English Version
English

بازدید رئیس پژوهش دانشگاه آزاد رودهن از نمایندگی رودهن

بازدید رئیس پژوهش دانشگاه آزاد رودهن از نمایندگی رودهن

جلسه دوازدهم از دور پانزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگرهٔ 60؛ نمایندگی رودهن با استادی کمک راهنما مسافر داود، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر رحیم، با دستور جلسه «کتاب ۱۴ مقاله» چهارشنبه 26 شهریورماه 1399 ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

موضوع دستور جلسه این هفته در مورد کتاب چهارده مقاله است. بهتر است قبل از شروع صحبت در مورد دستور جلسه کمی از گذشته خودم برای شما بگویم. قبل از اینکه وارد کنگره 60 شوم، جزو مصرف‌ کنندگانی بودم که دائم المصرف بودم یعنی از زمانی که چشم‌هایم را باز می‌کردم مصرف مواد مخدر را شروع می‌کردم و تا آخر شب ادامه می‌دادم و گاهی هم به سراغ کارهایم می‌رفتم.

درواقع جزو بیچاره‌ترین مصرف‌ کنندگان مواد مخدر بودم، زیرا هم در حال مصرف و هم در زمان قطع مصرف حال بدی داشتم و این باعث می‌شد روز به روز اوضاع زندگی‌ام بد و بدتر شود و اصلاً نمی‌دانستم که می‌خواهم به کدام طرف بروم، به طرف تاریکی یا به سمت روشنایی.

در ابتدا نیز هدف من از کنگره آمدن درمان نبود، فقط می‌خواستم از این مصرف دائمی مواد مخدر رها شوم و چون شنیده بودم در کنگره می‌توانم شربت تریاک مصرف کنم به این مجموعه آمدم.

زمانی که لژیون انتخاب کردم و وارد لژیون شدم، راهنمایم به من گفت، کتاب چهار مقاله را مطالعه کن و حداقل صد سؤال از درون کتاب انتخاب کن و به همراه جواب برایم بیاور. در ابتدا می‌خواستم بهانه‌ای بیاورم و این کار را انجام ندهم، ولی همین‌که شروع کردم به مطالعه کردن و نوشتن، کم‌کم جواب خیلی از سوالاتی که از قبل در مورد بیماری اعتیاد داشتم را پیدا کردم و همان‌طور که صفحات کتاب را ورق می‌زدم، ارتباط من با این کتاب قوی و قوی‌تر می‌شد...

 

 

زمانی که به قسمت صورت مسئله اعتیاد رسیدم متوجه شدم، چرا درگذشته با قطع مصرف‌های زیادی که داشتم، همیشه حالم بد بود و متوجه این موضوع شدم که تخریب در سه قسمت جسم، روان و جهان‌بینی در من صورت گرفته است و برای رسیدن به درمان باید هر سه این‌ها به تعادل برسد.

سپس به مقاله سم نزدایی رسیدم و فکر می‌کردم این یک اشتباه چاپی است و باید سم‌زدایی باشد ولی در ادامه متوجه شدم که مصرف مواد مخدر مسمومیت نیست و این یک جایگزینی است یعنی جایگزینی مواد مخدر بیرونی با مواد شبه افیونی بدن. با فهمیدن این موارد موضوع درمان اعتیاد برایم روشن شد و توانستم به‌راحتی ده ماه سفرم را سپری کنم و به درمان برسم.

در ادامه می‌خواهم بگویم دو صد گفته، چون نیم کردار نیست و باید برویم این کتاب را مطالعه کنیم و به تمام مقاله‌های آن با دقت تمام توجه کنیم، زیرا زمانی را که ما در کنگره آموزش می‌بینیم بسیار محدود است و نمی‌توان همه کتاب‌ها و جزوات آموزشی را تمام و کمال در این مدت کوتاه فراگرفت. خود من قبلاً علاقه‌ای به کتاب خواندن نداشتم اما به‌تدریج که مطالعه کردم و موضوعات را متوجه شدم کم‌کم در من علاقه ایجاد شد.

در پایان از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید ممنون و سپاسگزارم.

 
بازدید رئیس پژوهش دانشگاه آزاد رودهن، جناب آقای دکتر مالک میر هاشمی از نمایندگی رودهن
 
 
 
 
 
 

 

عکاس: مسافر رضا

تایپ: مسافر رحیم

تنظیم و ویراستاری: مسافر محمود

نمایندگی رودهن

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .