English Version
English

روش درمانی کنگره دروازه‌ای به سوی تعادل

روش درمانی کنگره دروازه‌ای به سوی تعادل

ابتدا خبر مسرت‌انگیز خریداری آکادمی و دانشگاه بین‌المللی کنگره ۶۰، این آرزوی دیرینه جناب مهندس را که باتدبیر، هوشیاری، دوراندیشی و سرمایه‌گذاری چندین ساله ایشان محقق شد صمیمانه تبریک عرض می‌کنم. برای این عمل عظیم؛ شکر، شکر، شکر. هر دستور جلسه در کنگره، معادل باز شدن گره‌هایی در زندگی تک‌تک ماست اگر پیام آن را به خوبی دریافت و اجرا کنیم. قبلاً تصور می‌کردم که عدالت یعنی برابری، یعنی تساوی. با آموزش‌های ناب کنگره، دریافتم که عدالت یعنی قرار گرفتن هر چیزی در جای و جایگاه خودش. در کلام‌الله شریف آمده که: آیا بینایان با نابینایان برابرند؟ آیا نادانان با دانایان برابرند؟

همه ما، بعد از بستن پیمان در روز الست، با جوهره وجودی یکسان، در قالب جسمیت، در دو جنس مذکر و مؤنث با فیزیولوژی متفاوت قدم به حیات گذاشتیم و در هر دوره از زندگی به دنبال تکامل و ارتقاء نفس؛ آگاهی‌ها و تجربیاتی را کسب کردیم و ازآنجاکه سیستم خلقت هوشمند و هدفمند است، تمام اطلاعات در آرشیو محفوظ می‌ماند و با پایان یافتن هر نقطه در سرآغازی دیگر با توجه به پیشینه خود، طی طریق کرده و مسائل بعدی را برای خود رقم خواهیم زد؛ به عبارتی همان قانون بازتاب است که  هر چه کنی به خود کنی، گر همه نیک و بد کنی و یا:
 
 این جهان کوه است و فعل ما ندا      سوی ما آید نداها را صدا
 
علاوه بر این؛ خواست و تلاش ما با توجه به اختیار و قوانینی که در هستی حکم‌فرماست در تعیین هدف و مسیری که برای رسیدن به اهداف خود در کنگره برمی‌گزینیم طبق فرمان الهی نقش به سزایی دارد. همین‌جاست که می‌فرماید: "فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره، فمن یعمل مثقال ذره شرا یره" آیا کسانی که پرهیزگارند و عمل سالم انجام می‌دهند با کسانی که نافرمانی و ستم می‌کنند، برابرند؟ در کنگره ۶۰ نیز، در بدو ورود همه افراد باهم برابرند فارغ از هر جایگاه علمی و فرهنگی و مالی و ... . همسفران با افکار و اندیشه‌های مخرب و مسافران به جهت درمان اعتیاد به هر نوع مواد مخدر، مشروبات الکلی و قرص‌ها در نقطه آغاز از یک جنس می‌باشند و تخریب‌های زیادی در شهر وجودی خودشان به وجود آورده‌اند و از تشعشعات آن تخریب‌ها خود، خانواده و جامعه را هم بی‌نصیب نگذاشته‌اند.
 
 
روش درمانی کنگره، دروازه امیدی است به‌سوی تعادل؛ چنانچه استاد می‌فرمایند: "تو درون انسان‌ها را به خودشان آدرس و نشانی می‌دهی و دانستن این نشانی بسیار در بیداری آنها مؤثر است". بنابراین همه در نقطه آغازی مساوی، بدون هیچ امتیاز خاصی برای هیچ‌یک از اعضا، تحت قوانین و حرمت‌هایی یکسان، در زمان ۱۰ الی ۱۱ ماه، با شربت OT به‌عنوان داروی درمان، سفرشان را آغاز می‌کنند و طبق پروتکل درمانی، شخص با میزان دارویی متناسب با نوع ماده مصرفی و میزان مصرف، تحت درمان قرار می‌گیرد و این یعنی عدالت، این یعنی علم درست که در ادامه همانند جوی‌هایی به رود خروشان و درمانی فوق ترک، در ۳ مقوله جسم، روان و جهان‌بینی می‌پیوندند. قطعاً در این مسیر به قلوه‌سنگ‌های متعددی برخورد خواهند کرد که بایستی به‌سلامت عبور کنند تا به بحر و دریا و سپس به اقیانوس برسند و طبق بیان قرآن، "لیس للانسان الا ما سعی": انسان چیزی نیست مگر سعی و تلاش خودش و این هم عدالتی است که هر فرد برای خودش تعیین می‌کند.

اگر از قوانین کنگره و فرمان‌های راهنما، عدول کرده و با سرخود حرکت کنیم، در جلسات و کلاس‌ها در زمان تعیین‌شده حضور پیدا نکنیم، مقدار داروی تعیین‌شده را در زمان مناسب، به‌اندازه مناسب در هر پله مصرف نکرده و با معرکه‌گیری، به دنبال پیدا کردن مقصری در بیرون باشیم؛ عدالت این است که از گردونه درمان خارج شویم و حال خوش و رهایی از بندهای متعدد را تجربه نکنیم. کسانی که بیان می‌کنند که خودکرده را تدبیر نیست و یا مسئولیت اعمال خود را نمی‌پذیرند با افرادی که ضمن مسئولیت‌پذیری به‌درستی پله‌های سفر را طی می‌کنند، یکسان نیستند. همین‌طور، افرادی که در ابتدا به خود و سپس به خانواده و دیگران خدمت می‌کنند، با افرادی که خیانت می‌کنند در یک جایگاه نیستند چون ظرفیت قرار گرفتن در آن جایگاه را کسب کرده‌اند؛ به قول استاد: "انسان اگر خود جستجو نکند، اگر با بزرگ‌ترین کاوشگران هم‌نشین باشد به موضوع واقعی نمی‌رسد." رمز موفقیت، هم در کنگره و هم در جهان هستی، آموزش و خدمت است.
 
درست است که حین درمان در کنگره، حقایقی از هستی، کتب الهی و اساتید بزرگی را به‌رایگان آموزش می‌گیریم و دیدگاهی روشن و تغییراتی بنیادی در زندگی ما اتفاق می‌افتد؛ اما باید بدانیم که هیچ‌چیز یک‌طرفه و مجانی نیست. کنگره یک سازمان مردم‌نهاد است که تنها با کمک اعضا، به‌کار خود ادامه می‌دهد. در ابتدای سفر اول، بهترین قدردانی و سپاسگزاری این است که از این‌همه سرمایه و انرژی و آموزش، به نحو مطلوب استفاده کرده و با احیاء خودمان، بزرگ‌ترین خدمت را در وهله اول به خود و سپس به جامعه بکنیم و انرژی‌ای معنوی برای عزیزان خدمتگزار به وجود آوریم. در سفر دوم برای دریافت‌های بیشتر، بایستی ضمن گذراندن درست دوران نقاهت و سعی دررسیدن به خود، در جایگاه‌های خدمتی متعدد به‌پاس بازیابی سلامت، صادقانه در رشد و توسعه این مکان مقدس، از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم و ازجمله این خدمات، خدمت مالی است که هم سهل است و هم سخت. از جهتی راحت‌ترین نوع خدمت محسوب می‌شود، اما ازآنجاکه ما انسان‌ها موجوداتی ناسپاس و فراموش‌کار هستیم، بسیار نیکوست که به نشانه‌ها توجه کنیم، با دیدن یک انسان حال خراب، مروری برگذشته تاریک و تخریب‌های متعدد زندگی خود داشته باشیم، با تفکر در نحوه عملکرد جناب مهندس و سایر اعضا و درنهایت با نگاه عمیق به هستی، مفهوم عشق را، بخشش و ایثار را دریافت کنیم  و سعی کنیم آن را در اعمالمان، شعوری و ادامه‌دار جاری سازیم و در جهت اهداف کنگره ۶۰ قدمی هرچند کوچک ولی مؤثر و درنهایت توان داشته باشیم.جمله کلیدی: "دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما هم بکاریم تا دیگران بخورند." را، نه به لفظ، بلکه در عمل باجان خود بیامیزیم و مصرف‌کننده بی‌مصرف نباشیم و سپاس احیا دوباره خود را با احیاء نفوسی دیگر و یا پدید آوردن شرایط آن، برای دیگران فراهم آوریم.

به لطف پروردگار و با هوشیاری و دوراندیشی جناب مهندس حسین دژاکام و پدید آوردن شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری طی ۲۰ سال که آن‌هم از درایت بی‌نظیر جناب مهندس منشأ می‌گیرد، زمین آکادمی بین‌المللی کنگره ۶۰، در تاریخ  ماندگار ۹۹/۶/۱۱ خریداری شد و ساخت دانشگاه، طبق بیان جناب مهندس، ۶۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد. همان‌طور که از آرم کنگره پیداست، زمانی به عدالت رفتار کرده و به تعادل می‌رسیم که با کسب معرفت در جهت عمل سالم قدم برداریم. امیدوارم تک‌تک ما، عظمت این عمل را تا حدی درک کنیم و قطره‌ای باشیم جوشان، رودی باشیم خروشان، دریایی باشیم مواج و عاشق، برای محقق کردن اقیانوس نعمت رهایی و آموزش‌های جامع کنگره در سطح جهانی و بدانیم که آنان که عاشقانه و صادقانه خدمت می‌کنند، با آنان که مسکوت مانده‌اند و یا خیانت می‌کنند، نزد خداوند یکسان نیستند. امیدوارم که خداوند به حرکت‌های ما برکت عنایت فرماید و بافضل خودش با ما در تمام ابعاد مواجه شود، نه با عدل خودش.
 
 
نویسنده: همسفر فریده، کمک راهنمای محترم لژیون چهارم
همسفران نمایندگی لویی پاستور

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .