English Version
English

دشمن اصلی ما همان جهل و نادانی ماست

دشمن اصلی ما همان جهل و نادانی ماست

اگر انسان خواستار آرامش و آسایش بیشتری باشد باید یک سری قوانین زندگی را رعایت کند، در اثر عدم رعایت این قوانین دچار مشکلاتی می‌شود و نمی‌تواند از زندگی خود بهره‌مند باشد و لحظات خوبی را سپری کند. برای برقراری تعادل در زندگی خود بایستی در این جهان خاکی قوانین مخصوص آن را اجرا کنیم.

ما می‌دانیم که انسان‌ها همواره به دست خودشان برای خود مشکلاتی ایجاد می‌کنند؛ بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین مشکلات به دست خود انسان رقم می‌خورد در واقع دشمن اصلی ما همان جهل و نادانی ما است.

در این سی دی از سه گروه صحبت شده که در کلام الله هم نام برده شده است: گروه اصحاب دست راست یا یمین، گروه اصحاب دست چپ یا شمال و اصحاب سابقون. خیلی مهم است که من انسان برسی کنم که جزء کدام دسته و گروه هستم، گروه سابقون را کنار می‌گذارم زیرا من عفت نمی‌توانم جزء گروه سابقون باشم، می‌رسیم به یمین و شمال؛ اگر دنبال آسایش و آرامش زندگی خودم هستم حتماً باید به یک نکته توجه کنم که اگر من جزء اصحاب دست چپ هستم و مدام برای خود و دیگران مشکل ایجاد می‌کنم نمی‌توانم از زندگی خوبی برخوردار باشم اگر قرار بر این باشد که من به آسایش و آرامش برسم باید خطم را از خط این دسته یاران جدا کنم و برگردم به سمت ارزش‌ها حرکت کنم.

گروه اصحاب شمال گروهی هستند که همواره در خط غیر مستقیم کار می‌کنند و کارهای ضد ارزشی انجام می‌دهند و مدام برای خود یارانی اضافه می‌کنند، از آن طرف نیز اصحاب یمین اصحابی هستند که در خط مستقیم کار می‌کنند و کارهای ارزشی انجام می‌دهند که قطعاً می‌توانند از زندگی خیلی خوبی برخوردار باشند.

کسانی که افکار و اندیشه‌های مثبت دارند و در انجام کارهای مثبت پیشه می‌گیرند قسمت خمر آن‌ها به خوبی کار می‌کند و می‌توانند هم برای خود و هم برای دیگران مفید واقع باشند، بنابراین این موضوع بسیار قابل اهمیت است که بدانم در کدام گروه قرار دارم و بدانم اشخاصی که با آن‌ها در ارتباط هستم نیز در کدام گروه هستند. ممکن است من از اصحاب یمین باشم اما با افرادی از گروه شمال در حال ارتباط باشم قطعاً آن‌ها از طریق القائات و الهامات بر من تأثیر منفی می‌گذارند و من از خط مثبت‌ها جدا می‌شوم و به سمت گروه منفی کشیده می‌شوم حواسمان باشد با چه افرادی رفت‌وآمد داریم و از چه گروهی هستند که در زندگی خود دچار مشکلات بیشتری نشویم.

گاهی اوقات ما می‌خواهیم از کوتاه‌ترین راه به مقصد برسیم یعنی بدون تفکر و بدون حساب و کتاب کردن که در این صورت علاوه بر این که زودتر به مقصد نمی‌رسیم بلکه در کار ما وقفه ایجاد شده و راه برای ما طولانی‌تر و سخت‌تر می‌شود و نمی‌توانیم به خوبی مسیر خود را به جلو پیش ببریم. همان‌طور که می‌دانید همیشه جن و روح با القاءها و الهامات خود می‌خواهند ما را به سمت خود بکشانند؛ یعنی روح می‌خواهد ما را به کارهای خوب وادارد و جن به کارهای بد، جن و روح خودمان را بشناسیم و بدانیم کدام یک به ما القاء می‌فرستد.

زمانی که برای ما اتفاقی می‌افتد و یا در حالت عصبانیت هستیم؛ کمی مکث، سکوت، صبر و تحمل کنیم تا ببینیم ندای درونی ما چه می‌گوید آیا قصد آشفته‌تر کردن ما را دارد و یا می‌خواهد ما را به آرامی دعوت کند. شناخت همه این‌ها باعث می‌شود که من زندگی بهتری داشته باشم.

روح همواره انسان را به خوبی‌ها دعوت می‌کند زیرا روح از پروردگار می‌آید و نمی‌تواند بد باشد این الهامات بدی که به من می‌شود از طرف جن درونی من است که من هر چه به سمت ارزش‌ها حرکت کنم می‌توانم از الهامات منفی خود بکاهم و جن درونی خود را رو به نابودی برسانم.

 

او انسان‌های منفی الهامات مثبت بسیار کمی دارند اما انسان‌های مثبت از الهامات مثبت بسیاری برخوردارند؛ بنابراین باید خودم بیشتر بشناسنم وهمینطور اطرافیان خود را. زیرا انسان‌ها هیبتی مانند هم هستند اما افکار و اندیشه‌ی آن‌ها متفاوت است. انسان همیشه برای اداره‌ی زندگی خود نیاز به راهنما و استاد دارد تا با راهبری از راهنمای خود به زندگی سرشار از آرامش و آسایش برسند.

 

 نگارش:همسفر عفت لژیون چهارم
ویراستاری و ثبت: همسفر مهدیه لژیون چهارم

 


 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .