English Version
English

خوشحالی یک مسئله درونی است

خوشحالی یک مسئله درونی است

جلسه پنجم از جشن دیده‌بانی شعبه میرداماد؛ به استادی دیده‌بان محترم مسافر علی خدامی، نگهبانی ایجنت مسافر عباس و دبیری مسافر ابوالقاسم، با دستور جلسه «هفته دیده‌بان» یکشنبه بیست و یکم دی‌ماه 1399ساعت شانزده آغاز بکار کرد.

 
 
سخنان استاد:
خیلی خوشحالم و خداوند را سپاسگزارم از اینکه به من توفیق داد که در کنگره ۶۰، نمایندگی میرداماد اصفهان حضور داشته باشم وشما عزیزان را از نزدیک ملاقات کنم. هفته دیده بان را به بنیان کنگره ۶۰ که ریشه کنگره ۶۰ هستند تبریک عرض می‌کنم و همچنین به همکاران، دیده بان ارجمند که در حکم تنه درخت هستند و شاخه های درخت که نمایندگیها و مرزبانان آن هستند و در نهایت به خوشه های درخت که راهنمایان محترم و لژیونهای آنها هستند و همچنین به اعضای کنگره ۶۰ و مسافران ارجمند و همسفران محترم و کسانی که در سطوح مختلف خدمت می کنند تبریک میگویم. ما می دانیم که کنگره ۶۰ یک مرکز تحقیقاتی و علمی در حوزه اعتیاد و راهنمایی درمان اعتیاد است و متدی را معرفی و عرضه کرده که در درمان اعتیاد نظیرش در دنیا وجود ندارد و این یک واقعیت است که ما با تمام وجودمان به آن ایمان داریم و سرتاسر کره زمین را بگردیم نمی توانیم رهایی های کنگره ۶۰ را پیدا کنیم. متد دی اس تی برای اولین بار توانست در تاریخ بشریت یک نفر را درمان کند، از زمانی که آدم بر روی زمین آمد تا به امروز کسی نتوانسته اعتیاد را آن طوری که آقای مهندس درمان کرد، درمان کند آن هم درمانی که مد نظر آقای مهندس می باشد که هیچ گونه علائمی از اعتیاد در فرد وجود نداشته باشد.درمان قطعی یعنی اگر یک شخصی که مصرف کننده هرویین بوده و درمان شده، در انبار هروئین بخوابد و هیچگونه وسوسه ای نداشته باشد. متد دی اس تی به قدری قدرتمند است که اعتیاد را به طور کامل درمان می کند که واقعاً نظیرش را در هیچ کجای دنیا نداریم. در فضای مجازی به واقع مشاهده می کنیم کسانی را که در زمینه اعتیاد فعالیت می کنند ولی می بینیم پست هایی می گذارند تحت عنوان نیشکون، یعنی اگر مصرف کننده‌ای دچار وسوسه مواد مخدر شد باید خودش را نیشکون بگیرد تا وسوسه از ذهنش خارج شود. در قالب های علمی و لباس علمی یک چنین حرف‌هایی را می‌زند و یک چنین راهکارهایی را ارائه می‌کنند که نه تنها علمی نیست بلکه خیلی هم مضحک و خنده‌دار است، هر چند ممکن است لباس، لباس علمی باشد؛ جایگاه، جایگاه علمی باشد؛ اما سخن، سخن علمی نیست؛ درک، درک علمی نیست؛ روش، روش علمی نیست؛ وقتی نگاه می کنیم به روش های ترک اعتیاد انسان نمی داند بخندد یا بگرید؛ ولی خوشبختانه ما این قدرت را داریم و این متد را داریم که اعتیاد را به صورت کامل در کنگره ۶۰ درمان می کنیم و همیشه باید سپاسگزار آقای مهندس باشیم که این کار را انجام دادند و باعث شدند که ما اینجا باشیم و به درمان برسیم. در ابتدا آقای مهندس  کنگره ۶۰ را در شهریور ماه ۱۳۸۸ بنیان گزاریکردند و اولین کارگاه را برگزار کردند و در ادامه ساختارهای مدیریتی را به وجود آوردند و در بخش آموزشی کمک راهنما تربیت کردند و سلسله مراتب را مشخص کردند؛ کمک راهنما، راهنما، استاد راهنما؛ و در بخش مدیریتی و اداره کنگره ۶۰ دیده بانان را به وجود آوردند و ساختار مرزبانان و همچنین سیستم ایجنت را طراحی کردند.
این هفته، هفته دیده بان است و به خاطر اینکه ما با نحوه اداره کنگره ۶۰ آشنا بشویم و بدانیم که کنگره ۶۰ چگونه اداره می شود این دستور جلسه بنا نهاده شدو یک رکنی در کنگره ۶۰ وجود دارد به عنوان دیده بان و شورای دیده بانان که بالاترین مرکز تصمیم گیری است در قوانین هم قرائت می‌شود که بالاترین مرکز تصمیم گیری در کنگره ۶۰ کنگره ۱۴ نفره دیده بانان است ما باید به واژه ها دقت کنید و معنای ذهنی را کنار بگذاریم و ببینیم معنای خود کلمه چیست برای مثال می‌گوییم مسئول یعنی کسی است که از او سوال می شود یا مهربان یعنی کسی که از مهر و محبت پاسداری می کند ممکن است معنای لغوی واژه ها با آنچه در ذهن ماست متفاوت باشد پس کلمه دیده بان هم یعنی کسی که نگاه یا رصد می کند و در کنگره ۶۰ وظیفه دیده بانان نگاه کردن و رصد کردن است و برطبق خدمت طولانی که داشتند و جایگاهی که دارند نقاط ضعف را تشخیص می دهد و در اثر همین  نگاه ها مشکلی را پیدا می‌کنند و آن را در جلسه شان مطرح می کند و تصمیم می‌گیرند که چگونه این مشکل را حل کند تمام قوانینی که در کنگره وجود دارد از طرف کنگره ۱۴ نفره دیده بان آن مطرح می شود آقای مهندس به عنوان بنیان اختیار دارند که هر تصمیمی را بگیرند ولی هیچ موقع این کار را نکردند واز این قدرت و اختیار خود استفاده نکردند و هر تصمیمی که می گیرند با مشورت کنگره ۱۴ نفره دیده بانان می باشد و در آخر پس از رای‌گیری یک قانون مصوب می‌شود و از دیده بان  به ایجنت ها و از ایجنت ها به مرزبانان و از مرزبانان به اجرا گذاشته می شود.
دیده بانان از خود بچه های کنگره ۶۰ هستند که مثل یک تازه وارد، وارد کنگره شدند و درمان شدند؛ کمک راهنما شدند و جایگاه های مختلف را تجربه کردند تا به جایگاه دیده‌بانی رسیدند و دیده بان کسی است که این خط سیر را به خوبی طی کرده است و درهر جایگاهی که قرار داشته  وظیفه‌اش را به خوبی انجام داده است. برای اینکه یک دیده بان انتخاب شود ممکن است چندین سال در موردش صحبت شود تا انتخاب شود. دیده‌بانان سه وظیفه اصلی  را انجام می‌دهند؛ اول اینکه قوانین کنگره ۶۰ را وضع یا لغو می‌کنند؛ دوم اینکه هر کدام از دیده بانان مسئول بخشی از فعالیتهای کنگره ۶۰ می باشند و هرکدام شاخه‌ای از مسئولیت‌های کنگره ۶۰ را مدیریت می‌کنند. آنان به شعب سرکشی می کند و هر چند شعبه زیر نظر یک دیده بان است که به او دیده‌بان رابط می‌گوییم که ایجنت زیر نظر دیدبان فعالیت می کند و مرزبانان نیز زیر نظر ایجنت فعالیت می‌کنند که به آن لژیون مرزبانی می‌گوییم و به راهنمای این لژیون ایجنت می‌گویم. در دنیا ساختار کنگره ۶۰ نیز مثل متد دی اس تی بی نظیر است و این هم از هنرهای بنیان کنگره ۶۰ است که توانسته این سیستم را اینگونه طراحی کند. مسئله بعدی مسئله تقدیر و تشکر است که یکی از مهم ترین درس های کنگره ۶۰ است.
تقدیر و تشکر به قدری حال انسان را خوب میکند که قابل وصف نیست. خوشحال ترین انسانها، مشهورترین و پولدارترین آنها نیستند بلکه سپاسگزار ترین ها، خوشحال ترین انسان ها هستند. خوشحالی یک مسئله درونی است و واقعاً حال خوش و لذتی که در میان اعضای کنگره ۶۰ قابل مشاهده است را جای دیگر نمی توان مشاهده کرد و این به دلیل شکرگزاری آنها است که جناب آقای مهندس این موضوع را به اشکال مختلف به ما آموختند. در کنگره می آموزیم به جای اینکه به خاطر نداشته هایمان ناراحت باشیم به خاطر داشته های مان خوشحال و سپاسگزار باشیم و این خود باعث افزایش نعمت خواهد بود. 
 
 
منت خدای را عز و جل که طاعتش موجب قربت است و به شکر اندرش مزید نعمت. هر نفسی که فرو میرود ممد حیات است و چون بر می آید مفرح ذات. در هر نفسی دو نعمت موجود است و بر هر نعمتی شکری واجب. 
از دست و زبان که برآید              کزعهده شکرش به درآید
بنده همان به که ز تقصیرخویش      عذر به درگاه خدای آورد
ور نه سزاوار خداوندی اش          کس نتواند که به جای آورد
 
 پس برای هر نفسمان باید شکرگزار خداوند باشیم و نباید نگران چیزهایی باشیم که آنها را نداریم و این شاید به صلاح نیست. پس باید شکرگزار نعمت هایی باشیم که خداوند به ما داده است. در کنگره ۶۰ به کرات آقای مهندس به ما آموزش می‌دهند که سپاسگزار انسان‌هایی باشیم که به ما خدمت می‌کنند. به قول شاه نعمت الله ولی که می گوید: اگر حق را در خلق نیابی، بیابی خانه اما در نیابی یعنی خانه را پیدا می کنی اما درب ورودی اش را پیدا نمیکنی. درب ورودی به درگاه باری تعالی قلب انسان هاست و باید انسانها را دوست داشته باشیم  و سپاسگزار آنها باشیم. در کنگره چهار جشن داریم. جشن راهنما که از راهنمای مان تشکر می‌کنیم؛ هفته مرزبان که از مرزبانان تشکر می‌کنیم؛ جشن همسفر که از همسفرمان تشکر می کنیم؛ هفته دیده بان که باید از دیده بانان تشکر کنیم. شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند کفر یعنی ندیدن؛ کفر یعنی چیزی را پنهان کردن. امیدوارم که خداوند به ما توفیق بدهد که قدرشناس باشیم. مسئله بعدی میخواستم از بچه های قدیمی اصفهان تشکر کنم که امروز اینجا حضور دارند. خیلی از بچه‌ها می‌گویند که من بنیانگذار اصفهان بودم که اصلاً ما کلمه بنیانگذار را استفاده نمی‌کنیم و در کنگره می گوییم بذر. حالا ممکن است در کنگره ۶۰ من لیاقتش را داشته باشم ولی نمی‌توانم از همچنین کلمه ای استفاده کنم. من سهم کوچکی در شعبه اصفهان داشتم من با آقای مسعود حیدری به اصفهان آمدم و با مسئولین بهزیستی صحبت کردیم و فکر می‌کنم سی و یکم شهریور۸۴ اولین جلسه در اصفهان برگزار شد و من از ۳ نفر از راهنمایان قوی آن موقع دعوت کردم که با من به اصفهان بیایند که آقای مهدی حسینی، آقای جمال کبیررضایی و خانم سودابه کبیررضایی بودند و به جرأت می‌گویم قوی ترین و به روز ترین راهنمایان آن دوره بودند و پایه اول کنگره ۶۰ از همان روز اول خیلی محکم و اصولی گذاشته شد دقیقا همان طور که آقای مهندس انتظار داشتند. من این افتخار را داشتم زمانی که کنگره اصفهان  راه اندازی شد هفت ماه نگهبان جلسه بودم و هر آن چه که آموزش دیده بودم ، به بچه‌های اصفهان انتقال ‌دادم و صد هزار کیلومتر مسافت طی شد تا یک نفر رها شد و آن یک نفر آقای محمد فنایی بودند و بعد از آن بچه‌های دیگر آمدند و کمک کردند وخدمت کردند و ما باید سپاسگزار زحمات آنها باشیم و به آنها احترام بگذاریم.
آقای عبدالله حشمت اولین راهنمای اصفهان بودند و شاگردان بسیار خوبی را تربیت کردند و واقعا عاشقانه خدمت می کردند. آقای رضا علیزاده اولین چای اصفهان را درست کردند. آقای مجید اعتباریان اولین گزارش عملکرد که از اصفهان آماده شده بود را به دست آقای مهندس رساندند. آقای عبدالله موسوی هم خیلی کمک کردند. آقای عباس، آقای علی شوشتری، آقای محسنی آقای عابدینی و در ادامه آقای مرتضی احمدی و دیگر یاران و به جمع مستان رسیدند و اصفهان را به اینجا رساندند و من از همه آنها تشکر می کنم. از آقای منصوری و آقای کامران شریفیان هم تشکر می کنم که جزء بچه های نخستین بودند و من تنها نبودم و خیلی ها کمک کردند و من از همه آنها تشکر می‌کنم و انشاالله که سپاسگزار و قدردان آنها باشیم.
 
 

 

نمایندگی میر داماد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .