خانوادگیشان  موفقیت آمیز می‌شود و کارشان نیز رو به راه می‌شود، ذره ذره به ثروت دست می‌یابند. اما به محض بروز مشکلات و اختلافات خانوادگی کارشان هم کساد می‌شود و از سکه می‌افتد.
 
 
 همه ما دارای عواطف و احساسات می‌باشیم که احساسات عمیق ما می‌تواند موجب شکوفایی اقتصادی یا ورشکستگی مالی شود. مهر و محبت در انسانها قدرتی خدادادی است که ، باید مراقب آنها بود تا به راه درست و صراط مستقیم برسیم. عواطف انسان همان نگهداری را می‌خواهد که یک معدن‌طلا. زیرا به راستی غنی‌ترین معدن‌طلایی است که می توانید در زندگی به دست آورید. پس به درستی همه چیز در درون ماست و حتی ثروت هم سر منشاء آن از درون مان سرچشمه می گیرد. همانطور که آقای مهندس گفتند فکر، انرژی ماست و به اندازه پول ارزشمند است.
 اندیشه پراکنده در رفتار پراکنده موجب پراکندگی اقتدار ذهنمان می شود که به نوبه خود انرژی جسمانی را که برای ثروتمند شدن نیاز دارید از بین می برد. هر مقوله ای هم بعد مثبت دارد و هم بعد منفی دارد . آقای مهندس می‌فرماید : انسان هایی که به دنبال جمع آوری ثروت و شهرت هستند ؛ دلهایشان تا ابد سیاه خواهد ماند. عقیده من بر این علت است که انسان هم به دنبال تفاخر می‌رود و هم نوکر مال و ثروت می‌شود که بتواند حساب کتاب های سنگین را بررسی کند. آنها را در جای امن نگهداری کند و مادام دغدغه دارد و آرامشی برایش نیست. ولی از طرفی هم نگهداری از اندیشه و سوابق عاطفی و ذخیره انرژی برای ثروتمند شدن ضروری است. من به این منظور ثروت و در واقع انرژی هستی را جمع آوری می‌کنم که به یک زندگی شاد و رضایت بخش برسم که در سایه آن بتوانم، در جایگاه لژیون سردار، دنوری و پهلوانی قرار بگیرم و انرژی مضاعفی به دست بیاورم که با تمامی گنجها هم قابل تعویض نیست. انرژی و آرامشی که کنگره به ما هدیه داده است ثروتی است بی انتها ، که می‌توانیم آن را برای بعدهای دیگر زندگیمان هم ، سرمایه گذاری کنیم.
 آیا این ثروت نیست که پیوند محبتی ناگسستنی بین ما و دیگر اعضاء کنگره برقرار شده است که شوری وصف ناشدنی در قلب هایمان به وجود آورده است؟
 اگر ما در صراط مستقیم حرکت می‌کنیم ‌ حتماً باید کسانی که اطراف ما هستند از انرژی ما و عمل ما بهره مند شوند. امیدوارم که بتوانیم قدردان ثروت و آرامشی باشیم که کنگره به ما هدیه داده است و ذره ذره به تکامل عقل نزدیک شویم.
 
 
نویسنده :همسفر مهتاب 
تهیه و تنظیم : همسفر منصوره 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .