English Version
English

تمرکز روی نقاط مشترک یکدیگر، راز موفقیت یک ازدواج

تمرکز روی نقاط مشترک یکدیگر، راز موفقیت یک ازدواج

دهمین جلسه از دوره پنجم کارگاه آموزشی مجازی همسفران نمایندگی حسنانی با دستور جلسه "ازدواج " با استادی مرزبان، همسفر الهام  در روز یکشنبه مورخ 99/10/28 برگزار گردید.

سخنان استاد:

سلام دوستان الهام هستم یک همسفر.
دستور جلسه امروز ازدواج می‌باشد. آقای مهندس در مورد ازدواج می‌فرمایند: دو نفر که می‌خواهند با هم  زندگی مشترک را شروع کنند یا چندسال در کنار هم زندگی می‌کنند در ابتدا باید هم خانم و هم آقا بهداشت فردی را رعایت کنند.  هر دو نفر باید در بهداشت لباس و دندان و نیز پوشش خود تلاش کنند. همین رعایت نمودن بهداشت موجب می‌شود، عشق و علاقه بین زوج ها بیشتر شود در غیر این صورت از همدیگر دور می‌شوند. نکته دیگری که آقای مهندس فرمودند: مشارکت در زندگی مشترک می باشد. یک سری از کارها و امورات منزل را باید خانم به عهده بگیرد و یک سری دیگر از کارها که به نیرو و توان بیشتری احتیاج هست، آقایان باید انجام دهند.
خانم ها به دلیل ظرافت، مهر و محبتی که خداوند در وجودشان نهاده است، تربیت و پرورش فرزندان را به عهده خانم ها قرار داده است و قبل از آن به خاطر صبری که در وجودشان است، ۹ ماه حمل فرزند را متحمل می‌شوند و نیز امورات منزل و... دو زوج بایدبه بهترین نحو و با مشارکت هم زندگی را اداره کنند، زیرا زن و مرد مکمل همدیگر هستند. بسیار حائز اهمیت است وقتی دو نفر با هم ازدواج می‌کنند باید روی نقاط مشترک همدیگر توجه داشته باشند. اگر یک مثلث را در نظر بگیریم؛ یک ضلع آن جنس مذکر و ضلع دیگر آن جنس مؤنث و قاعده مثلث هم روابط بین زوج می‌باشد، ما باید روی نقاط مشترک کار کنیم، قطعا زندگی خوبی خواهیم داشت و از زندگی خود لذت می بریم و‌ نیز موجب پیشرفت ما در زندگی مشترک می‌شود.
اگر در زندگی مشترک روی مسائلی که نقطه مشترک نداریم، توجه داشته باشیم؛ هر روز از همدیگر دور خواهیم شد و مشکلات و تنش های بسیاری بین زوجین به وجود می آید و زندگی مشترک بین افراد به نابودی و تنهایی کشیده می‌شود و دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. اگر دو‌ سیاستمدار یا دو ملت با همدیگر باشند ولی هر کدام از آن ها  برای خود یک سازی را بزنند، قطعا ملت و دولت آن کشور از بین می رود. در زندگی مشترک همین طور می باشد. هر قدر انسان جاهل باشد، روی نقاط غیر مشترک کار می‌کند و هر قدر انسان دانا و فهمیده باشد روی نقاط مشترک کار می‌کند و این عمل نقش بسزا و سازنده ای دارد. در زندگی مشترک، اگر هر دو زوج برای هم یک سری ارزش ها را قائل باشند و‌ به همدیگر احترام بگذارند به آرامش و آسایش می رسند.

 

نگارش و ارسال: همسفر زهره، لژیون چهارم
عکس: همسفر سارا (ارسال زیر نظر مرزبان خبری همسفر مریم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .