English Version
English

اهمیت لژیون ها و آموزش جهانبینی پایه و ستون هر یک از مقاله ها

اهمیت لژیون ها و آموزش جهانبینی پایه و ستون هر یک از مقاله ها

جلسه ششم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی حسنانی با دستور جلسه  «کتاب چهارده مقاله و تاثیر آن روی من» با استادی  «همسفر الهه» در روز شنبه 22 شهریور ماه برگزار گردید.

سلام دوستان الهه هستم یک همسفر

در ابتدا فرصتی پیش آمد تا خرید دانشگاه را خدمت جناب مهندس و خانواده بزرگ کنگره ۶۰ تبریک بگویم. دستور جلسه این هفته: چهارده مقاله و تاثیر آن روی من هست. به خاطر دارم که وقتی وارد کنگره ۶۰ شدیم هنوز جناب مهندس کتاب را منتشر نکرده بودند.

جزوه چهاره مقاله در مورد روش درمان و پروتکل DST و تجربیاتی که جناب مهندس از روش های دیگر داشتند، مطالبی ارزشمند داشت، به نوعی کامل بود اما از آنجایی که علم کنگره به روز است مدام خودش را با روز پیش می برد و از طرفی، جناب مهندس لژیون پزشکان را داشتند که بیماری اعتیاد را با پزشکان مطرح می کردند و کتابی تحت عنوان چهارده مقاله را انتشار دادند؛ که کامل تر، جامع تر و به زبان ساده در مورد بیماری اعتیاد و نوع درمان آن توسط روش DST و داروی OT و ناقص بودن روش های درمانی دیگر سخن گفت. به قول آقای مهندس در این کتاب به طوری ساده سخن گفته شده است که حتی بچه ها در سنین پایین نیز متوجه مطالب کتاب می شوند. این کتاب حاوی چهارده مقاله است که در هر مقاله راجع به اعتیاد و چگونگی درمان و حتی درمان سیگار صحبت کرده اند‌. در مقاله سیزدهم آورده شده که درمان سیگار نیز بر گرفته شده از روش DST است.

در تمامی مقاله ها بر اهمیت لژیون ها و فراگیری و آموزش جهانبینی اشاره شده است. درست است که افراد برای درمان باید در قدم اول خواست و انگیزه ای قوی داشته باشند، اما امروزه می بینیم که خواست و اراده به تنهایی کافی نیست، بلکه تشکیل لژیون ها وآموزش جهانبینی که از طریق سی دی‌های آموزشی انتقال داده می شود، بسیار مهم است. این موضوع نشانگر این است که غیر از روش درمان، نوع آموزش و چگونگی انتقال آن نیز مهم است. یک همسفر بر اثر زندگی کردن در کنار یک مصرف کننده درگیر تاریکی هایی شده است که به راحتی با خواندن این کتاب می تواند اصل داستان اعتیاد و چگونگی درمان را متوجه شود. حداقل تاثیری که این کتاب بر روی تک تک ما می گذارد این است که ما را با داستان اعتیاد و یک فرد مصرف کننده آشنا می کند تا یاد بگیریم در کنار یک مصرف کننده چگونه باید زندگی کنیم و بال پروازی برای رهایی او باشیم نه اینکه بار پرواز.

شاید چند ماه اول به عنوان یک تازه وارد کمی با سیستم بیگانه باشیم اما بعد از گذر چند وقت کسی که قرار باشد بماند، ادامه دهد و برای سیستم مفید باشد، باید خودش را با سیستم سازگار کند. به نظر من یک همسفر زمانی داستان و مشکل اعتیاد را می فهمد که خدمت کند. اگر قرار باشد فقط یک مصرف کننده باشیم مطمئنا از سیستم به بیرون پرتاپ خواهیم شد، چون درمان به صورت رایگان اتفاق می‌افتد پس یک دین گردن ما هست که باید با خدمت بلاعوض آن را ادا کنیم، هر چند که جناب مهندس فرمودند اگر راهنما هستیم یا در هر جایگاه‌ خدمتی که قرار داریم تنها برای آموزش گرفتن خودمان است. پس این را بدانیم هر کاری هم بکنیم کنگره نه یک قدم، بلکه هزاران قدم از ما جلوتر است و باز ما مدیون کنگره و جناب مهندس و خانواده محترمشان هستیم. اگر ایشان از ترس آبرو اعتیادشان و روش درمانشان را مطرح نمی کردند در حال حاضر هزاران خانواده ای که طعم خوش زندگی را دوباره چشیدند و روی خوش زندگی را دوباره دیدند، الان در تاریکی اعتیاد رنج می بردند. این را بدانیم راه و روش زندگی کردن را از کنگره آموختیم و اگر خدا اذن ورود به کنگره را به ما نمی‌داد شاید الان جز یک زندگی از هم پاشیده چیزی دیگر نداشتیم.

از خداوند منان خواستارم اذن ورود به همه عزیزانی که از بیماری اعتیاد رنج می برند را صادر کند تا همه آنها به درمان برسند.

 

تایپ و نگارش: همسفر زینب
ارسال: همسفر سمیه
همسفران نمایندگی حسنانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .