English Version
English

کشفی بزرگ که باید به گوش تمام دنیا برسانیم

کشفی بزرگ که باید به گوش تمام دنیا برسانیم

کلنگ زنی و مراسم شروع عملیات ساختمانی جمعیت احیای انسانی کنگره 60 نمایندگی اردستان با حضور دیده‌بان مسافر اصغر منصوری، مسئول نمایندگی آقای حسین ایوبی، آقای دکتر درویشی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی، استاندار محترم آقای سجاد، مدیرکل اجتماعی و فرماندار محترم استان جناب آقای دکتر تأملی و معاون فرماندار جناب آقای فرح‌بخش و جناب آقای زائری رئیس مبارزه با مواد مخدر اردستان و با حضور امام‌جمعه اردستان و اعضای نمایندگی در محل جدید نمایندگی اردستان، سه‌شنبه چهارم شهریورماه 1399 انجام شد.

جلسه با کلام روح‌بخش قرآن كریم ساعت 11 صبح آغاز شد و سپس مسئول محترم نمایندگی اردستان مسافر حسین در جایگاه قرار گرفت.


سخنان مسافر حسین:

در اصفهان نزدیک به ۱۷ هزار نفر در کنگره ۶۰ هستند و نزدیک به ۵ هزار نفر به رهایی رسیده‌اند. کنگره ۶۰ درمان را بالاتر از ترک می‌داند و اعتیاد را یک نوع بیماری می‌داند و مدت‌زمانی را مشخص می‌کند که ۱۰ ماه است و داروی درمان آن شربت اوتی است که این شربت را اولین بار جناب آقای مهندس دژاکام معرفی کردند و با تعاملی که با کلینیک‌ها داشتند توانستند به اهداف خود برسند. این مسیر به شهرهای اطراف اصفهان هم رسیده است و سال گذشته با کمک‌های مسئولین شروع به کارکردیم و روزهای اول با یک نفر آغاز به کارکردیم و امروز شاهد جمعیت حاضر در جلسات نمایندگی اردستان هستیم.

 

ما در تاریخ بیست و دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کردیم. در ابتدا در مکانی که آقای تأملی دادند شروع به کارکردیم و با افزایش جمعیت یک مکان جدید به ما دادند که بازسازی آن ۷۰ میلیون تومان هزینه داشت که در چند ماه آینده جوابگوی جمعیت نمی‌شود. شربت اوتی را در مدت‌زمان ۱۰ ماه به مسافر می‌دهند و در طول این زمان آن را تیپر می‌کنند. جمعیت نمایندگی اردستان ۹۰ نفر است که تا به امروز ۱۵ نفر به درمان قطعی رسیده‌اند. مسئولانی که در اردستان بوده‌اند خیلی با ما همکاری داشتند و از آن‌ها تشکر می‌کنم و ما قدردان تمام زحمت‌های آن‌ها هستیم.
 
 

سخنان استاندار جناب آقای سجاد:

 آسمان بار امانت نتوانست کشید            قرعه فال به نام من دیوانه زدند

آن را که علم و دانش و تقوا مسلم است هرکجا که رود قدمش خیرمقدم است. ما همه شهروند هستیم و لازم می‌دانم که اختصاصاً از حضور گرم و صمیمی جناب آقای دکتر درویشی معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع انسانی و استانداری تقدیر و تشکر بکنم که در شهرستان خوش‌نام و خوش آوازه اردستان تشریف آوردند که الحق عصاره و افشره تجربه وزارت کشور هستند در مقاطع مختلف و به‌خصوص استانداری استان اصفهان. زمانی که آدم با این جلسات روبه‌رو می‌شود، مطالب زیادی در ذهن شکل می‌گیرد تا بیان کنیم که امروز به‌صورت فی‌البداهه به من گفتند که چنددقیقه‌ای وقت شما عزیزان را بگیرم به دلیل اینکه بنده با این سازمان مردم‌نهاد که به نام جمعیت احیای انسانی کنگره 60 است آشنا هستم. 

 

یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید که بر مبنای مصوباتی که شورای اسلامی کشور تصویب کرد قرار گرفت که برخورداری از ظرفیت مردمی در سراسر کشور بود. فرهنگ کمک کردن به یکدیگر از زمان ظهور اسلام در کشور ما آغازشده و تا به امروز ادامه‌دار است و دولت باید زمینه آن را فراهم کند. یکی از این سازمان‌ها که به‌خوبی ظرفیت مردمی و انسانی را به کار گرفته است کنگره 60 است که در عمل هم ثابت کرده است و کلاس‌های بزرگ 400 الی 500 نفری برگزار می‌کنند و در حال حاضر کلاس‌های مجازی آن‌ها در سراسر کشور در یک‌زمان به‌خصوص برگزار می‌شود. امروز که چهارمین روز از هفته دولت و روز کارمند است که من این روز را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. من از تمامی عزیزان ازجمله آقای فرماندار، بیت آقای شفیعی و عموم مردم و تمامی کسانی که کمک کردند تشکر می‌کنم. ما باید تمام توان خود را بگذاریم روی پیشگیری چون درمان هزینه‌بر و سخت است.

همسفر زهره کمک راهنمای بخش خانواده:

سلام دوستان زهره هستم یک همسفر. سلام و عرض ادب خدمت تمام مسئولانی که در این جلسه حضور دارند. خدا را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم و باوجوداینکه زمان زیادی از تأسیس نمایندگی اردستان نگذشته است با کمک مسئولین محترم زمین در اختیار ما گذاشتند که از فرماندار و معاون فرماندار اردستان تشکر می‌کنم. جا دارد از آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان که این بستر را برای ما فراهم کردند تشکر کنم که نام مسافر را به مصرف‌کنندگان دادند و شأن و شخصیت انسانی آن‌ها را به آن‌ها برگرداندند. 

 
 

تمامی مصرف‌کنندگان علاوه بر آسیب‌هایی که به خود وارد می‌کنند باعث تخریب خانواده‌های خود می‌شوند و برای همین، کلاس‌های آموزشی برای همسفران در کنگره تشکیل شده است که بال پروازی برای مسافران خود باشند. آیه‌ای در قرآن آمد است که می‌گوید، اگر انسانی را زنده کنید مانند این است که تمامی انسان‌ها را زنده کرده‌اید و ما در کنگره 60 دیدیم که مسافرانمان زنده شدند و خدا را شاکریم که این لطف نصیب ما شد که عضوی از کنگره 60 باشیم و تشکر می‌کنیم از لطف خدا و جناب آقای مهندس که این توفیق را به ما دادند که بتوانیم خدمت کنیم. در حال حاضر ما 30 همسفر داریم و می‌بینیم کم‌کم این آرامش درون آن‌ها به وجود می‌آید و مصرف‌کنندگان خود را بپذیرند. در پایان از جناب آقای ایوبی و آقای عابدینی که از همان ابتدا حضور داشتند تشکر می‌کنم و هیچ‌گاه تاریخ اردستان نام این بزرگان را فراموش نخواهد کرد.

سخنان دیده‌بان مسافر اصغر منصوری:

سلام دوستان اصغر هستم یک مسافر. دوستان با کنگره 60 آشنا هستند و من می‌خواستم در این زمان کم به خاطر وجود مسئولان عزیز یک سوءاستفاده‌ای کنم و بگویم که فکر و هدف آقای مهندس تأسیس یک دانشگاه است که تمام دنیا فاقد آن هستند. من با آقای دژاکام صحبت کردم که اگر می‌شود دانشگاه در استان اصفهان باشد و ایشان گفتند تا یک ماه مهلت‌دارید که یک زمین پیدا کنید تا کلنگ آن را بزنید تا آن دانشگاهی که تمام دنیا محتاج آن هستند را تأسیس کنیم. نیت ما این است که این علمی که توسط آقای مهندس کشف‌شده را به گوش تمام دنیا برسانیم و از هم‌نظر مادی و هم ازنظر معنوی بتوانیم به کشورمان کمک کنیم. از شما درخواست می‌کنم آقای درویشی یک زمینی به ما بدهید و خودمان از صفر تا صد آن را خودمان درست می‌کنیم. این نمایندگی هشتمین نمایندگی در استان اصفهان است و از جناب آقای فرماندار سپاسگزارم که ما را همراهی کردند.

 
 
 
 
 

سخنان دکتر درویشی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی:

سلام دوستان ایوب هستم یک همسفر. عرض ادب دارم خدمت تمامی شما بزرگواران که زمینه این مراسم را فراهم کردند. ایام سوگواری شهادت امام حسین را تسلیت عرض می‌کنم. هفته دولت را تبریک عرض می‌کنم و خسته نباشید عرض می‌کنم خدمت تمام کسانی که بدون منت به مردم خدمت می‌کنند. خوشحالم که از طریق این جلسه با کنگره 60 آشنا شدم. کنگره 60 اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌اند و در دست اقدام دارند. ما باید بپذیریم جامعه‌ای که به سمت توسعه است دچار آسیب‌هایی می‌شود که باید با آن‌ها برخورد واقع‌بینانه و منطقی داشته باشیم. اگر کسی تحت شرایط و مناسبات خاصی با وجود تلاش‌هایی که برای مبارزه با مواد دچار این بلا شد باید با آن به‌صورت منطقی برخورد بکنیم. کاری که شما انجام می‌دهید کار ارزشمندی است به دلیل این‌که به اصل خواستن توجه کردید و نمی‌شود یک شخصی بخواهد از یک بلای خانمان‌سوز رها شود اما خواسته آن را نداشته باشد که شما به آن توجه کردید و این تشکلی که درست کردید پذیرای آن خواستن شده‌اید و به اراده عظیم خود توجه کردید. اگر شخصی خواسته درمان را نداشته باشد نمی‌توانیم با فشار آن را درمان کنیم و کار شما یک کار جمعی و مشارکتی است که موفقیت شما به خاطر این کار چندین برابر است و باعث هم‌افزایی می‌شود. به‌هرحال تمامی ما دچار عادت‌ها و اعتیادهای غلطی هستیم اما اعتیاد به‌درستی به آن گفته‌اند خانمان‌سوز است و شما این موضوع را درک می‌کنید. کسانی که می‌توانند خود را از این بلای خانمان‌سوز رها کنند باید سرخودشان را بالا بگیرند و در جامعه حضورداشته باشند و لباس سفید شما نشان‌دهنده این است که افتخار می‌کنید از این بلا رهاشده‌اید. خودتان را در جامعه تحقیرشده حساب نکنید و ما باید با این افراد برخورد انسانی داشته باشیم. به شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم به‌عنوان یک مسئول کوچک و هرگونه کمک برای باروری کارتان نیاز داشته باشید در خدمت هستیم و پیشنهاد آقای منصوری را با مسئولین استان در میان خواهم گذاشت و مطمئن باشید بااراده‌ای که دارید تمام‌کارها را می‌توانید انجام دهید؛ و امیدوارم روزبه‌روز به جمع سفید پوشان شما اضافه شود.

در انتها مراسم کلنگ زنی توسط مسئولین انجام شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

تایپ: همسفر فاطمه ج

عکس: مسافر حبیب

ارسال: همسفر مرضیه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .