English Version
English

هدف اصلی کنگره این است که ما به درمان اعتیاد برسیم

هدف اصلی کنگره این است که ما به درمان اعتیاد برسیم

سومین جلسه از دور دهم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره 60 شعبه باباطاهر همدان با استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر سعید، با دستور جلسه «رابطه یادگیری و معرکه‌گیری» پنج‌شنبه ۶ آذرماه 1399 ساعت ۱۶ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

سخنان استاد:

از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که این مسئولیت را در اختیار من قرار داد تا بتوانم خدمت کنم. از استاد بزرگوارم جناب آقای کفراشی تشکر می‌کنم چرا که ایشان زحمت‌های زیادی برای بنده کشیدند. از ایجنت محترم آقای کرمی و دیگر راهنمایان محترم تشکر می‌کنم. خدمت شما عرض کنم که موضوع جلسه در مورد رابطه یادگیری و معرکه‌گیری است.

 قبل از هر چیزی می‌خواهیم بدانیم رابطه یادگیری و معرفی گیری چه هست؟ خدمت شما عرض کنم که ما می‌گوییم درمان اعتیاد با حرف و سخن نیست یعنی درمان اعتیاد یک پروسه عظیم است که باید برایش برنامه‌ریزی زیادی کرد یعنی بر اساس شناخت آگاهی و دانش،‌ پس باید در مورد اعتیاد و فیزیولوژی جسم شناخت داشته باشیم و تخریب‌های اعتیاد را بشناسیم. پس اگر می‌خواهیم از این گذرگاه سخت عبور کنیم باید آگاهی و شناخت داشته باشیم ما در علوم کنگره یک مثلثی داریم به نام مثلث دانایی که از تفکر تجربه و آموزش تشکیل شده است. هر وقت این سه ضلع به‌اندازه هم رشد کنند ما می‌توانیم بگوییم به دانایی رسیده‌ایم جناب آقای مهندس در یکی از سی.دی‌ها می‌فرمایند که دانش و تخصص برای هر نهادی هر سازمانی و هر ان.جی.اویی لازم است اگر یکی از این اضلاع نباشد آن نهاد به مشکل می‌خورد. نکته مهم اینجاست که اگر ما شناخت و آگاهی در مورد اعتیاد نداشته باشیم، قطعاً به بیراهه می‌رویم.

هدف اصلی کنگره این است که ما به درمان اعتیاد برسیم این درمان قطعاً به شناخت و آگاهی نیاز دارد که می‌شود همان یادگیری. ما هر چقدر از یادگیری و شناخت دور شویم، کم‌کم میل به معرکه‌گیری می‌گیریم و برعکس هر چقدر دانش و آگاهی ما زیاد شود از معرکه‌گیری دور می‌شویم. حالا معرکه‌گیری در کنگره چیست؟‌ وقتی ما سر لژیون نشسته‌ایم و استاد جلسه می‌گوید که سی‌. دی‌هایت را نوشته‌ای شروع می‌کنیم به نق زدن و بهانه آوردن که می‌شود همان معرکه‌گیری را شروع می‌کنیم. یا اینکه می‌گوید چرا در جلسات دیر حاضر می‌شوی؟ و ما شروع می‌کنیم به بهانه آوردن و نق زدن که باز هم می‌شود معرکه‌گیری. در اینجا مشخص می‌شود که ما هر چقدر آگاهی‌مان در مورد اعتیاد بالا برود معرکه‌گیری‌مان کمتر می‌شود.

.

اگر دقت کرده باشید آقای نگهبان در اول جلسه می‌گوید که برای رهایی از بزرگ‌ترین دشمن خودمان که جهل و نادانی خودمان است ۱۴ ثانیه سکوت می‌کنیم یعنی نباید من بیرون دنبال دشمن بگردم هرچه که هست در درون من است. در آخر این را بدانید که یک شخص نمی‌تواند هم‌زمان هم معرکه‌گیری باشد و هم یاد بگیرد این دو با هم کنار نمی‌آیند از اینکه به حرف‌های من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم.

 

عکس، ضبط، پیاده‌سازی و تنظیم: مسافر احمد ‌امیدی لژیون چهارم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .