English Version
English

رعایت معرفت، عدالت و عمل سالم در تمامی خدمت‌ها عامل موفقیت

رعایت معرفت، عدالت و عمل سالم در تمامی خدمت‌ها عامل موفقیت

به مناسبت دریافت شال کمک راهنمایی توسط دوتن از همسفران  نمایندگی صالحی؛ باهمسفر عذرا که دنور نمایندگی صالحی  است و همسفر اکرم که هم اکنون در جایگاه مرزبانی در حال خدمت هستند، مصاحبه‌ای کرده ایم که در ادامه می خوانید:

 

با عرض سلام و تبریک خدمت شما عزیزان؛ لطفا کمی از حس و حال خود، از لحظه‌ای که متوجه قبولی در آزمون کمک راهنمایی شدید، بگویید.

همسفر اکرم

اسامی قبول شدگان در آزمون کمک راهنمایی هر روز اعلام می‌شد. روز ۲۰یا۲۱ مرداد ماه بود و قرار بود اسامی قبول شدگان شعبه صالحی را اعلام کنند. هرلحظه سایت را چک می‌کردم و بی صبرانه منتظر بودم که اسامی را ببینم. حس بسیار عجیبی داشتم. بعد از اینکه اسم خود را بین اسامی دیدم از خوشحالی گریه می‌کردم اما با دیدن اسامی دوستان و مسافرم، شادی‌ام چندین برابر شد. قبولی در آزمون کمک‌راهنمایی یکی از شیرین‌ترین لحظه‌های زندگی‌ام بود.

همسفر عذرا

برایم باوری بود در ناباوری و خداوند را شکر می‌کردم که مرا لایق این خدمت دانست. با اینکه مانند پرنده‌ای سبکبال بودم ولی سنگینی این مسئولیت را احساس می‌کردم و تمام تلاشم را کردم که نگاهم را به آموزش‌های کنگره دقیق‌تر و بهتر کنم.

کدام نکته از سخنان جناب مهندس در روز دریافت شال، بیشتر از هر نکته‌ای برایتان قابل توجه بود تا متوجه حساسیت این جایگاه بشوید؟

همسفر اکرم

این جمله که: «خداوند فرصت خدمت به بندگانش را به همه نمی‌دهد.»

همسفر عذرا

آقای مهندس فرمودند: «رهجو دست راهنما امانت است و در کنگره60 واژه "رهجویِ من" نداریم بلکه رهجو برای کنگره است و راهنما باید در برخورد با رهجو تعادل را رعایت کند و فقط متون کنگره را آموزش بدهد.»

لطفا به ما بگویید برای تشکیل لژیون چقدر در خود احساس آمادگی دارید؟ آیا حضور در جلسات هماهنگی راهنمایان توانسته به شما کمک کند تا برای تشکیل لژیون خود آمادگی و برنامه‌ریزی مناسبتری داشته باشید؟

همسفر اکرم

اوایل این احساس آمادگی را نداشتم. اکنون در جایگاه مرزبانی خدمت می‌کنم و با تمام اعضای شعبه در ارتباط هستم. این خدمت‌ها به اضافه‌ حضور در جلسات کمک راهنمایان و استفاده از تجربیات راهنمایان پیشکسوت توانستند مرا آماده‌تر کنند.

همسفر عذرا

حضور در جلسات راهنمایان و استفاده از تجربیات سایر راهنماها مرا برای تشکیل لژیون آماده‌تر کرد و من در طول چندین سالی که در کنگره بوده‌ام نیز آموزش گرفتم و اکنون زمان آن رسیده که آموزش‌هایی که در کنگره گرفته‌ام را به دیگران آموزش بدهم و خود هم وارد مرحله جدیدی از آموزش بشوم.

با توجه به سابقه خدمت‌های شما(همسفر اکرم) در جایگاه مرزبانی و همچنین (همسفر عذرا) در جایگاه نگهبانی لژیون سردار و جایگاه دنوری؛ فکر می‌کنید خدمات شما تا به امروز به چه میزان می‌تواند شما را در این جایگاه یاری دهد؟ و به عقیده شما انجام خدمت‌های مختلف تا چه میزان می‌تواند رهجویان را به سمت جایگاه کمک‌راهنمایی سوق دهند؟

همسفر اکرم

هر خدمتی که در آن حرمت‌ها و قوانین و اصول رعایت شده باشد انسان را به طرف عمل‌سالم سوق می‌دهد. در خدمت کردن بسیاری از حس‌ها را تجربه می‌کنیم و این تجربیات می‌توانند در ادامه راه بسیار کمک‌کننده باشند.

 نشان کنگره‌۶۰ از دایره پوشیده از گندم و مثلثی که سه ضلع آن معرفت، عمل سالم و عدالت است تشکیل شده و اگر بتوانیم در تمامی خدمت‌ها این سه مورد را برای خود یادآوری کنیم حتما میتوانیم در آن موفق باشیم.

همسفر عذرا

انسان تا زمانی که کاری را انجام نداده باشد نمی‌تواند آن را به دیگران انتقال بدهد. خدمت در جایگاه دنوری باعث شد تا من گذشت را یاد بگیرم و در آینده بتوانم به رهجو‌های خود نیز آموزش بدهم. تمام خدمت‌های کنگره بار آموزشی بالایی دارند و باعث ارتقای انسان می‌شوند. اگر من در جایگاه‌هایی که هستم حس خوبی داشته باشم می‌توانم آن را به دیگران نیز انتقال بدهم.

با توجه به نزدیک شدن به آزمون کمک راهنمایی، کمی از تجربه خود در آزمون سال گذشته بگویید. در این خصوص برای مشتاقان کسب این جایگاه چه پیشنهادی دارید؟

همسفر اکرم

در ابتدا من برنامه ریزی کردم و این مسئله را نیز آموخته بودم که اگر انسان خواسته‌ای داشته باشد باید روی آن خواسته متمرکز بشود تا به آن برسد. من نیز تمام تمرکز خود را بر این گذاشتم که در این آزمون قبول شوم. بسیاری از کارهایی که احتیاج به صرف وقت و انرژی داشتند را حذف کردم و در آزمون‌هایی که توسط مرزبانان و اسیستانت شعبه برگزار می‌شد شرکت می‌کردم .

همسفر عذرا

افرادی که عاشق خدمت و آموزش بیشتر هستند حتماً به این جایگاه می‌رسند. افرادی که می‌خواهند آزمون بدهند باید تلاش کنند و متون کنگره را فقط برای قبولی در آزمون نخوانند بلکه برای آموزش بیشتر بخوانند. سعی کنند مطالب را فهم کنند که در این صورت به راه نزدیک‌تر می‌شوند. با نزدیک شدن به راه این احساس درون فرد قوی تر می‌شود. انشالله که امسال شاهد قبولی بیشتر عزیزان در آزمون کمک راهنمایی شویم.

 

تهیه و تنظیم: همسفر زهرا (ف)، لژیون دوم

نمایندگی همسفران صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .