English Version
English

فرصتی برای بخشیدن

فرصتی برای بخشیدن

چهارمین جلسه از بیست و هشتمین سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه همسفران با استادی مرزبان شعبه خانم زهره، نگهبانی خانم جمیله و دبیری خانم مریم با دستور جلسه "گل‌ریزان"دوشنبه مورخ ۲۶ آبان ماه 1399 ساعت ۱۵ آغاز بکار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان زهره هستم همسفر. خداوند را شاکر هستم که به من عمر دوباره داد تا بتوانم جشن گل‌ریزان امسال هم حضور داشته باشم. هفته گل‌ریزان را خدمت همهٔ خانواده کنگره ۶۰، به‌خصوص همسفران شعبهٔ دانیال اهواز، شادباش و تبریک می‌گویم. بیش از ۲۴ سال پیش، بزرگ‌مردی به نام آقای حسین دژاکام، روش درمان قطعی اعتیاد را پیدا کردند و بعدازاینکه خودشان درمان شدند، میدان را رها نکرده و مردانه ایستادند، ادامه دادند و هم‌اکنون که آبان ماه سال ۹۹ است، ما بیش از ۳۰ هزار نفر در کنگره ۶۰ داریم که به درمان قطعی و رهایی رسیده‌اند و این چیزی جز عشق نمی‌تواند باشد. جناب مهندس از زمانی که شروع به تأسیس کنگره ۶۰ نمودند، تشکیل یک دانشگاه بین‌المللی و همچنین استحکام پایه‌های مالی چه برای خودشان و چه برای کنگره ۶۰، از نکاتی بود که همواره اساتیدشان به ایشان یادآوری می‌کردند و ایشان نیز همین آموزه‌ها را در اختیار اعضای کنگره ۶۰ قرار دادند.

کنگره ۶۰ یک سازمان مردم‌نهاد است و طبق فرمایش جناب مهندس، NGO ها می‌آیند که باری از روی دوش دولت بردارند؛ در NGO های دیگر، همه چشم به خیرین و کمک‌های دولت دارند ولی کنگره ۶۰ در این چند سال فقط روی پای خودش و کمک‌های داوطلبانه اعضای خودش بوده است.

مسیر به شکلی پیش رفت که سبدهای خزانه آمدند و فقط می‌توانستند جواب گوی مسائل روزانهٔ شعب باشند اما در ادامه، آموزش‌ها به‌جایی رسید که اعضای کنگره یاد گرفتند بتوانند مالی را برای خودشان جمع‌آوری کنند که آرامش به ارمغان بیاورد که این، لازمهٔ دو شرط است: یکی اینکه مالی را که من به دست می‌آورم، از راه درست باشد و دوم اینکه انفاق کنم، یعنی زکات مال خود را بپردازم و در این صورت است که آن مال برای من آرامش و خوشبختی به ارمغان می‌آورد. جناب مهندس همواره می‌فرمایند که فرق است بین اینکه ثروتمند زندگی کنی یا ثروتمند بمیری.

بیرون از کنگره ۶۰ در اوضاعی زندگی می‌کنیم که شرایط اقتصادی کشور خوب نیست اما به لطف خداوند وقتی مسیر درست باشد، می‌بینیم که هرسال تعداد اعضایی که در جشن گل‌ریزان شرکت می‌کنند، بیشتر از سال قبل است. سال گذشته مجموعه اعضای لژیون سردار کنگره ۶۰، ۱۸۰ نفر بودند و ۸۰ نفر هم دنور داشتیم و خدا را شکر امسال که بحث پهلوانی هم به آن اضافه شده است که ان‌شاءالله امسال نیز شاهد یک آمار بسیار چشمگیر هستیم و این چیزی نمی‌تواند باشد جز عشق و این‌که مسیر، مسیر درستی است.

وقتی می‌گویند وعدهٔ خداوند حق است، درجایی باید ایمان بیاورم؛ خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند که اگر بنده‌ای مرا یاری کند، من او را یاری می‌کنم و در مورد کمک مالی، قطعاً به‌صراحت درجایی فرموده‌اند ۱۰ برابر، درجایی دیگر فرموده ۷۰ برابر و جایی در قرآن نیز آمده است که بدون شمارش، جبران می‌کنم.

زمانی که انسان بی‌حساب می‌بخشد، قطعاً بی‌حساب هم دریافت می‌کند؛ حرف من این نیست که اگر امروز می‌خواهم کمک کنم، حسابگرانه عمل کنم بلکه منظور این هست که وقتی انسان در راه عشق می‌آید و برای چیزی که فراتر از اولویت‌های زندگی‌اش است، قدم برمی‌دارد، خداوند نیز به شکلی که خودش صلاح می‌داند، برایش جبران می‌کند.

تصور بر این است که کسانی در گل‌ریزان شرکت می‌کنند یا عضو لژیون سردار می‌شوند، شرایط مالی‌شان خوب است اما این‌طور نیست بلکه شرط این کار این است که انسان از یک سری خواسته‌هایش، چشم بپوشد؛ وقتی‌که هزینه‌ها را فاکتور گرفتی و برای هدف بالاتری این هزینه‌ها را جمع نمودی، می‌توانی در اینجا آنان را پرداخت کنی.

در قرآن کریم آمده است که اگر نفسی را احیا کنی، به‌منزلهٔ این است که همهٔ انسان‌ها را احیا نموده‌ای؛ کجا بهتر از کنگره ۶۰ است که من بروم؟ وقتی مسافری وارد اینجا می‌شود، بعد از ۱۰ تا ۱۱ ماه، احیا می‌شود و زندگی دوباره می‌گیرد و جملهٔ این‌که کنگره ۶۰ کارخانهٔ انسان‌سازی است، واقعاً کلامی به‌حق است.

امروز نوبت من است که با تمام توانم در صحنه حضور داشته باشم. بیرون از درب‌های کنگره ۶۰، اشخاصی هستند که شرایط مالی بسیار خوبی دارند ولی شرایط بخشش و بخشیدن را ندارند و این یک لطف و فرصت است که شاید دیگر برای من به وجود نیاید؛ پس این فرصت را غنیمت بشمارم و بدانم که این فرصت، سالی یک‌بار اتفاق می‌افتد و چه‌بسا سال دیگر من نباشم، پس بی‌حساب ببخشم تا بی‌حساب دریافت کنم.

در ادامه، جشن گل‌ریزان با حضور پرشور همسفران عزیز برگزار شد:

 

تایپ: کمک راهنمای تازه واردین خانم مریم

ویراستاری: همسفر سمیرا، لژیون سوم (خانم فریبا)

عکاس: کمک راهنمای تازه واردین خانم شقایق

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .