English Version
English

دستورالعمل های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا؛ معاونت اجتماعي پليس پيشگيري ناجا

دستورالعمل های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا؛ معاونت اجتماعي پليس پيشگيري ناجا

مدیریت هوشمند محدودیت های مقابله با کرونا

غربالگری، بیماریابی، تست حداکثری، قرنطینه، ردیابی، مشارکت عمومی، محدودیت سازی و اطلاع رسانی، تبلیغات وآموزش

هدف اصلی، کنترل و مدیریت ویروس کرونا

 

اصلی ترین اهداف ما این است که در کنار کاهش شیوع بیماری در جامعه، کاهش ورود بیماران به بیمارستان را داشته باشیم

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص ایجاد نقاهتگاه ها برای قرنطینه بیماران گفت: هر فرمانداری که نیاز به نقاهتگاه دارد با پیشنهاد مرکز بهداشت، مدیریت این مرکز و طراحی مورد نظر آنها، کار را دنبال کنند؛ چراکه در ابتدا برخی ضعفها و نقص ها در اجرای این طرح داشتیم البته این ضعف ها به معنای نفی زحمات دوستان نیست که صادقانه و ایثارگرانه آمده اند، بلکه برای این است که کار کامل شود. بمنظور رفع این مشکلات، دکتر نمکی از ستاد مجوز گرفته اند که هر شهرستانی که نیاز به نقاهتگاه دارد، بتواند از هتلها، مسافرخانه ها و اماکن دولتی استفاده کند. البته منوط از نقاهتگاه، محل قرنطینه موقت است. البته اگر حس شود که این اماکن در برخی شهرستان ها به تعداد کافی نیست، می توان از ظرفیت نیروهای نظامی استفاده کرد. در هر صورت، این کار باید با توصیه و نظارت وزارت بهداشت و راهنمایی این مجموعه باشد

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه پیشنهادی در راستای استفاده از ظرفیت سامانه آموزشی شاد داده شده است، گفت: چند میلیون دانش آموز به سیستم شاد وصل هستند و از این طریق، معلمین کار آموزش را در فضای مجازی دنبال می کنند. توصیه این بود که ظرفیت چندمیلیونی دانش آموزان را با ظرفیت شاد در خدمت این طرح بیاوریم. معلمها کافی است در هر درس، دو دقیقه به اهمیت این موضوع بپردازند و فرزندان ما را مامور مراقبت از والدین خود کنند. این اتفاق خیلی مهمی است یعنی فرزندان با آموزشهایی که می بینند، مراقب والدین خود باشند. در کنار آن بانوان و مادران، که اداره امور خانواده را بر عهده دارند و محور اصلی خانواده هستند، می توانند در اقدامات پیشگیرانه یا درصورت لزوم درمان بیماران نقش بسیار بزرگی ایفا کنند. باید بتوانیم همه اینها را از طریق این سامانه ها آموزش بدهیم و همچنین از نیروهای داوطلب مختلف بسیاری که وجود دارند، نیز استفاده کنیم.

تاثیر انواع ویتامین ها در بیماری کووید-  19

ویتامین C: به نظر می رسد مصرف ویتامین C توسط بیماران دارای بیماری‌های شدید و بحرانی مفید باشد. این ویتامین دارای اثر ضد التهابی است و موجب افزایش ایمنی سلولی و یکپارچگی عروقی می شود. مطالعات نشان داده اند که ویتامین C در درمان بیماران مبتلا به ذات‌الریه که حالت شدید بیماری کووید-19 را تجربه می‌کنند، اثرات مفیدی دارد. توصیه می شود این بیماران روزانه ویتامین C را به صورت مکمل و یا در رژیم غذایی مصرف کنند. اما برای حالتی که بیماری شدید نیست محققین دلیل کافی برای مصرف ویتامین C پیدا نکرده اند.

ویتامین D: یافته‌های جدید تأثیر مکمل‌های ویتامین D را در کمک به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با کووید-19 تأیید کرده است. به این معنی که ویتامین D به شدت روی پاسخ به عفونت تأثیر می‌گذارد.

ویتامین B12: کمبود این ویتامین موجب کم‌خونی، احساس ضعف، افسردگی، زخم دهان و زبان، اختلالات روحی، کاهش حافظه، کاهش وزن، اختلال در راه رفتن و بوی بد دهان می شود. بیماران مبتلا به کووید-19 که کم‌خونی و بیماری‌های التهابی روده دارند باید حتما ویتامین B12 را به صورت تزریقی یا خوراکی مصرف کنند اما با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل ازدحام و تراکم احتمالی جمعیت در مراکز ارائه خدمات، توصیه محققین به مصرف نوع خوراکی است.

پيام آموزشی     

١-انداختن آب دهان برروی زمين باعث انتشار ويروس کرونا ميشود ، از انجام اين کار جدا خودداری نمائيد .

٢-دريک عطسه بيش از ١٠٠ هزار قطره آغشته به انواع ميکروب ها درهوا پخش ميشود و اين قطره ها حداقل يک دقيقه درمحيط باقی ميمانند اگر موقع عطسه جلوی دهان و بينی را نگيريد کسی که از اين فضا عبور ميکندممکن است به بيماری مبتلا شود.

٣-از دست زدن به دهان، بينی و چشمان خود بپرهيزيد.

٤- حتما هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان و بينی خود را بگيريد. اگر دستمال به همراه نداريد، هنگام عطسه يا سرفه قسمت داخلی آرنج خود را در برابر دهان و بينی بگيريد تا دستانتان آلوده نشوند .

٥-هر فردی که دچار علايم کرونا شامل تب ناگهانی، سرفه و دردهای عضلانی شد بايد از رفتن به سرکار و استفاده از وسايل حمل ونقل عمومی پرهيزکرده و سريعا به پزشک يا مراکز درمانی مراجعه کند.

٦- ويروس در محيط اطراف و اماکن عمومی وجود دارد و تماس با سطوحی مانند دستگيره اتوبوس و تاكسي، صفحه کليد کامپيوتر و ... به راحتی شما را آلوده می کند. اگر دستان خود را به دستگيره درب يا اتوبوس و يا اشيای احتمالا آلوده زده ايد آن را هرگز به دهان، بينی يا چشم خود نزنيد.

٨-سرايت ويروس فقط در ابتدای شيوع ارتباطی با پرندگان داشته سپس بلکه از انسا نی به انسان ديگر منتقل ميشود .

٩-درصورت بروز علايم تب ،سرفه ،گلو درد ،درد بدن ،سردرد ،تب و لرز اسهال و استفراغ هر چه سريعتر به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نماييد.

١٠ -ازتجمع در اماکن عمومی ورفت و آمد های غير ضروری همانند ،سينما ،رستورانها ،باشگاهای ورزشی ،ميهمانی های غير ضروری پيشگيری نماييد.

١١ -ويروس کرونا ازراه سرفه ،عطسه ودست زدن به اشياء آلوده منتقل ميشود.

١٢ -تنها راه جلوگيری از انتقال و ابتلا به ويروس کرونا شستشوی مرتب دستها ميباشد .

١٣ - درصورت استفاده از سرويس بهداشتی (توالت) پس از اتمام کار سيفون را حتما بکشيد .

١٤ - درصورت استفاده از توالت فرنگی قبل از کشيدن سيفون درب آنرا حتما بسته سپس سيفون را بکشيد.

١٥ -تمام ترشحات و مايعات بدن فرد مبتلا به کرونا(حتی مدفوع ) عامل انتقال بيماری ميباشد.

١٦ -بهترين روش برای شستشوی دستها استفاده از آب گرم و صابون يا مواد ضد عفونی کننده حاوی٢٠ ثانيه ميباشد - الکل بمدت ١٥

١٧ -در هر بار عطسه يا سرفه بايد از دستمال کاغذی استفاده و آنرا درظرف زباله انداخته وسپس دستهای خود را بشوئيد.

١٨ -اسباب بازی های کودکان را مرتب ضد عفونی نماييد.

١٩ -البسه و ملحفه بيماران مشکوک را با دستکش، جمع آوری و با مواد شوينده شسته و خشک نماييد

٢٠ ظرف غذا خوری بيماران را بدقت و جدا از ظرف ساير اعضا خانواده شستشو نماييد.


 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .