English Version
English

تحصیل همان دانش و فنون انجام کار است

تحصیل همان دانش و فنون انجام کار است

جلسه ششم از دور اول  کارگاه های آموزشی خصوصی مسافران کنگرۀ 60؛ لژیون زال پارس با استادی   مسافر رحمان و نگهبانی مسافر ابوالفضل و دبیری موقت  مسافر عباس با دستور جلسه (کار، تحصیل، قدرت) در روز شنبه چهارم مردادماه  سال 1399 ساعت 16:00  آغاز به کارکرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان رحمان هستم مسافر . ابتدا لازم است تشکر کنم از نگهبان جلسه آقای ابوالفضل و همچنین از آقای درودگر که این فرصت را در اختیار من قرار دادند تا در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. خیلی خوشحالم از این اتفاق خوب که امروز و این ساعت در خدمت شما عزیزان هستم. دستور جلسه امروز کار، تحصیل و قدرت هست. به نظر من اولین نکته‌ای که برای من مهم هست توجه به جایگاه دستور جلسه در بین پنجاه دو دستور جلسه هست. همان‌طور که میدانید کنگره نیز مانند دانشگاه‌ها و یا مدارس دارای سال تحصیلی هست. سال تحصیلی کنگره 60 از ابتدای مهرماه شروع می‌شود و تا پایان سال تحصیلی امسال حدوداً دو ماه باقی‌مانده است و از این بابت جایگاه این دستور جلسه بسیار مهم هست. با توجه به این تعریف کنگره به این نتیجه رسیده است که در طول سال افراد آنچه را که از وادی‌ها و کتاب 60 درجه ودیگرمنابع کنگره آموخته‌اند با این دستور جلسه باید کاربردی کنند. دقیقاً مانند این است که تصور کنید اتومبیلی را که تمام قطعات آن ساخته‌شده و این قطعات روی‌هم سوار شده است و اکنون برای عرضه به بازار متخصص خودرو آن را چکاب می‌کند تا یقین حاصل کنند این ماشین مشکلی ندارد. این دستور جلسه هم مبنایش بر این است که افراد را در پایان سال تحصیلی در بوته آزمایش قرار می‌دهد تا ببیند چه چیزهایی آموخته‌اند.

آنچه من از رفتار وزندگی افراد جامعه برداشت کرده‌ام این است که آدم‌ها خیلی تن به کار نمی‌دهند و گاها ضرب‌المثل‌هایی را به کار می‌برند که خیلی در بین جوامع پیشرفته امروزی جایگاهی ندارد. مانند این ضرب‌المثل که کار مربوطه به تراکتور است. بسیاری از افراد تمایل دارند که یک‌شبه ره صدساله را بروند و مال و ثروت و یا گنجی را به دست آورند بدون اینکه برای آن تلاشی کرده باشند. مانند رفتن به سمت شبکه‌های هرمی و یا مانند آن، با توجه به همان تصور خام برای به دست آوردن ثروت. کنگره دقیقاً در جهت عکس این رؤیاهای خام عمل می‌کند و با این دستور جلسه مسئله مهم کار را مطرح می‌کند. اما باید این مسئله بسیار مهم را مدنظر داشته باشیم که به هر نوع فعالیتی الزاماً کار نمی‌گویند. مثلاً کسی که در خیابان قدم می‌زند نمی‌توانیم بگویم کاری انجام می‌دهد ولی اگر همین شخص جارویی دست بگیرد و خیابان را جارو کند می‌توانیم بگوییم کاری انجام می‌دهد. منظور این است که فرد باهدف و قصد و نیتی کاری را انجام دهد و از آن بهره‌ای ببرد. تحصیل در معنای عامیانه به معنای به دست آوردن و کسب کردن هست و معنای خاص آن یعنی به دست آوردن دانش و فنونی که لازمه انجام کار است.

اما مسئله بعدی قدرت هست که در تمام جوامع دارای اهمیت و از جایگاه بسیار خاصی برخوردار هست و تقریباً تمام کشورها با آن سروکاردارند و هرکدام برای به دست آوردن منافع بیشتر گاهی خودخواسته و یا ناخواسته وارد جنگ نیز می‌شوند. اگر به خواهیم همین‌جا یک پرسش و پاسخ داشته باشیم سؤال این است که معنی قدرت چیست؟ جوابی که خودم برای این پرسش دارم این است که قدرت یعنی توانایی انجام کار. به این معنی که من توان انجام کاری را داشته باشم. سؤال دیگر این است که علم از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ یکی از سرچشمه‌ها و منشأ قدرت علم است. درگذشته بیشتر کارها یدی بود و شخص بازور بازویش کار را انجام می‌داد، اما امروزه اکثر کسانی که به ثروت رسیده‌اند دارای تحصیلات خوب و یا عالی هستند. ثروت از دیگر مواردی است که قدرت را با خودش می‌آورد و خوردن مواد غذایی نیز بر قدرت می‌افزاید و باعث افزایش توان انسان و یا موجودات دیگر می‌شود. ما در اینجا و با توجه به این دستور جلسه می‌خواهیم به قدرت توجه ویژه‌ای داشته باشیم چراکه به این باور رسیده‌ایم که تمام دنیا برای قدرت در حال تلاش هستند. چراکه دریافته‌ایم که قدرت توان انجام کار را افزایش می‌دهد. کنگره تأکید می‌کند که افراد برای اینکه بتوانند از زندگی آرام و مرفه ای برخوردار باشند باید در تمام زمینه‌ها دارای قدرت باشند. در پایان از اینکه با سکوت خودتان به حرف‌های من گوش کردید از همه‌ی شما سپاسگزارم.

 
 
نگارش، تصویربرداروتنظیم برای وبلاگ: مسافر حسن

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .