English Version
English

در کنگره 60 تصمیم گیری نهایی بر عهده خود فرد است

در کنگره 60 تصمیم گیری نهایی بر عهده خود فرد است

تفکر به معنی حرکت ذهنی و درونی است که در ادامه یک حرکت بیرونی را به نمایش می‌گذارد، در حقیقت تفکر به معنی حرکت از یک نقطه مجهول به یک نقطه معلوم می‌باشد، اما می‌تواند از یک نقطه معلوم به یک نقطه مجهول نیز باشد. ساختار نیز به معنای ساختمان یا هرکاری است که هم می‌تواند کوچک و هم بزرگ باشد، مسواک زدن، تعویض لباس و یا ساختن یک برج و ... ،همه اینها ساختار یک موضوع هستند.

اولین تفکر بزرگ توسط خالق یکتا انجام شده است، به دنبال هر تفکر نیروی القاء و احیاء وجود دارد. هنگامی که نفس انسان به مرحله میانه می‌رسد،‌ از مرحله نفس اماره خارج شده و وارد نفس لوامه می‌شود، در این صورت است که القائات مثبت و منفی شروع به کار می‌نمایند؛ انسان باید یاد بگیرد که از کدام یک استفاده کند، زیرا قدرت القائات بسیار بالاست و در اشیاء، گیاهان و حیوانات نیز وجود دارد .

اگر شخصی با یک فرد که حال مناسبی ندارد در ارتباط باشد تحت تاثیر قرار می‌گیرد، حتی اگر با او صحبتی نکند اما در افکار و اندیشه فرد تاثیرگذار است.

نیروی احیاء از ساخته شدن، زندگی و حیات گرفته شده است، انسان‌ها و همه موجودات زنده و هر چیزی که در هستی وجود دارد دائما در حال ساختن خود هستند. در ساختار هر چیزی ذره ذره به وجود می‌آید و می‌تواند هم خوب و هم بد ساخته شود، هم سرشار از امیدواری و امید باشد و هم سرشار از یاس و ناامیدی باشد؛ اما باید هدف مشخص باشد و حتما باید تفکرات و القائات را به جهت مثبت هدایت نمود.

نکته دیگر این است که باید این موضوع را در نظر گرفت که در تمام مراحل زندگی مثلث (خواست، تقدیر و فرمان الهی) نقش بسزایی دارد و باید دانست که هر کاری نیاز به زمان دارد و در جهان مادی امکان استفاده از قضیه زمان وجود دارد؛ بنابراین باید برای حل هر موضوع به آن زمان و فرصت کافی داده شود، درگیر حاشیه نشده و تمرکز و تفکر را بر روی خواسته گذاشت، همچنین  بایستی برای هدف برنامه ریزی کرده و از مشورت افرادی که در آن زمینه استعداد و تجربه دارند استفاده نمود؛ اما نکته مهم در اینجاست که برای بالا رفتن عزت نفس،  تصمیم‌گیری نهایی بر عهده خود فرد است.

برای پیدا شدن هر ساختار چهار پارامتر (تفکر، القاء، احیاء و تحرک ) لازم است.

از نشانه‌های تفکر نادرست  می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: از دست دادن همه چیز اعم از مادی و معنوی - فقدان آرامش - حرکت به سوی زوال و ازدیاد مشکلات.

برای انجام درست هرکاری باید قدرت بدنی لازم داشت، فوت و فن آن کار را یاد گرفت، هدف و انگیزه تعیین نمود، تکرار و تمرین کرده و همچنین با متخصصین مشورت کرد.

مشخصات یک نقشه عملی عبارتند از: دقیق بودن، این‌که راه برگشت به عقب نداشته باشد، به صورت تدریجی انجام پذیرد، تنها بر مبنای اراده ترسیم نشده باشد.

وجود نیروهای مافوق که خودکار هستند ممکن است انسان را به سمت فسق و فجور و یا تقوا و ارزش‌ها ببرد؛ اگر به سمت فسق و فجور باشد، انسان را به اعماق تاریکی‌ها نزدیک می‌کند و اگر به سمت تقوا و ارزش‌ها باشد، به دنبال خود روشنایی‌ها را به همراه دارد .اصولا انسان تاریکی‌ها را برای پی بردن به عظمت روشنایی‌ها تجربه می‌کند.

 

تایپ و نگارش: همسفر سهیلا_ لژیون ویلیام.ال.وایت

ویرایش و تنظیم: همسفر معصومه_ لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .