English Version
English

کائنات به هر نحوی که ما برخورد کنیم با ما برخورد می‌کند

کائنات به هر نحوی که ما برخورد کنیم با ما برخورد می‌کند

جلسه پنجم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی عطّار نیشابور؛ به استادی ایجنت شعبه مسافر مهدی، نگهبانی مسافر مسلم و دبیری کمک راهنما مسافر محمد، با دستور جلسه «جشن گلریزان» پنجشنبه ۲۹ آبان ماه سال ۱۳۹۹ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

خداوند را شاکرم که بار دیگر اینجایگاه را تجربه می‌کنم به‌خصوص که جشن گلریزان است و مهم‌ترین مناسبت در کنگره می‌باشد. جشن‌های دیگری مثل تولد مسافرانی که رها شده‌اند و از تاریکی خارج شده‌اند، جشن همسفر که به ما یادآوری می‌کند چه کسانی کنار ما هستند و دست ما را گرفته‌اند تا بتوانیم خودمان را نجات دهیم و جشن‌های دیگر. قرار بود جشن را دو هفته دیگر برگزار کنیم ولی به خاطر محدودیت‌ها و قوانین کشور این هفته برگزار شد. امروز با این حضور پرشور ثابت کردیم که ما اولویت اولمان کنگره است و قدردان هستیم. جشن گلریزان به‌ظاهر مثل جلسات دیگر است با این فرق که پول جمع می‌کنیم؛ اما در صور پنهان چه اتفاقی می‌افتد؟

شعبه عطار نیشابور از پارک استارت خورد و افرادی بودند که سفرشان را در هوای سرد و گرم و زیر نگاه دیگران انجام دادند. آیا اگر همین افراد بعد از درمان، دنبال زندگی خودشان می‌رفتند؛ امروز ما این شعبه را داشتیم؟ آیا خانواده‌هایی که امروز از تاریکی خارج شده‌اند؛ نجات پیدا می‌کردند؟ هرکدام از ما با کوهی از مشکلات وارد کنگره شدیم و زندگی‌مان در حال از هم پاشیدن بود. تصور کنید که هر هفته ۸۰ نفر که خواستار درمان و رهایی هستند برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند و حالشان مثل گذشته ما خراب است؛ آیا ما مسئولیتی در قبال این افراد نداریم؟ یا اینکه تصور کنید این شعبه به خاطر عدم‌حمایت دوستان امروز وجود نداشت و جایی برای درمان من نبود. نباید به‌گونه‌ای باشد که خودمان بخوریم و فکر آیندگان را نکنیم. اینکه ما به فکر آیندگان باشیم و بکاریم بسیار خوب است، ولی چطور کاشتن هم خیلی مهم است.

اگر مازاد پولم که ارزشی ندارد را ببخشم بهتر است یا پولی که نیاز دارم و برایم ارزشمند است؟ مثل زمانی که یک نیازمند از ما کمک می‌خواهد؛ ته جیبمان اگر پول خوردی باشد می‌دهیم، نباشد نه! کائنات به هر نحوی که ما برخورد کنیم با ما برخورد می‌کند. اگر پول خورد و اضافه ته جیبمان را ببخشیم کائنات هم این کار را می‌کند و اگر از پولی که برایمان ارزشمند است و احتیاج داریم ببخشیم بازهم کائنات همین برخورد را با ما خواهد کرد. ما همیشه از سختی‌ها گلایه می‌کنیم، شکایت می‌کنیم که چرا کائنات به ما مشکل می‌دهد؛ ولی باید ببینیم ما برای کائنات چه‌کاری کرده‌ایم.زمانی که بتوانم از خودم اثر زیبایی به‌جا بگذارم و با تمام وجود از چیزی که برایم ارزشمند است ببخشم؛ تأثیر بیشتری دارد. گاهی اوقات به کسی کمک می‌کنیم ولی از اعماق قلبمان راضی نیستیم یا اینکه هدفمان از این کمک معلوم نیست؛ این کمک کردن هیچ ارزشی ندارد.

خوشبختانه نمایندگی عطار پیشرفت زیادی داشته است. از پارک شروع شد و باهمت مسافران سال گذشته مبلغ قابل‌توجهی جمع شد که امسال بتوانیم مکانی برای خودمان تهیه کنیم. مکانی که خریدیم در مناسب‌ترین نقطه نیشابور برای کنگره است؛ طوری که انگار این مکان برای شعبه عطار کنار گذاشته‌شده بود. زمینی که خریداری کرده‌ایم باید ساخته شود تا خانه‌ای از خودمان برای شعبه عطار داشته باشیم و این اتفاق هر چه سریع‌تر بیافتد بهتر است. جلسات شعبه الهیه مشهد اوایل در فرهنگسرای الهیه برگزار می‌شد که دولتی بود. بعد از مدتی ناگهان اجازه برگزاری جلسات را به ما ندادند و مکان را از ما گرفتند و به مدت دو هفته جلسات در پارک برگزار می‌شد. اینجا بود که نتیجه گرفتیم حتماً باید از خودمان مکانی داشته باشیم. همین امروز اگر مالک زمین شعبه عطار تصمیم بگیرد قرارداد را تمدید نکند دو یا سه ماه ما باید جلسات را در پارک بگذاریم تا مکان خودمان حاضر شود.

گاهی ما پولمان را تبدیل به پول بیشتری می‌کنیم؛ ولی اگر آگاهی داشته باشیم جاهایی هست که می‌توانیم پولمان را تبدیل به معنویات کنیم، می‌توانیم پول را تبدیل به حال خوش کنیم. آیا واقعاً پول درمان همه دردهاست؟ با پول که نمی‌شود خوشحالی خرید، ولی می‌توان زمینه حال خوش را فراهم کرد. پول در این دنیا معادل انرژی است و یک عنصر تعیین‌کننده است. با پول و ثروت نمی‌توان خوشحالی و حال خوش را خرید؛ اما می‌توان زمینه حال خوش را فراهم کرد، با پول می‌توان زمینه درمان افراد زیادی را فراهم کرد، با پول می‌توانیم زندگی که در حال از هم پاشیدن است را درست کنیم. خوشا به حال کسی که به این درک برسد و بتواند این تبدیل را انجام بدهد. موقعیتی که من امروز در آن هستم و درمان شده‌ام برای هرکسی فراهم نمی‌شود. افراد زیادی را می‌بینیم که مصرف‌کننده هستند و عذاب می‌کشند؛ اما فرمان صادر نمی‌شود وارد کنگره شوند.

اگر امروز ما اینجا هستیم قطعاً لیاقت داشته‌ایم و کائنات این تصمیم را برایمان گرفته است. اتفاقاتی هم که امروز رقم می‌خورد بر اساس لیاقت ما تعیین می‌شود. امروز برای ما موقعیتی ایجادشده است که پول بدهیم و خوشبختی را بخریم. مگر از زندگی چه چیزی غیرازاین می‌خواهیم. اگر در این موقعیت قرار بگیریم و کوتاهی کنیم یا کاری نکنیم باخته‌ایم، اگر با این موقعیت حساب‌وکتاب کنیم یا دل‌دل کنیم باخته‌ایم. مثالی می‌زنم؛ اگر امروز پای معامله با فردی متوجه شویم که دل‌دل می‌کند یا پول ندارد رغبتمان برای معامله با آن شخص از بین می‌رود. کائنات هم دقیقاً همین‌طور است؛ اگر ببیند ما دل‌دل می‌کنیم یا ترس از بخشش داریم کائنات هم این‌گونه برخورد می‌کند.

از بچه‌های شعبه عطار خواهشی دارم؛ اگر توان مالی دارید به‌اندازه توان خودتان و برای خودتان امروز کمک کنید. ممکن است فردی مبلغ کمی را اعلام کند ولی نصف دارایی‌اش باشد و خیلی ارزشمند است. ولی روی صحبت من با افرادی است که ازلحاظ مالی توانمند هستند؛ این افراد بر روی دوششان مسئولیتی است و تمام پولی که دارند مال خودشان نیست. آقای مهندس حرف زیبایی دارند که اعتقاد راسخ به آن دارم. می‌گویند اگر امروز من پول زیادی دارم تمام این پول مال من نیست، قسمتی از آن مال دیگران است که باید ببخشم وگرنه آتشی می‌شود بر زندگی‌ام. من شخصاً به این حرف اعتقاد دارم. ما یکجاهایی امانت‌داریم و چه جایی بهتر از این مکان که این بار را از دوشمان پایین بگذاریم.

مسئله بعدی این است که پولی که در گلریزان جمع می‌شود مسلماً صرف شعبه نیشابور و خود شهر نیشابور می‌شود. شهری که زندگی می‌کنیم و اگر ناامنی در آن باشد به خانواده خودمان آسیب می‌رسد. امروز باهمت شما زمینی از خودمان خریداری کرده‌ایم. باید پیمان ببندیم که هزینه‌های ساخت‌وساز و پس‌اندازی برای مکان دیگری را امروز جمع کنیمآمدن به کنگره و فقط قطع مصرف کردن، هنر نیست؛ ما باید نقشمان را امروز ایفا کنیم و در بازی حضورداشته باشیمتشکر می‌کنم که امروز در این جشن حضور دارید.

چند نکته هست؛ اول اینکه نحوه پرداخت در جشن گلریزان نقدی است که با توجه به ساخت‌وساز شعبه‌ای که در پیش داریم نقدی را ترجیح می‌دهیم. نحوه دیگر تعهدی است که باید نهایتاً ظرف ۳ ماه پرداخت شود. روش دیگر کشیدن چک است که طبق دستور آقای مهندس زیر ۶ میلیون تومان چک داده نشود. زمان پرداخت باید مشخص شود. مبالغ بالای ۶ میلیون تومان عضو لژیون سردار می‌شوند. اگر قصد عضویت در لژیون سردار را دارید حداقل ۳ میلیون نقد و الباقی حداکثر در ۳ ماه باید پرداخت شود و عضویت در لژیون سردار زمانی صورت می‌گیرد که مبلغ کامل پرداخت شود. مرحله بعد نشان دِنور است؛ کسانی که ۵۰ میلیون تومان کمک کنند این نشان را دریافت می‌کنند. مرحله آخر نشان پهلوان است؛ و افرادی که ۵۰۰ میلیون تومان کمک کنند نشان پهلوان می‌گیرند.

خیلی ممنونم که سکوت کردید و به صحبت‌های من گوش کردید.

در ادامه جلسه جشن گلریزان با حضور پرشور اعضای لژیون‌های حاضر در جلسه برگزار شد و اعضای لژیون‌ها در جایگاه حضور یافته و مبالغ اهدایی خود را اعلام کردند.

 

تایپ و نگارش: مسافر رضا،لژیون دوم

عکاس: مسافر علی، لژیون چهاردهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .