English Version
English

ایجاد دانشگاه، حرکتی عظیم

ایجاد دانشگاه، حرکتی عظیم

انسان موجود همه‌جانبه‌ای است که باید در همه‌ی ابعاد رشد کند، کنگره 60 با آموزش‌های کاملی که در مورد جهان‌بینی و شناخت انسان ارائه می‌کند و همچنین با توجه به تجربه‌هایی که درزمینۀ دانش اعتیاد به دست آورده، توانسته است آن را تبدیل به سندی بدون نقص کند تا قابل‌استفاده برجهانیان نیز باشد.

ازجمله ویژگی‌های انسان این است که هیچ مطلبی را بدون دلیل نمی‌پذیرد، چون انسان موجودی است که اگر بخواهد با حقایق آشنایی پیدا کند باید با استدلال آن را بپذیرد، کنگره 60 هم با توجه به این اصل باید دانش و آموزش‌های خود را به‌صورت آکادمیک و علمی ارائه دهد ازاین‌رو تأسیس دانشگاه موجب می‌شود علم و آموزش‌های کنگره 60 از چهارچوبی که هم‌اکنون وجود دارد فراتر رود که به قول آقای مهندس روزی این دانش به‌جایی خواهد رسید که توسط آن مرزهای کشورمان را درخواهیم نوردید.

هر جامعه یا ساختاری برای موفقیت و آبادانی خود نیاز به یک مجموعه‌ی آموزشی و بی‌عیب و نقصی دارد، بنابراین آموزش‌وپرورش هر کشوری مؤثرترین عامل توسعه آن است و هدف از تأسیس هر دانشگاهی در هر نقطه از این دنیا از طرفی کسب دانش و آگاهی است، از طرفی هم پرورش متخصصینی که هم به‌صورت علمی و هم به‌صورت تئوری آموزش‌های لازم را دیده‌اند و همچنین آماده‌ی خدمت به جامعه خود و کل جهانیان هستند.

بزرگ‌ترین هدف برای اعضای کنگره 60 جهانی‌شدن آن بود که چندی پیش با تدابیر و برنامه‌ریزی جناب آقای مهندس باهدف تأسیس آکادمی به مرحله کلنگ زنی و شروع احداث ساختمان دانشگاه بین‌المللی در جزیره قشم رسید که این اتفاقی بزرگ در طول تاریخ خواهد بود؛ اما لزوم و هدف تأسیس دانشگاه برای کنگره 60 چه می‌باشد؟

در نوشتار قوانین کنگره ‌60 داریم که کنگره در دو حرکت درونی و بیرونی به راه خود ادامه می‌دهد؛ یعنی اینکه علاوه بر بحث دنیای درون و بیرون می‌توان این‌گونه برداشت کرد که جناب آقای مهندس برای درمان اعتیاد و روش اکتشافی خود محدودیتی قائل نیستند و هدفشان گسترش و ارائه راه درمان اعتیاد و بسیاری از بیماری‌های دیگر در سطح جهانی است. به همین منظور می‌بایست ساختاری مثل دانشگاه ایجاد گردد تا از هر کشوری با هر رنگ و پوست و نژادی، با هر زبانی وارد آن شوند و از امکانات آن بهره لازم را ببرند؛ چون امروزه حتی در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته به نقطه صفر اعتیاد هم نرسیده‌اند که این امر باعث شده است آن مردمان در رنج و عذاب اعتیادباقی بمانند. کنگره 60 همیشه یک‌قدم در علم اعتیاد و درمان آن از دنیا جلوتر بوده است.

 امروزه در علوم پزشکی و علوم انسانی و حتی جامعه‌شناسی نگاهی به شفافیت نگاه کنگره 60 در مورد شناخت اعتیاد و مهار و پیشگیری آن وجود ندارد و نگاه آن‌ها به اعتیاد به‌عنوان یک بیماری پیش‌رونده‌ی غیرقابل درمان است؛ بنابراین تأسیس دانشگاه در رابطه با اعتیاد و راه‌کارهای درمان آن می‌تواند جهشی بزرگ در راستای تغییر باورهای جامعه پزشکی شود و قطعاً این دانشگاه از سازماندهی ویژه‌ای برخوردار است.

امیدوارم من هم بتوانم در این هدف بزرگ در حد توانم سهمی داشته باشم.  

 
 
نویسنده: کمک راهنما همسفر نازنین لژیون ششم
 
تنظیم: همسفر معصومه لژیون سوم
 
نمایندگی کاسپین قزوین
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .