English Version
English

احترام، شرط اساسی ارتباط زوجین است

احترام، شرط اساسی ارتباط زوجین است

سومین جلسه از دور بیست و دوم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره 60؛ شعبه میرداماد با استادی مسافر علی و نگهبانی مسافر قاسم و دبیری مسافر فراز، با دستورجلسه "ازدواج" یکشنبه بیست و هشتم دی 1399 ساعت 16 آغاز به کار نمود.

 خلاصه سخنان استاد:

این دستور جلسه در سال ۱۳۹۶ طبق دستور جناب آقای مهندس در دستور جلسات هفتگی قرار گرفت. در زمان‌های قدیم سن ازدواج بین بیست سال تا سی سالگی بود ولی الآن بین ۴۰ تا ۵۰ سالگی است. در مورد دستور جلسه ازدواج افراد به سه گروه تقسیم می‌شوند که عبارتند از: 1- کسانی که ازدواج کردند و زندگی می‌کنند. 2- گروه دوم کسانی هستند که ازدواج کرده‌اند و طلاق گرفتند یا همسرشان فوت کرده است. 3- گروه سوم کسانی هستند که در حال ازدواج کردن هستند.

در مورد گروه اول افراد باید به همسرشان احترام متقابل داشته باشند وگرنه شکافی در زندگی‌شان به وجود می‌آید. مسئله بعدی رعایت نکات بهداشت فردی است که حتماً باید رعایت شود. نکته بعدی که وجود دارد زوجین باید به نقاط مشترکی که بین آن‌ها وجود دارد بپردازند و در غیر این صورت به مشکل برمی‌خورند. به‌عنوان مثال اگر همسر من به رنگ آبی علاقه دارد من باید به نظرش احترام بگذارم؛ مثل کسانی که به کنگره می‌آیند و در کنگره یک وجه مشترک دارند و آن هم درمان بیماری اعتیاد است که به آن می‌پردازند. از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از شما سپاسگزارم.

نکته بعدی که وجود دارد این است که زوجین نباید یکدیگر را تحقیر کنند که این عمل باعث تخریب در بین آن‌ها می‌شود و نباید هیچ موقع از کلمه طلاق استفاده کنند چون تکرار این کلمه باعث می‌شود که این واژه در کائنات جذب شود و در نهایت برای آن‌ها اتفاق می‌افتد زیرا کائنات همان چیزی را که ما سفارش بدهیم برای ما فراهم می‌کند.

نکته بعدی این است که در بین زوجین چیزی به نام زورگویی و فحاشی نباید وجود داشته باشد. ضرب‌المثلی قدیمی وجود دارد که می‌گوید از هر دستی بدهی از همان دست پس می‌گیری و این ضرب‌المثل نشان‌دهنده قدرت کائنات است.

نکته بعدی برای کسانی است که ازدواج نکرده‌اند که باید مثلث عشق را بشناسند که اضلاع آن سایه‌ها، حس و جاذبه است؛ که اول باید سایه‌ای وجود داشته باشد که من آن را ببینم و پس از دیدن سایه، حس علاقه در درون من به وجود می‌آید و پس از شکل‌گیری حس، من به سمت آن کشش پیدا می‌کنم و جاذبه به وجود می‌آید. از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از شما سپاسگزارم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .