English Version
English

آنچه ما درباره مسافر خود باید بدانیم در کتاب 14 مقاله گفته شده است

آنچه ما درباره مسافر خود باید بدانیم در کتاب 14 مقاله گفته شده است
دومین جلسه از دوره چهل و سوم کارگاههای آموزشی پارک لاله ویژه آقایان مسافر و همسفران آقا با استادی همسفر علی اصغر و نگهبانی مسافر آرش و دبیری مسافر داوود با دستور جلسه «کتاب 14 مقاله و تاثیر آن روی من» در روز سه شنبه 25 شهریور ماه 1399 ساعت 6:30 صبح شروع بکار کرد.
 
 
سخنان استاد:
 خدا رو شاکرم که امروز در جمع دوستان هستم و آموزش می گیرم. حضور در پارک لاله نعمت بزرگی است که فقط بعضی از اعضای کنگره 60 از آن بهره مند هستند. سالها خواست من این بود که صبح ها در پارک لاله حضور پیدا کنم اما انرژی و آمادگی لازم را نداشتم اما خدا رو شکر می کنم که شرایط برای حضور من مهیا شد.
 دستور جلسه امروز کتاب 14 مقاله و تاثیر آن روی من است. کتابهایی که جناب مهندس به رشته تحریر دراورده اند، اول کتاب اول عبور از منطقه 60 درجه است که ایشان در این کتاب تجربیات خودشان را از اعتیاد و روش DST و اجرایی کردن آن و همچنین صحبت هایی که اساتیدشان با ایشان داشته اند را مطرح می کند. کتاب دوم کتاب 14 وادی یا عشق است. این وادی ها قبلا جزوه بوده اما حالا به صورت یک کتاب جامع درآمده و به غیر از اینکه مورد استفاده مسافران است، همسفران نیز از آن بسیار استفاده می کنند. کسانی که مشکل دارند از جمله روحی یا فیزیولوژی بسیار می توانند از این کتاب استفاده کنند. کتاب سوم کتاب ادموند و هلیا بود که موضوع آن خلقت و صور پنهان انسان است. کتاب چهارم کتاب 14 مقاله است که مجموعه ای است از مصاحبه ها و مقالاتی که جناب مهندس ارائه داده اند. به نظر من مطرح شدن این دستور جلسه این نوید را می دهد که ما نیز می توانیم در دانشگاه کنگره 60 حضور پیدا کنیم. انشاالله با شکل گرفتن دنشگاه این کتاب بخشی از آموزش های آن باشد.
 
چهار مقاله اول این کتاب مختص راهنمایان تازه واردین است که باید این آموزش ها را گذرانده باشند. درباره صورت مسئله اعتیاد  و آنچه خانواده ها و همسفران در ارتباط با مسافر خود باید بدانند، در این کتاب آموزش های خوبی داده شده است. سم زدایی و سم نزدایی، اعتیاد و راهکارهای آن از دیگر مباحث این کتاب است. 
خیلی از مشکلات جامعه در مورد موضوع اعتیاد از جمله خانواده ها، روانشناسان و متخصصین، ندانستن صورت مسئله اعتیاد است. در مسئله اعتیاد بسیاری از افراد جامعه از صورت مسئله غافل هستند و نمی دانند که چه بخش هایی از انسان به اعتیاد مبتلا شده پس چطور می خواهند درمان آنرا بدانند؟ به قول قدیمی ها هنوز نمی دانیم که سر چه کسی را می خواهیم بتراشیم! و اصلا نمی دانیم چه نسخه ای برای درمان اعتیاد می پیچیم. یکی گیاهان دارویی می دهد، یکی کپسول فلفل می دهد یکی قرصی می دهد که دارای آمفتامین است، یکی بیمار را قرنطینه می کند و متاسفانه کارشناسان و متخصصان امر با این روش ها می خواهند اعتیاد را درمان کنند.
 
 
 برادر من مصرف کننده بود و 6 ماه در کمپ بستری شد و ما احساس می کردیم درمان شده اما دوباره به چرخه مصرف بازگشت چون ما صورت مسئله اعتیاد را نمی دانستیم. من به عنوان یک همسفر این دیدگاه را دارم که نباید فردی که درگیر اعتیاد است را سرزنش کرد همه ما این موضوع را حس کرده ایم و به فرد بیمار می گوییم که اراده داشته باش و به خودت بیا امام خبر نداریم که این فرد سیستم شبه افیونی اش بهم ریخته است ما صورت مسئله اعتیاد را نمی دانیم که اینطور می گوییم مشکل فرد معتاد اراده و ضعف شخصیت نیست و نباید سرزنش شود. فرد معتاد سیستم شبه افیونی اش مشکل دارد. این فرد باید جسمش روانش و جهان بینی اش به تعادل برسد تا درمان شود. چه بسا این افراد از ما هم با اراده تر باشند اما چون سیستم بیوشیمی آنها مشکل دارد امکان برگشت به چرخه عادی زندگی را ندارند. مسئله دیگری که از کتاب 14 مقاله برای من جالب است و اهمیت دارد مسئله سم زدایی و سم نزدایی است. آن چیزی که در جایگاه هایی علمی مطرح می شود این است که فرد به واسطه مصرف مسموم شده و این یک مسمومیت مزمن است اما از نظر کنگره مسمومیت مزمن اتفاق نیوفتاده بلکه جایگزینی مزمن اتفاق افتاده. یعنی اینکه مواد افیونی بیرونی جایگزین مواد شبه افیونی درونی شده است. بسیار ممنونم که به صحبت های من گوش دادید.
 
 
عکس و ضبط: مسافر یحیی لژیون 9 آکادمی
 
پیاده سازی و انتشار: مسافر محمد لژیون 19 آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .