English Version
English

با تفکرات و اعمالمان در حال ترسیم خطوط زندگی هستیم

با تفکرات و اعمالمان در حال ترسیم خطوط زندگی هستیم

در کنگره درمان اعتیاد با سه مقوله جسم، روان و جهان‌بینی به روش دی اس تی انجام می‌گیرد. برای ریکاوری، جهان‌بینی که پایه و ستون آن‌ها چهارده وادی از کتاب عشق است در نظر گرفته‌شده است که این وادی‌ها به همدیگر متصل هستند. این کتاب از وادی اول (تفکر) شروع می‌شود و به وادی چهاردهم (عشق) می‌رسد و همه آموزشها به همدیگر کاملاً وابسته هستند. تمام این وادی‌ها برای این هستند تا ما را به خود و شناخت خود نزدیک‌تر کنند. با کار کردن این وادی‌ها می‌توانیم خود و هستی، کائنات و یا قدرت مطلق، مسائل ناشناخته را بشناسیم، اگر بتوانیم خودمان را در این مسیر بشناسیم درواقع بزرگ‌ترین قدم را در زندگی خود برداشتهایم؛ شناخت خود چیز چندان اندکی نیست.

طبق فرمایش آقای مهندس انسان‌ها همه خودشان را گم‌کرده‌اند، همه گم‌کرده دارند و دنبال دیگری می‌گردند که می‌خواهند در حقیقت خودشان را پیدا کنند، پیدا کردن اصلاً به سواد و تحصیلات و... ربطی ندارد. اگر نتوانیم صور پنهان انسان را بشناسیم هرگز به هیچ‌چیزی پی نخواهیم برد، حالا در هر جایگاهی باشیم و به همین دلیل است که اکثر بیماری‌های جسمی، روحی و روانی غیرقابل درمان است.

سرفصل وادی سیزدهم خیلی زیبا می‌گوید: «پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگریست.» می‌خواهد به ما بگوید هر چیزی یا کاری تمام شود، کار دیگری شروع می‌شود و ما در هستی هیچ‌چیزی نداریم که تمام شود. اگر دوره‌ای تمام شود دوره‌ای دیگر آغاز می‌شود، پس هر پایانی شروع آغاز دیگری است و نباید از این پایان یافتن‌ها غمگین و ناامید و مأیوس شویم بلکه باید خودمان را برای آغازی جدید آماده نماییم. اینکه چگونه این دوره‌ها را به پایان برسانیم و همچنین کیفیتشان در آغاز بسیار مهم است. ما انسان‌ها دائماً در زندگی خود در حال گذاشتن نقطه هستیم با اعمال،‌ گفتار، کردار و حتی نگاهمان و با این نقطه گذاشتن‌ها می‌توانیم خطوط زندگی‌مان را رسم کنیم؛ تفکر ما می‌تواند در زشت یا زیبا ترسیم نمودن این خطوط مؤثر باشد که این خطوط هم در صور آشکار و هم در صور پنهان ما وجود دارد؛ خط‌ هایی مانند خط ازدواج، خط طلاق، خط ورزش و... در صور آشکار هستند و خط‌ هایی مانند خط کینه، نفرت، قهر، دروغ و... در صور پنهان ما هستند. تا زمانی که ما اشتباهاتمان را ببینیم و از انجام دادن آن‌ها صرف‌نظر نکنیم، ادامه دارد. اغلب ما در حال ترسیم خطوط تکراری هستیم و برای ترسیم خطوط زیبا باید تغییر کنیم و این تغییرات باید از درون خودمان باشد تا با داشتن حس سالم و عمل درست به حال خوش برسیم. برای اصلاح خط های بدی که نوشتیم باید تغییر مسیر حرکت بدهیم چون صفت گذشته در انسان صادق نیست و انسان جاری است، برای رسیدن به آرامش و موفقیت در زندگی‌مان باید همیشه حد اعتدال را در نظر بگیریم و از هرگونه افراط و تفریط پرهیز نماییم.

 

در این وادی انسان‌های تک‌بعدی را مطرح می‌کند و منظور انسان‌هایی هستند که از تفکر و تعقل لازم برای تشخیص موقعیت‌ها برخوردار نیستند و فقط به منافع خود و خانواده خود فکر می‌کنند، خدا را شکر با آموزش‌های ناب کنگره در حال خارج شدن از تک‌بعدی بودن هستیم و به فکر دیگران و کمک کردن به آن‌ها هستیم و در این رابطه هم در حد توان خود تلاش می‌کنیم، هر انسانی باید روی خط خمر (سیستم شبه افیونی) خود به‌خوبی کار کند و در تعادل باشد تا سه خط اصلی عقل، عشق و ایمان هم به‌خوبی قادر به کار کردن باشد. در خط عشق برای رسیدن عشق به تمام هستی و اطرافیان باید تکرار و تمرین کنیم و بدانیم اول باید خودمان را دوست داشته باشیم تا بتوانیم به دیگران عشق بورزیم. در خط ایمان به‌کل سیستم هستی، به مسیر حرکت و به کنگره و...ایمان و باور قلبی داشته باشیم و از مشکلات و سختی‌های زندگی ترس و هراس به خودمان راه ندهیم. در خط عقل با تمرین کردن و رسیدن به حس سالم و تفکر سالم و بامعرفت، عمل سالم و عدالت به‌فرمان عقل برسیم. برای رسیدن به عدالت باید قبل از آن چگونگی انجام عمل سالم را فراگرفته باشیم و قبل از آن‌هم شناخت و آگاهی لازم را داشته باشیم که دررسیدن به‌فرمان عقل هم حرکت‌ها و هم خطوط زندگی‌مان باید بدون هرگونه ضد ارزش و آلودگی باشد که این سه خط به‌هیچ‌عنوان جدا و در مقابل یکدیگر و مخالف هم نیستند و در این صورت دریافت‌های ما بالا می‌رود، در غیر این صورت دریافت از هستی و کائنات را از دست می‌دهیم. همان‌طور که اشاره شد برای کارکرد خوب عشق، ایمان و عقل باید خط خمر را هم به تعادل برسانیم؛ که با پرهیز از ضد ارزش‌ها و حرکت به سمت ارزش‌ها و صراط مستقیم و همچنین با دوری از مصرف هرگونه مواد مخدر و جلوگیری از ورود افکار منفی به ذهن خود اجازه ندهیم اثرات منفی روی سیستم خمر ما بگذارد، چون افکار منفی و جهان‌بینی غلط و اندیشه‌های ناسالم و ضد ارزش‌ها و مصرف انواع مواد مخدر در کارکرد سیستم خمر اختلال ایجاد می‌کند و این اختلال باعث بروز انواع و اقسام بیماری‌ها می‌شود. انسان‌ها بر مبنای عدالت و شرایط زندگی و همچنین اعمال خوب یابدشان و کارکرد سیستم شبه افیونی در جایگاه‌ها قرار می‌گیرند که این عین عدالت است .

 

نویسنده: کمک راهنمای لژیون هفتم همسفر حکمت

تایپ: همسفر صفورا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .