English Version
English

همه می‌توانند در نوع خود یک پهلوان باشند، این گوی و این میدان

همه می‌توانند در نوع خود یک پهلوان باشند، این گوی و این میدان

جلسه هماهنگی لژیون‌های سردار استان تهران و حومه؛ با حضور ایجنت‌ها، نگهبانان و خزانه داران و دبیران لژیون سردار به استادی دیده‌بان محترم مسافر علیرضا یکشنبه 16 شهریور ماه 1399، ساعت ۱۷:۱۵ در ساختمان پلاک ۲۰ برگزار شد.

سخنان استاد:

به همه بزرگواران خیر مقدم عرض می‌کنم. این جلسه جلسه غریبی نیست، همه یکدیگر را می‌شناسند. از ایجنت‌های شعب تهران، نگهبان‌های لژیون سردار و دبیران و خزانه‌داران و همسفران آقا ممنونم که حضور پیدا کردند. تاسیس دانشگاه را تبریک می‌گویم. این اتفاق بسیار بزرگی است، یک NGO که درمان اعتیاد انجام می‌دهد بیاید و دانشگاه تاسیس کند. این‌ها تفکرات جناب آقای مهندس است که جای فخر و مباهات دارد.

جناب آقای مهندس دائماً در جلسات چهارشنبه‌ها درباره خدمت مالی، لژیون سردار و کسانی که توانایی مالی دارند صحبت می‌کنند و از آن‌ها برای مشارکت دعوت می‌نمایند. ایشان تاکیدی روی مبالغ ندارند، این فرصت را به همه می دهند که هرکسی با توانش وارد شود، حتی اگر بر فرض کمکش در حد یک خشت باشد. این در واقع میدانی است برای خدمت مالی من و شما.

هر جایگاهی به نظر من یک صفر و یک صد دارد. ما لزوماً نباید صد را برای جایگاه بزنیم بلکه می‌توانیم صد خودمان را در آن جایگاه بزنیم؛ یعنی برای همه جایگاه‌ها اعم از دیده‌بان، ایجنت، راهنما و مهماندار و خدمت مالی من می‌توانم صد، در حد توان خودم باشم. مقصود اینکه در این جایگاهی که در اختیار من قرار گرفته، من تمام توان خود را استفاده کنم.

درحیات ما بعضی چیزها دیده و شنیده می‌شود و بعضی دیگر نه، من یاد گرفته‌ام درباره چیزهایی که می‌شنوم و می‌بینم تفکر کنم. امروز من در حال یادگیری چیزهایی هستم که قبلاً نمی‌دانستم قطعاً من درباره این دیده‌ها و شنیده‌ها مسئولیت دارم وگرنه در این شرایط قرار نمی‌گرفتم. ما همه وضعیت اعتیاد را می‌دانیم و اینکه با چه شرایطی به کنگره آمدیم و درمان شدیم. اگر این شرایط ادامه پیدا می‌کرد اتفاقات ناگواری با این وضعیت موجود برای ما می‌افتاد. من امروز از نعمت سلامتی برخوردار شدم، وقتی این نعمت را نداشته باشی درک  نعمت می‌کنی.

ما که در کنگره از نعمت رهایی برخوردار شده‌ایم این موضوع را باید به دیگران انتقال دهیم، زیرا :

شکر نعمت، نعمتت افزون کند                                 کفر، نعمت از کفت بیرون کند

اگر من امروز در کنگره از نعمت سلامتی برخوردارم  باید شاکر باشم، این مسئله بسیار مهم است. آن‌جايي كه اتفاقات ناگوار براي من مي‌افتد، آن را حاصل عملي نادرست در گذشته خود مي‌دانم و در ذهن خود مرور مي‌كنم، در آینده بگذاريم براي اتفاقات خوب زندگي، در ذهن‌مان تصويري از عمل نيك خود داشته باشيم.

 البته هستند انسان‌هایی که با خدمت و شکرگزاری آشنا بوده و این عمل را انجام می‌دهند و این صفت در کنگره مستولی است ولی انسان‌هایی هستند که این فرهنگ را آموزش ندیده‌اند که از والدین خود، از مدیر خود، از مربی خود و از خداوند خود شاکر باشند.

 این موضوع را با خدمت کردن در کنگره آموختم و البته باز هم باورم قوی نبود تا زمانی که وارد خدمت مالی شدم، به قطعیت خدمت مالی جایگاه والایی دارد، می‌گویند پهلوانان نمی‌میرند، این صفت را جناب مهندس به کسانی که خدمت مالی بالای 500 میلیون تومان می‌کنند داده است. البته واقعاً هم پهلوانان نمی‌میرند و نامشان همیشه جاویدان است.

 بنایی که در قشم با تدبیر جناب آقای مهندس برپا خواهد شد جاویدان خواهد ماند و هرکسی یک خشت سهم داشته باشد خدمت طلایی را انجام داده است. کسانی که در کنگره از نعمت رهایی برخوردار می‌شوند یک وظیفه‌ای دارند. حیف است که با دست نیمه پر از کنگره برویم. چرا نباید دست خود را پر کنیم؟ آیا به غیر از این است که با خدمت در کنگره حال خودمان خوب می‌شود؟ آیا به غیر از این است که با خدمت آرامش پیدا می‌کنیم؟ آیا به غیر از این است که با خدمت زندگی‌مان متحول شده و وضعیت مالی ما تغییر پیدا می‌کند؟ ما موظف هستیم این‌ تجربیات را در اختیار دیگران قرار دهیم.

هر کسی که در کنگره با تمام توانش خدمت می‌کند در نوع خود یک دنور است، یک پهلوان است، یک عضوی از لژیون سردار است. فردی که یک میلیون با تمام توان می‌گذارد او هم به نوعی یک پهلوان است. کسی که چای درست می‌کند و عشق خود را می‌گذارد که رنگ چای خوب باشد، او هم به نوعی پهلوان است. در شعبه‌ها باید به صورت صحیح درباره این موضوع صحبت کنیم.

جناب آقای مهندس تنها نیست ایشان یک قومی دارد که ما هستیم و ما به تفکر، گفتار و کردار جناب مهندس ایمان داریم و همه در کنار او ایستاده‌ایم؛ حالا یک گام عقب‌تر یا جلوتر از یکدیگر، ولی همه به این مسئله قامت بسته‌ایم.

 در کنگره 60 غربالگری وجود ندارد. لژیون سردار از شعبه جدا نیست. باید سعی کنیم این فرهنگ را جا بیاندازیم. نابودی یک قوم این است که چند دسته شوند. من فکر می‌کنم اگر سفر دومی مشکل مالی داشته باشد علتش من هستم که به عنوان راهنما گذشت و بخشندگی را به او نیاموخته‌ام، راهنما باید این مهارت را داشته باشد که شاکر بودن را به رهجوی خود بیاموزد. شاکر بودن حافظ نعمت است.

جناب آقای مهندس به من تاکید کردند، هر کسی که به کنگره هر مبلغی کمک مالی کرده است هر زمانی که پولش را بخواهد سریعاً به او باز خواهیم گرداند. البته این مسئله بسیار نادر است اما باید بازگو شود.

راز جاودانگی بخشش و شکرگزاری است، همانا وادی چهاردهم.

با آرزوی موفقیت برای همه عزیزان.

عکس و ضبط: مسافر حامد

پیاده سازی: مسافر محمد لژیون 19

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .