English Version
English

ثروت برای خداست، نزد ما به امانت است

ثروت برای خداست، نزد ما به امانت است

مسافر محمد برنده مزایده کتاب 14 مقاله با تخریب یازده سال تریاک و شیره وارد کنگره شد و پانزده ماه با روش دی اس تی و داروی اپیوم به راهنمایی آقای کوروش آذر پور سفر کرد و اکنون هشت سال و نیم است که از بند اعتیاد، آزاد و رها است.  کتاب «چهارده‌ مقاله» نوشته حسین دژاکام که مجموعه‌ مقالاتی در مورد اعتیاد است، شهریور 1397، در باغ‌موزه دفاع مقدس به مزایده و رونمایی گذاشته شد و به قیمت ۱۵۱ میلیون تومان به فروش رفت. این کتاب متن سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و مقالات حسین دژاکام را از سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۴ در برمی‌گیرد. ویراستاری کتاب توسط محسن زهرایی انجام شده و پیشگفتاری از امین دژاکام هم دارد. چهارده‌ مقاله در محوریت حضور اعضای جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰، دانشگاهیان، جمعی از پزشکان و روان‌‌پزشکان فعال در حوزه اعتیاد و برخی از مسئولان مرتبط در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در پارک طالقانی به فروش رفت که عواید حاصل از آن توسط نویسنده برای انجام کارهای تحقیقاتی به جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ اهدا شد. با مسافر محمد برنده مزایده کتاب چهارده مقاله گفت‌وگویی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

 

در مورد تاریخچه کتاب 14 مقاله و موضوع آن و اینکه مورد استفاده چه سطحی از جامعه قرار دارد، برایمان بگوئید.

این کتاب در شهریور سال 1397 رونمایی شد و شامل مجموعه مقالاتی است که مهندس حسین دژاکام، از ابتدای تأسیس جمعیت احیای انسانی کنگره 60 شروع به جمع‌آوری و نوشتن آن نموده‌اند؛ حتی قبلاً مقالاتی را نوشته بودند و تحت عنوان چهارمقاله برای اعضای کنگره 60 تهیه کرده بودند. این مقالات در دانشگاه‌های کشور مطرح و پذیرفته شده بود و به نوعی سنگ بنای روش درمان در کنگره 60 بود و به‌قدری نگارش آن سلیس و روان است که هم برای مصرف کنندگان مواد مخدر و هم تیم پزشکان و همه سطوح جامعه مورد استفاده است.

 

آیا جهت خرید این کتاب، برنامه‌ریزی خاصی داشتید و یا نیت شما فقط انجام کار خیر بود؟

برنامه‌ریزی خاصی در کار نبود چون از زمانی که ما متوجه شدیم که این اتفاق قرار است بیفتد و تا روزی که کتاب رونمایی شد، یک هفته بیشتر طول نکشید، پیش‌بینی می‌کردم که از 100 میلیون تومان تجاوز کند، اما گمان نمی‌کردم که این توفیق، نصیب من شود این تجربه را داشتیم که در سال‌های قبل کتاب‌های دیگری مثل ادموند و هلیا، رونمایی شده بود و به مبالغ بالایی به فروش رسیده بود و پیش‌بینی مبلغ بالا را داشتیم و من هدفم کار خیر بود چون هر سازمانی برای خودش و برای پیشرفت، نیاز به پروسه تحقیقات دارد و تحقیقات، قلب تپنده هر سازمان و مجموعه‌ای است و بسیار مایل بودم که در این امر شرکت کنم و در کنگره هم اگر روشی و یا قانونی برای درمان، وارد پروسه شود و قابلیت کاربردی را داشته باشد، باید در این مورد بخش تحقیقات وارد کار شود، اگر در جایی بیرون از این کنگره دانشی کشف شود، می‌گویند تحقیقات نشان می‌دهد یا حاکی از آن است که چنین اتفاقی روی داده است. من هم چون قدرت تأثیر گزاری و زحمات بخش تحقیق را دیده بودم که مردم کشور خودمان و حتی کشورهای دیگر هم از این تحقیق می‌توانند استفاده کنند و می‌دانستم هزینه این مزایده صرف تحقیقات کنگره 60 می‌شود که نتیجه و خروجی بسیار خوبی دارد، علاقه زیادی داشتم که در این مورد همکاری و در مزایده شرکت کنم.

 

تا کنون چند بار این کتاب را مطالعه کرده‌اید و برداشت و آموزشی که از آن گرفته‌اید، چه بوده است؟

اصولاً به خاطر جایگاه کمک راهنمایی، بنده بارها مقالات این کتاب را مطالعه کرده‌ام، چرا که در درمان افراد بایستی به تمام ریزه‌کاری‌ها و جزئیات این مقالات، توجه کرد تا یک تشخیص به بهترین شکل ممکن به درمان برسد. نتیجه برداشت بنده، از حال خوش افرادی که به رهایی رسیده‌اند، مشهود است.

 

به‌عنوان یک مخاطب عام، آیا کتاب را به کسی معرفی کرده‌اید و یا هدف شما فقط برنده شدن در این مزایده بود؟

اگر قرار باشد که برای درمان اعتیاد، کتابی را معرفی کنم به‌طور حتم، گزینه کتاب 60 درجه است، اما اگر کسی بخواهد به اطلاعات و دانش و آگاهی خودش در مقوله اعتیاد اضافه کند، کتاب 14 مقاله بسیار مؤثر است، بنده هم به‌عنوان یکی از اعضای کنگره 60 مطالعه این کتاب را همانند سایر کتاب‌ها و نوشتارهای کنگره، لازم می‌دانم.


 

کدام یک از مقالات این کتاب، برایتان مهم و یا الهام‌بخش بوده است؟

درمان اعتیاد، یک مجموعه کامل است، نمی‌توان گفت که این قسمت کتاب را قبول دارم و قسمت دیگری را نه همه مقالات این کتاب ارزش کاربردی و بالایی دارد و بدون هرکدام از آن‌ها، پکیج درمانی کنگره 60 ناقص است. بعضی از نهادهایی که در مقوله درمان اعتیاد یا ترک فعالیت می‌کنند، بعضی از روش‌های کنگره را استفاده می‌کنند اما همه کارهای ما را نه به همین علت است که کنگره 60 از سایرین بهتر عمل کرده است اما اگر بخواهم به‌صورت سلیقه‌ای رفتار کنم، به علت علاقه شخصی‌ام به متد درمانی دی اس تی، مقاله‌ای از جنس مقاله نهم که در زمینه مهندسی اعتیاد است را می‌پسندم.

 

در طی این دو سال یعنی از زمان خرید تا کنون، چه اتفاقی برای شما روی داده است؟

اگر منظور شما از اتفاق، آن است که پول یا ثروت هنگفتی در ازای این حرکت می‌رسد، باید بگویم خیر اما چه اتفاقی از این مهم‌تر و خوشایندتر که پول من می‌تواند جان خیلی‌ها را نجات دهد، چه اتفاقی از این دل‌چسب‌تر که خوشحالی را درچهره یک مادر دل‌سوخته و یک همسر از تاب‌وتوان افتاده ببینی، همین‌که زندگی خود من روی روال است و سختی‌های زندگی بر من بسیار هموار می‌شود، این همان وعده خداست حتی اگر به خاطر انجام این کار از لحاظ مالی به‌زحمت بیفتم، باکی نیست چرا که در زمان مصرف کلی به خودم سختی می‌دادم تا مواد تهیه کنم و راه شیطان را پیش بگیرم، بی‌انصافی است که برای خدا و راه مستقیم به‌اندازه شیطان ارزش قائل نباشیم و در این مدت نه نیازمند بودم و نه دستم جلوی کسی دراز شده است و تمام سیستم زندگی من بدون حاشیه و کمبود و بسیار روان در حال گذر است و خود این مورد بزرگ‌ترین معجزه و حادثه است که وقتی به سیستم کمک می‌کنیم، سیستم هم به یاری ما خواهد آمد.

 

 

آیا در مورد این کتاب، تاکنون خدمت آقای مهندس رفته‌اید و یا در این خصوص جلساتی داشته‌اید؟

بعد از خرید این کتاب جلسه‌ای در مورد چگونگی تحویل کتاب و مراسم واگذاری سند آن و نکاتی که به‌طور خصوصی به من گفته‌اند، داشته‌ایم ولی بعداز آن، در مورد کتاب، جلسه‌ای نداشته‌ایم، اما لیاقت حضور در محفل ایشان را جهت اخذ رهایی و جلسات عمومی جهان‌بینی در آکادمی کنگره 60 را به‌طور مداوم داشته‌ام.

 

شما چندین دوره عضو لژیون سردار (لژیون مالی) بوده‌اید و با توجه به خرید دانشگاه بین‌المللی در جزیره قشم، چه دورنمایی را مشاهده می‌کنید؟

خداوند به من توفیق داده که از سال 1394 عضو لژیون سردار بوده‌ام و فقط سال گذشته به خاطر خرید این کتاب، نتوانستم در این مورد کوشا باشم ولی به لطف خداوند امسال جبران خواهم کرد. در مورد راه‌اندازی دانشگاه باید بگویم درجات، به‌اندازه تلاش به دست خواهد آمد و آقای مهندس هم درزمینهٔ تحقیقات و علم کنگره و به روز کردن آن، تمام تلاش خود را کرده‌اند. این یکی از آرزوهای آقای مهندس بوده که به واقعیت پیوسته است، زمانی افراد حاضر در جلسه را شمارش می‌کردند و تعداد کمی بودند ولی اکنون بالغ‌بر هشتاد و یا نود هزار نفر در سراسر کشور هستیم. به خروجی کنگره 60 نگاه کنیم و با خروجی مدعیان درمان اعتیاد در همه جای دنیا نیز نگاه کنیم، اگر جانب انصاف را نگاه کنیم و بدون بغض قضاوت کنیم، باید ممنون باشیم و جامعه نیز باید سپاسگزار باشد که چنین نخبه‌ای در کشور وجود دارد، الکساندر فلمینگ یک شیمی‌دان بود ولی در زمینه پزشکی، کشفی انجام داد که دنیا را تکان داده و هنوز هم پزشکی با کشف ایشان به کار خود ادامه می‌دهد، مهندس حسین دژاکام هم که مهندسی الکترونیک دارد با کشف خودش، دنیا را تکان داده و عمل بسیار عظیمی را کشف کرده است که کل دنیا در خصوص آن درمانده شده‌اند، با راه‌اندازی این دانشگاه، این علم به سراسر جهان صادر خواهد شد و دنیا از این علم و کشف، بهره‌برداری خواهد کرد و نام ایشان در ادوار آینده و نسل‌های بعدی نیز خواهد درخشید.

 

در انتها اگر صحبتی دارید بیان بفرمایید.

با توجه به نزدیک شدن به جشن گل‌ریزان، به قول بزرگی، بیایید خداوند را امتحان کرده و با او معامله‌ای انجام دهیم و از این معامله ترسی به دل راه ندهیم و از دنورها و پهلوانان کنگره الهام بگیریم که تا کنون کسانی که به کنگره کمک کرده‌اند، از کرده خویش پشیمان نیستند و حس بسیار خوب و زیبایی از انجام این عمل داشته‌اند، نامی از خود به‌جا بگذاریم و بدانیم که مال ما برای خداست و نزد ما به امانت است، در انتها از بنیان کنگره جناب مهندس و راهنمای خوبم آقا کوروش و همه دیده‌بانان و اساتید و همسفرم تشکر می‌کنم چون اگر من اکنون در این جایگاه هستم، خودم را وام‌دار کنگره می‌دانم و از همه اعضا و خادمین هم تشکر می‌کنم. احداث دانشگاه نیز به حول و قوه الهی حتمی است و این کار روند جهانی شدن کنگره را روزافزون خواهد کرد.

 

تایپ و تنظیم: کمک راهنما عباس زمانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .