English Version
English

مرزبانی جایگاه آموزش مدیریت است

مرزبانی جایگاه آموزش مدیریت است

جلسه پنجم از دور دهم جلسات جهان‌بینی ویژه کمانداران کنگره 60؛ با استادی دیده‌بان محمد صداقت، نگهبانی مسافر کمان منوچهر و دبیری مسافر کمان مهدی، با دستور جلسه «پیمان»، جمعه 21 شهریورماه 1399 ساعت 17 در سایت تیراندازی با کمان کنگره 60، واقع در ورزشگاه تختی آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

در هر نمایندگی افرادی به‌عنوان مرزبان خدمت می‌کنند. بنده هم چند دوره مرزبان بودم و نمی‌خواهم بگویم کار سختی است. وقتی‌که در کنگره درمان اعتیاد صورت می‌گیرد، دیگر هیچ کاری سختی وجود ندارد. اگر روزی از هرکسی عیب‌جویی کردیم، هر جایگاهی که در کنگره 60 داشتیم؛ از هم لژیونی، راهنما، مرزبان نمایندگی، مسئول OT و ... باید بتوانیم خودمان را به‌جای آن شخص بگذاریم و بگوییم اگر من جای آن شخص بودم، چه‌کار دیگری می‌کردم؛ هیچ‌کدام از ما کارمان بی‌عیب نیست، گاهی فکر می‌کنیم که در آن لحظه کار درستی را انجام داده‌ایم اما ممکن است این‌گونه نباشد. ما همیشه از یکدیگر می‌آموزیم و یاد می‌گیریم.

اگر من امروز اشتباهی کرده‌ام، شما این اشتباه مرا می‌بینید و سعی می‌کنید که این اشتباه را انجام ندهید. آموزش کنگره همین است که ما در گروه و جمع زندگی می‌کنیم؛ از سوی دیگر هرکدام از ما انسان‌ها به‌هم‌ریختگی خاص خودمان راداریم به قول مهندس حسین دژاکام که می‌گویند: ما برای به‌هم‌ریختگی یک محله کافی بودیم که بتوانیم یک محله را به آشوب برسانیم.

امروز اینجا با آرامش دورهم جمع شده‌ایم و این امر فقط به دلیل آموزش محبت، عشق، تفکر و ... است و اینکه می‌توانیم در کنار هم زندگی زیبایی داشته باشیم. تاکنون برای من در کنگره این‌گونه بوده است و دلیل ماندگاری 17 ساله من این است، چون دارم لذت می‌برم.

باید بدانیم فرقی هم نمی‌کند چه جایگاهی داشته باشیم، مهم این است که بتوانم اول به خودمان خدمت کنیم و وقتی به یک جایگاه خاصی رسیدیم در کنار اینکه به خودمان خدمت می‌کنیم، بتوانیم به دیگران هم خدمت کنیم.

به مرزبان‌های دور قبل خدا قوت و به مرزبان‌های دوره جدید تبریک می‌گویم و امیدوارم که مرزبان‌های دور قبل، دوران مدیریتی خوبی را گذرانده باشند و مرزبانان دوره جدید دوران مدیریتی خوبی را شروع کنند و بدانند که این دوره مدیریتی است و ما برای خدمت کردن نمی‌آییم و یاد گرفتن آن زمان است که در کنار ما، دیگران هم بتوانند خدمت کنند.

همچنین به گروه خانواده و گروه همسفران تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت بیشتر را برای ایشان دارم.

در ادامه خلاصه‌ای از عملکرد باشگاه تیراندازی باکمان، توسط مرزبان مسافر محمود نورانی به شرح زیر خوانده شد:

برگزاری 8 مسابقه داخلی که اولین دوره آن، مسابقات روز بنیان در 15 آذرماه 1398 با حضور آقای مهندس دژاکام و آقای امین دژاکام برگزار شد و خاطرات زیبایی در ذهن کمانداران حک شد.

شرکت کمانداران کنگره 60، در 11 مسابقه استانی و کشوری که در مسابقات 30 متر نیمه‌حرفه‌ای در رشته ریکرو مقام اول و در رشته کامپوند مقام سوم کسب شد.

آموزش تیراندازی باکمان در پارک طالقانی استارت زده شد.

تدوین جزوه آموزش عمومی تیراندازی باکمان توسط سرمربی باشگاه (جناب آقای آجر لو) که آموزش تازه‌واردین مدون و وارد مرحله جدید شد.

برگزاری جلسات جهان‌بینی، جشن هفته راهنما، گل‌ریزان و افطاری.

- در حال حاضر 6 نفر عضو لژیون سردار هستند.

- خرید تجهیزات ورزشی و نگهداری از زمین ورزشگاه با کمک و حمایت اعضا محترم باشگاه.

- جذب 61 نفر از 142 نفر تازه‌وارد به‌عنوان اعضای فعال در باشگاه ورزشی تختی در این دوره.

مسافر کمان حسن عبداللهی

 
مسافر کمان محمود نورانی
 
 
مسافر کمان محمدحسین مشک‌آباد
 
 
مسافر کمان احمد کیقبادی
 
 
مسافر کمان ویلیام کوچوا
 
 
مسافر کمان سعیده مدد پور
 
 
مسافر کمان عصمت کاظمی
 

گزارش تصویری از مراسم پیمان مرزبان‌های جدید و اهدای شال مرزبانی توسط دیده‌بان محترم آقای صداقت:

 
مسافر کمان مهدی علی محمدی
 
 
مسافر کمان منوچهر نوری زاده
 
 
مسافر کمان  حنیف مشک‌آباد
 
 
مسافر کمان علی‌اکبر رضایی
 
 
مسافر کمان میلاد کشفی
 
 
مسافر کمان فخری نصر
 
 
مسافر کمان عذرا ملکی
 

دریافت شال مرزبان‌های جدید، توسط دیده‌بان محترم آقای صداقت:

 
 
 
 
 
 
 

مرزبان‌های دوره گذشته، در کنار مرزبان‌های دوره جدید

 

 سخنان آقای حکیمی ایجنت محترم باشگاه تیراندازی با کمان:

زمانی که در شعب حضور دارم و خدمت می‌کنم بارها این سؤال از من می‌شود که این‌همه فعالیتی که انجام می‌دهم به چه معناست و چه نیروی و هدفی در پس این فعالیت‌ها هست؟

برای پاسخ به سؤال دو موضوع مطرح است؛ یکی آن‌که این رهایی برای من عظمت داشته است و هرچقدر از آن سال‌ها می‌گذرد ارزش آن بیشتر جلوه می‌کند، مثل‌اینکه یک سرزمینی را از دور می‌بینید و هدف شما رسیدن به آن باشد و وقتی از دور نگاه به آن می‌کنید و به‌طرف آن حرکت کرده و نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوید وسعت بیشتری از آن سرزمین را می‌توانید نظاره‌گر باشید.

این وسعت چیزی نیست جز رهایی که در کنگره 60، خداوند برای ما مقرر کرد که باید همه قدر آن را بدانیم.

 


بخش دیگری که کنگره توانسته در اختیار انسان‌ها قرار بدهد، وجود آموزش در زندگی، تزکیه، خودشناسی و پالایش که این ابزار در اختیار همه هست و این چیزی بود که قبل از رهایی مرا نگه داشت و توانستم خیلی از گره‌های بی‌شمار خود را با تحصیل جهان‌بینی در کنگره باز بکنم.

رفتن به شهرستان‌ها و بازدید از شعب مختلف، آموزشی است برای خود من و این نیست که به آنجا بروم و فقط آموزش بدهم.

آن‌قدر این آموزش‌ها باارزش است که اگر نیاز بود، دوست داشتم برای کسب کردن همه آن کره زمین را جستجو بکنم تا به آن حس و حال خوب برسم.

من خداوند را شاکرم و از آقای مهندس و خانواده محترمشان سپاسگزارم که این بستر را آماده کردند و همچنین وجود شورای دیده‌بانان که همکاران بسیار ارزشمندی هستند و پیوند محبتی که بسیار قوی بین ما وجود دارد که این حس محبت مربوط به یک دوره و دو دوره حیات نیست و برای خیلی زمان‌ها قبل از این دوره حیات بوده است.

روزهایی که همه در یک شرایط دورهم جمع شده‌ایم؛ مانند یک قبیله در کنار هم. باید به همدیگر یاری و کمک برسانیم که این کار باعث باز شدن گره‌های وجودی خودمان می‌شود.

خداوند توفیق دانستن و خودشناسی را به هر شخصی نمی‌دهد و خیلی از انسان‌ها می‌خواهند که بدانند ولی خداوند به آن‌ها اجازه نمی‌دهد. ولی حالا که به ما اجازه شناخت خود داده‌شده، بهتر است تزکیه و پالایش بکنیم و نماد آن‌هم تاریکی است که هرکدام از ما به‌گونه‌ای مختلف در آن قرار گرفته‌ بودیم.

هر کاری که در کنگره 60 انجام می‌شود جمعی است و باوجود همه در کنار یکدیگر معنا می‌شود.

امیدوارم از بستری که کنگره برای ما آماده کرده در زندگی خودمان به بهترین نحوه استفاده بکنیم و در هر جای از زندگی شکرگزار خداوند باشیم.

رسیدن به حال خوب که درنتیجه رسیدن به رهایی و خارج شدن از ظلمت است در پرتوی رحمت خداوند و قرار گرفتن در کنگره است که همه باید بتوانیم به بهترین شکل از آن استفاده کنیم.

 
 

عکاس: مسافر کمان زینب
تایپ: مسافر کمان سپیده
ویرایش و ارسال: مسافر کمان زینب

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .