English Version
English

دستور جلسه این هفته : نقش سی دی و نوشتن آن در آموزش

دستور جلسه این هفته : نقش سی دی و نوشتن آن در آموزش

بسم الله الرحمن الرحیم

دستور جلسه این هفته : نقش سی دی و نوشتن آن در آموزش

همانگونه که می دانیم ، کنگره 60 یک مرکز علمی و تحقیقاتی و آموزشی در حوزه اعتیاد و درمان می باشد که طبق بند چهارم قوانین داخلی خود ، خط مشي آن بر اساس آموزش ، پیشگیري ، مهار و راهنمایی درمان اعتیاد و نیز اصل جاذبه است.

مسئله آموزش در کنگره 60 از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ما در کنگره در قالب یک آکادمی یا مرکز دانشگاهی پویا ، مدام در حال آموزش و فراگیری هستیم . لحظه لحظه حضور ما در کنگره 60 یعنی آموزش دیدن و به طور کلی می توان گفت ، کل ساختار کنگره 60 یک ساختار آموزشی است و حتی آموزش دهندگان نیز ، خودشان در حال آموزش و یادگیری هستند .

اگر در کنگره 60 می بینیم که یک مصرف کننده مواد مخدر با حال خراب و در بدترین وضعیت ، وارد کنگره 60 می شود و پس از 10 ماه تبدیل به انسانی می شود که نه تنها اعتیاد خود را به صورت کامل و قطعی درمان کرده است ، بلکه کل فرهنگ زندگی او دچار دگردیسی شده است ، آیا چیزی جز نتیجه آموزش های کنگره 60 است ؟ همه این تحولات و دگرگونی ها ، نتیجه قرار گرفتن در پروسه عظیم آموزش در کنگره 60 است که تمامی مسافران سفر اول و دوم و همسفران را در بر می گیرد .

در پرتو همین آموزشها ست که ما می توانیم اعتیاد خود را به هر نوع ماده مخدری که باشد ، درمان کنیم ؛ آن هم درمانی که در هیچ کجای این عالم ، نظیر آن به طور قطع وجود ندارد . درمانی که حتی فقط یک نمونه آن خارج از کنگره 60 مشاهده نمی شود .

در پرتو همین آموزشها است که جسم ما به تعادل و سلامتی می رسد ، اخلاق و روان ما نیز درست می شود ، تفکرات و جهانبینی ما نیز سالم می شود و فرهنگ زندگی ما تغییر می کند . در پرتو همین آموزشها است که اعضای کنگره 60 به جایی می رسند که حتی حاضر نیستند ذره ای آشغال یا زباله را در محیط شهری و زندگی خود و یا هر جای دیگری رها کنند ؛ همه این ها به واسطه وجود سیستم آموزش کنگره 60 می باشد .

آموزش در کنگره از طرق مختلف و در سطوح مختلف و با ابزارهای متفاوت به اعضای کنگره ارائه می شود . از دستور جلسات هفتگی گرفته تا کارگاه های آموزشی ، لژیونها ، منابع آموزشی مکتوب و برنامه های عملی و میدانی نظیر فعالیت های ورزشی ، اردوهای آموزشی و تفریحی ، اردوهای درختکاری ، همه و همه از برنامه های آموزشی مهم کنگره 60 می باشند .

و اما یکی از مهمترین ارکان و یکی از مهمترین ابزارهای آموزشی کنگره 60 سی دی های آموزشی بنیان کنگره 60 است است که هر هفته در اختیار اعضا قرار می گیرد .

بنیان کنگره 60 آقای مهندس دژاکام ، هر هفته روزهای سه شنبه ساعت 8 صبح در ساختمان صدوبیست ( ویژه خانم های مسافر ) در خصوص موضوعات مختلف آموزشی و کاربردی صحبت می کنند . هر هفته سخنان بنیان کنگره 60 در این جلسه ضبط می شود و در بخش انتشارات صوتی که مسئول آن آقای امیر قدیری می باشد ، در قالب سی دی ضبط می شود . پس از اینکه آقای مهندس ، خودشان سی دی ضبط شده را به طور کامل بازنگری و با دقت گوش کردند ، نام موضوع آموزشی مطرح شده در سی دی را به انتشارات اعلام می کنند و فایل صوتی آن تحت همان عنوان ، در اپلیکیشن انتشارات دژاکام منتشر می شود .

در قسمت انشارات صوتی که چندین نفر خدمت می کنند ، سی دی ها هر هفته برای اعضایی که امکان دسترسی به اپ نرشریات را ندارند ، تکثیر می شود و توسط نشریات کنگره ، به کل نمایندگی های سراسر کشور ارسال می شود .

 در تمام نمایندگی های کنگره 60 چندین سال است که همه لژیون ها در هفته 2 سی دی را تهیه و پس از گوش کردن و نوشتن سی دی ، در لژیون آن را به بحث و تبادل نظر می گذارند و هر یک ار اعضای لژیون برداشت خود را از سی دی ارائه می نماید .

نکته قابل توجه این است که در حال حاضر این سی دی ها به قیمت هر حلقه 5000 تومان و در اپلیکیشن انتشارات به قیمت 2000 تومان در اختیار اعضا کنگره 60 قرار می گیرد، با یک حساب سر انگشتی متوجه میشویم که این قیمت حتی از بهای تمام شده هم کمتر است.

این روزها همه ما در جریان افزایش قیمت ها هستیم و می دانیم که قیمت سی دی خام نیز از این قاعده مستثنا نیست ، اما بنیان کنگره 60 به افزایش قیمت سی دی در حد و اندازه های قیمت بازار و سایر اجناس موافقت نکرده اند و قیمت سی دی ها افزایش چندانی نداشته است. به هر حال غرض از طرح این نکته این بود که بدانیم کنگره 60 و بنیان کنگره 60 در تکثیر و انتشار سی دی ها ی آموزشی و فایل صوتی آن ، برای خود نفع و درآمد مالی در نظر نگرفته اند.

شاید بتوان گفت ، هیچ موسسه  ، سازمان یا تشکیلات آموزشی و علمی در دنیا با این سرعت و با این حجم قادر به تولید علم نیست. تولید علم در کنگره 60 یک شوخی و مزاح و سخنی بی پایه و اساس نیست ، اگر در کنگره 60 علم وجود نداشت ، اکنون کنگره 60 آنچه که هست نبود. کنگره 60 در حدود 20 سال فعالیت ، تعداد اعضای آن به بیش از 95 هزار نفر و تعداد رها یافتگان آن بیش از 30 هزار نفر و تعداد شعب آن  به 70 شعبه رسیده است.

کنگره 60 از نظر مالی در وضعیت مطلوبی است و خدا را شکر به بهترین شکل ممکن از نظر مالی در حال پیشرفت است.

درمان شدگان و رها یافتگان کنگره 60 با متد  DST در حوزه اعتیاد زبانزد خاص و عام هستند . رها یافتگان کنگره 60 تمام معادلات علمی اعتیاد دنیا را بر هم زده اند ، آنهایی که در حوزه اعتیاد ، سختی و بغرنجی مسئله درمان اعتیاد را تا حدی درک کرداند ، از رها یافتگان  DST در تحیر هستند که آخر چگونه کنگره 60 این قدر با بقیه تفاوت دارد ! چگونه است که کنگره ای ها این قدر منظم هستند ! و این قدر در بخش های مالی قوی هستند. چرا کنگره 60 اینقدر موفق است؟

حتما اطلاع دارید که چند سالی است که کنگره60 در سنجش و ارزیابی عملکرد سازمان های غیر دولتی ، یکی از گزینه های مطرح و قوی سازمانهای مردم نهاد برتر است و این جایزه را دریافت کرده است. در بخش ورزشی نیز کنگره 60 بسیار قدرتمند وارد میادین ورزشی میشود و آنجا نیز معادلات را تغییر می دهد. در رشته های راگبی ، تیراندازی با کمان ، کشتی و غیره نیز ورزشکاران کنگره 60 هرجا حضور می یابند ، از حیث موفقیت ، تعجب همگان را بر می انگیزند.

آیا براستی فکر کرده اید که این موفقیت ها مرهون چیست؟

همه این موفقیت ها ، مرهون متد DST است و متد DST تنها بخشی از آموزش و تولید علم توسط بنیان کنگره 60 می باشد و یکی از مهمترین ارکان و ابزار انتقال این علم در حال حاضر ، سی دی های آموزشی میباشد که هر هفته توسط انتشارات به دست من و شما میرسد.

سی دی های آموزشی در حال حاضر خط مقدم و نبض فعالیت های آموزشی کنگره 60 می باشد و هر کس که به کنگره 60 می آید ، تا زمانی که به طور کامل با سی دی های هفتگی هماهنگ نشود و آنها را گوش نکند ، گویی در مسیر موفقیت و درمان در کنگره60 قرار نمی گیرد.

سفر اولی ها بعد از آنکه داروی OT را دریافت می کنند و سفر خود را با متد DST آغاز میکنند ، بارقه های تغییر و زنده شدن و احیا شدن را می توان به راحتی و به وضوح در آنها مشاهده کرد و چقدر زیبا و لذت بخش است دیدن این صحنه ها .

 اما زمانی که گوش کردن و نوشتن سی دی ها را به طور منظم شروع می کند ، این تغییرات و این احیا و زنده شدن رنگ و لعاب دیگری پیدا می کند ؛ گویی بندهای اهریمن دیگر در او قدرتی ندارد. حال و هوای آزادی از بند های اعتیاد و نیروی منفی را می توان در چهره ، سخن و رفتار او به عینه دید و حس کرد. او با اینکه در سفر اول است ، اما چنان انرژی و شعفی دارد که همه را به وجد می آورد، این تنها بخشی از قدرت آموزش سی دی هاست. سی دی های آموزشی فقط برای سفر اولی ها نیستند ، سی دی ها برای تمام اعضا کنگره 60 می باشد. از سفر اول گرفته تا سفر دوم و همسفران سفر اول و دوم و هر کسی که عضو کنگره60 است و با کنگره همکاری می نماید.

این هنر و توانایی منحصر به فرد بنیان کنگره60 است که می توانند طوری مطالب را بیان نمایند که برای تمامی اعضای کنگره 60 لذت بخش و کاربردی باشد. از تحصیلات دیپلم و پایین تر از آن و حتی افراد کم سواد گرفته تا افراد با تحصیلات عالی دانشگاهی ، همه و همه از این مطالب با طیب خاطر استفاده می کنند ، گوش میکنند و می فهمند و لذت می برند . برای من هم یکی از لذت بخش ترین تجربه هایی که در کنگره 60 داشته ام ، همین نوشتن سی دی بود . هنوز هم در تعجب هستم که چرا نوشتن سی دی های آقای مهندس این قدر لذت بخش است.

می توان با اطمینان گفت که هر کس عضو کنگره 60 باشد ، اما سی دی هفتگی آقای مهندس را گوش نکند ، گویی در کنگره 60 نیست و هر کس که بطور منظم ، این سی دی ها را گوش می کند ، حتی اگر در کنگره حضور فیزیکی نداشته باشد ، اما در متن کنگره 60 حضور دارد.

اگر در بالاترین سطوح خدمتی کنگره 60 حضور داشته باشیم ، اما سی دی گوش نکنیم ، شک نکنیم که به تدریج از مسیر خارج می شویم. جالب است بدانید که تمام دیده بانان کنگره 60 سی دی ها را می نویسند و روزهای شنبه ساعت 8 صبح دیده بانان در ساختمان بیست به حضور آقای مهندس میرسند و آقای مهندس دفاتر را می بینند و امضا می کنند ؛ هر کدام از دیده بانان در مورد سی دی صحبت می کند و برداشت خود از سی دی را در قالب مشارکت بیان می کنند .

سی دی های آقای مهندس ضمن اینکه قوی ترین مطالب علمی و کاربردی در حوزه درمان اعتیاد و رهایی از اعتیاد را در بر می گیرد ، مطالب بسیار مفید دیگر در زمینه های مختلف زندگی ، از ورزش گرفته تا خواب ، تغذیه ، کسب و کار ، دیپلماسی ، مردم داری ، صلح جویی و در یک کلام درس زندگی کردن را در بر می گیرد.

سی دی های آقای مهندس ضمن آموزش این درس بزرگ ، مانند گاردریل و علائم راهنمایی و رانندگی ، ما را در مسیر درست پیش می برد و از انحراف ما در مسیر جلوگیری می نماید. در کنگره 60 هر چقدر هم که بدانیم ، اما اگر از نبض آموزش کنگره 60 یعنی سی دی ها فاصله بگیریم ، مطمئن باشیم نمی توانیم به دستی ادامه مسیر بدهیم.

این هفته به صورت سراسری ، موضوع کار و دستور جلسه کلیه کارگاه های آموزشی کنگره 60 ، نقش سی دی ها در آموزش است و در بیش از 170جلسه و کارگاه آموزشی ، اعضای کنگره 60 در بخش گفت و شنود ، به مشارکت و تبادل نظر می پردازند . هر هفته هر یک از ما ، فقط یکبار فرصت داریم مشارکت کنیم. انشاءالله  بتوانیم از این فرصت یک بار در هفته مشارکت ، در یکی از جلسات شعبه خودمان استفاده کنیم و برداشتمان را از دستور جلسه نقش سی دی ها در آموزش ، در قالب مشارکت به سایر دوستان منتقل کنیم ، مطمئناً ، هستند کسانی که تجربه ما برایشان مفید و جالب باشد . همچنین به شما عزیزان توصیه می کنیم ، سخنان بنیان و نگهبان کنگره 60  پیرامون این دستور جلسه را در روز چهارشنبه هفتم آذرماه ، از طریق همین سایت حتما گوش کنید و آن را از دست ندهید .

 

با احترام ، مسافر علی خدامی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .