English Version
English

در جایگاه مرزبانی، باید با عشق وارد قلب انسان‌ها شد

در جایگاه مرزبانی، باید با عشق وارد قلب انسان‌ها شد

همسفر نرگس تا کنون در جایگاه‌های خدمتی نظیر؛ کمک راهنمایی، مرزبانی، ورزشبان، مسئول سایت و... خدمت کرده‌اند و اکنون نیز در جایگاه ایجنت همسفران نمایندگی صالحی مشغول خدمتند. همچنین همسفران اکرم و الهام مرزبانان این نمایندگی هستند که همسفر اکرم پس از ورود به سفر دوم، شرکت در آزمون کمک راهنمایی و گذراندن دوره کارآموزی مفتخر به دریافت شال کمک راهنمایی شده است.

در ادامه گفتگوی این عزیزان پیش روی شماست.

 

۱. با توجه به شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن فعالیت‌ها چه مسئولیت‌هایی در زمینه خدمتی شما ایجاد شد و برخورد شما با این اتفاق چگونه بود؟

همسفر نرگس:

نخست این هفته را به تمامی مرزبانان و ایجنت‌های محترم کنگره60 به‌خصوص به دو مرزبان فعال نمایندگی صالحی تبریک می‌گویم.

مورد خاصی وجود نداشته در واقع با مجازی شدن فعالیت‌ها در کنگره60 نه تنها آموزش‌ها متوقف نشده بلکه پیشرف زیادی هم کرده است. با توجه به شرایط ویژه‌ای که در کشور به وجود آمده با کمک مرزبانان عزیز، کمک‌راهنمایان محترم و دیگر عزیزان، نهایت سعی و تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن نمایندگی را اداره کنیم و به همسفران عزیز یاری برسانیم و در نهایت با انجام پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم اضطراب همسفران را کم‌تر کنیم. امیدوارم خداوند یاری کند تا به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم.

همسفر الهام:

در ابتدا این هفته را در رأس به جناب مهندس و خانواده محترمشان و بعد به تمامی ایجنت‌ها و مرزبان‌های محترم تمام نمایندگی‌ها تبریک می‌گویم، به خصوص به خانم نرگس و خانم اکرم عزیزم در نمایندگی صالحی که عاشقانه و خالصانه خدمت می‌کنند و من در کنار آن‌ها آموزش می‌گیرم و لذت می‌برم.

با بروز بیماری کرونا فعالیت ما نیز در بخش مرزبانی بیشتر شد، چراکه لژیون‌ها به صورت مجازی تشکیل شدند، به این ترتیب لیست حضور غیاب‌ها، آمار سی‌دی‌های خریداری شده و ثبت آن‌ها در دفتر مرزبانی دشوارتر شد و قطعاً انجام این فعالیت‌ها بصورت حضوری آسان‌تر بود؛ به علاوه با حضور در شعبه آن عشق و انرژیِ جمع، بیشتر در من جاری می‌گشت، حضور تازه‌واردین نیز در نمایندگی انرژی بسیاری به من می‌بخشید، اما مجازی شدن فعالیت‌ها مقداری از این انرژی‌ها را کم کرد. انشالله که به زودی این بیماری هم کمتر می‌شود و دوباره مثل سابق کنار هم حضور می‌یابیم و از یکدیگر انرژی می‌گیریم.

همسفر اکرم:

در زمان شیوع ویروس کرونا مجبور بودیم که تمامی کارها را به صورت آنلاین و مجازی کنترل کنیم و برگزاری لژیون‌ها، خریدن سی‌دی‌ها و واریزی‌ها را تحت نظر داشتیم. 

۲. نظر شما در رابطه با سخن جناب مهندس که این دوره یک دوره مدیریتی است (از نوع مدیریت بحران) چیست؟

همسفر نرگس:

 به نظر من حفظ نظم و آرامش در نمایندگی است که احتیاج به مدیریت دارد (آن هم از نوع مدیریت بحران). در واقع با قانونمندی، آگاهی و در عین حال حفظ آرامش می‌توان باعث ایجاد فضایی امن در کنگره60 شد. 

همسفر اکرم:

در کنگره60 مسئولیت اجرایی هر نمایندگی بر عهده مرزبانان است و با تدبیر جناب مهندس، همه عزیزان در جایگاه‌های خود به نحو احسنت خدمت می‌کردند تا بتوانند سهمی در رهایی عزیزان داشته باشند. به لطف خداوند اعضا کنگره‌۶۰ توانستند از این بحران عبور کنند .

 

۳. اگر بخواهید این جایگاه را برای مشتاقان خدمت در این جایگاه تشریح کنید چه خواهید گفت؟

همسفر نرگس:

هدف تمام خدمتگزارن در کنگره60 آموزش گرفتن است و اگر غیر از این باشد نمی‌توانند به طور مداوم خدمت کنند و در جایگاه خدمتی خود، پایدار و مستدام باشند. خدمت در این جایگاه هم سخت است و هم سهل؛ اگر در این جایگاه با عشق، به قلب‌های انسان‌ها وارد شوید خدمت بسیار آسان است. 

همسفر الهام:

من به این افراد می‌گویم این جایگاه خدمتی عالی، پر از انرژی و آموزش‌های پی در پی و متفاوت است. این جایگاه کنار دشوار بودنش شیرین است، یا به قول جناب مهندس می‌گویند: «هم سخت است و هم سهل». وقتی یک تازه‌وارد، به مرزبانی قدم می‌گذارد و یک جمله کوچک ما او را خوشحال می‌کند؛ این یعنی حال دل ما خوب است که توانستیم دل فرد دیگری را شاد و امیدوار کنیم تا انشاالله به درمان واقعی برسد.

همسفر اکرم:

همانقدر که تمامی خدمت‌ها شیرین و همراه با آموزش است جایگاه مرزبانی نیز همینطور است. به گفته جناب مهندس: «خدمت در مرزبانی مانند راه رفتن روی گدازه‌های آتش است». این امر قبل از خدمت در جایگاه مرزبانی برایم قابل لمس نبود اما وقتی در بطن آن قرار گرفتم سختی‌ها و شیرینی‌های آن را چشیدم. این جایگاه، جایگاه بسیار سختی است؛ چراکه باید عمل سالم، عدالت و معرفت را سرلوحه تمام کارهای خود قرار دهیم. اما شیرینی آن از این نظر است که یک تازه‌وارد وقتی به کنگره60 می‌آید؛ نخست مشاوره می‌شود، سپس وارد لژیون می‌شود و ادامه می‌دهد و ما می‌توانیم ‌بینیم که روز به روز حالش خوب می‌شود. این موضوع برای من بسیار شیرین و لذت بخش است.

۴.خانم نرگس لطفا بفرمایید با توجه به سوابق خدمتی شما در جایگاه‌های مختلف، این خدمت‌ها چه کمکی به شما کرده تا در جایگاه ایجنتی عملکرد بهتری داشته باشید؟

بدون شک بی تأثیر نخواهد بود. در واقع خدمت در کنگره60 آموزش است و این جایگاه‌ها باعث رشد و بالا بردن آگاهی انسان می‌شود. بنابراین با توجه به تجربیاتی که کسب کرده‌ام این کار برای من راحت‌تر بوده است و امیدوارم بتوانم بهترین کارایی را داشته باشم. جایگاه ایجنتی همانند سایر جایگاه‌های دیگر قوانین مشخصی دارد و ما نیز از دیده‌بانان محترم گروه خانواده دستورالعمل می‌گیریم و انجام وظیفه می‌کنیم.

امیدوارم کنگره60 روز به روز وسعت بیشتری پیدا کند (چه از نظر مالی و چه از نظر علمی) تا روزی که این روش در کل جهان مطرح شود و همه فرزندان عالم بتوانند از این روش استفاده کنند. در آخر از شما خدمتگزارن سایت بسیار سپاسگزارم که شبانه روز زحمت می‌کشید تا بتوانید تجربیات ما را در اختیار سایرین قرار بدهید.

 

۵. خانم الهام با توجه به اینکه شما مسئول جمع آوری آمار تازه واردین و جذب شدگان هستید، روند جذب تازه واردین در این مدت اخیر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ چه پیشنهادی برای جذب بیشتر تازه واردین در شرایط موجود دارید؟

در این دوران مقداری آمار تازه‌واردین ما کم شده بود، چون لژیون‌ها مجازی و غیرحضوری بودند و مسلما آمارجذب‌شدگان هم پایین‌ آمده است؛ تا قبل از این مدت ما حتی در روزهای شنبه آمار بسیار خوبی از جذب افراد داشتیم، چراکه جلسات حضوری قطعا آن حس و عشق میان افراد را بهتر منتقل می‌کنند و جذب‌های بیشتری هم اتفاق می‌افتد. 

 

6.خانم اکرم با توجه به شرایط ایجاد شده و فرصت ۴ماهه برای خدمت بیشتر در جایگاه مرزبانی  لطفا بگویید از این شرایط خوشحال شدید و یا بیشتر مشتاق بودید در جایگاه کمک راهنمایی خدمت خود را آغاز کنید؟

بله خیلی خوشحال شدم. اگر به یک سرباز که در حال خدمت است اضافه خدمت بخورد قطعاً خوشحال نمی‌شود و شاید خیلی ناراحت هم بشود. ولی خدمت در کنگره60 فرصتی است که به من داده شده و دوست دارم این ۴ماه باقی مانده را جور دیگری ببینم.

هر چه بیشتر در این جایگاه خدمت می‌کنم آموزش‌های بیشتری می‌بینم و احساس می‌کنم باید قویتر و با قدم‌های استوارتر در جایگاه کمک راهنمایی خدمت کنم.

 

تهیه و تنظیم: همسفر زهرا(ف)_ لژیون دوم

 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .