English Version
English

بخشش باید از روی آگاهی و شناخت باشد

بخشش باید از روی آگاهی و شناخت باشد

 اولین عضو دنور همسفران نمایندگی خمین همسفر مهتاب است. مسافر ایشان مصرف شیره و تریاک داشت و به مدت 15 ماه به راهنمایی آقای مرتضی و خودشان هم با راهنمایی سرکار خانم بهیه سفر کرد و به مدت 10 ماه است که آزاد و رهاست. با او گفت و گویی کرده ایم که در ادامه می خوانید:

لژیون مالی یعنی چه و عضویت در آن چگونه است؟
وقتی کنگره وسعت پیدا کرد ، دیگر سبد پول جوابگوی هزینه‌ها نبود و با تدبیر جناب مهندس لژیون مالی شکل گرفت. در ابتدا این لژیون با ۴ عضو تشکیل شد و آقای مهندس استادی این لژیون را بر عهده داشتند. اداره کردن یک لژیون ۴ نفره توسط خود ایشان نشان از اهمیت آن دارد. در ادامه لژیون مالی در کلیه شعب کنگره 60 تشکیل شد و نام آن به لژیون سردار تغییر پیدا کرد. که علت این تغییر نام ، علاقه جناب مهندس به استاد سردار هستافرادی که مبلغ ۶ میلیون به بالا به کنگره اهدا کنند می‌توانند در لژیون سردار به مدت یک سال عضو شوند.

 

به چه افرادی دنور می‌گویند ؟
جناب آقای مهندس در جلسه‌ای از واژه دنور استفاده کردند و گفتند: دنورها کسانی هستند که توانمندند و از جان و مالشان می‌گذرند. دنور صفت بخشندگی را به تصویر می‌کشد و هنوز هم در دنیا از این نشان استفاده می‌شود. جناب مهندس این نشان را به کسانی می‌دهند که مبلغ 50 میلیون به بالا به کنگره اهدا کنند.

 

 تبریک به شما بابت دنور شدنتان حس تان ازاین حرکت زیبا چیست؟
سپاسگزارمهر خدمتی در کنگره حال خوش با خود به همراه دارد. خداوند را شاکرم که به من توفیق داد تا به این میزان از آگاهی برسم که بتوانم بخشش از مالم را تجربه کنم و در راستای اهداف مقدس کنگره قطره ای باشم بسیار ناچیز از این اقیانوس بیکران.پاداش قرار گرفتن در این جایگاه همراه با خیر ، برکت ، امید و حال خوش است. اگر بخواهم در مورد حسم چیزی بگویم در یک کلام احساس آرامشی است که تا به حال تجربه‌اش نکرده‌ام. باز کنگره و جناب مهندس بیشترین و بهترین منفعت و سود را به خودم برگرداندند. این شاهکاری است که بلافاصله پاداش خود را از عمل خیر دریافت می‌کنیم. امیدوارم همه اعضاء کنگره بتوانند از طعم شیرین و بی‌نظیر بخشش و عشق بهره‌مند شوند.

 
 

.4با توجه به اینکه مسافرتان عضو لژیون سردار بودند چه حس وحالی باعث شد که شما هم عضو شوید ومسافرتان چگونه شما را حمایت کرد؟
ما باید آموزش ها را در زندگی‌مان عملیاتی کنیم و لژیون سردار برای من و مسافرم بستری را فراهم کرد که بتوانیم بذر بخشش را بکاریم و سعادت و خوشبختی دروکنیم.عضویت مسافرم در لژیون سردار آن‌چنان القاء عطر خوشی را همراه داشت ، که من را سرمست و روانه این مسیر نمود. من و مسافرم عضویت در لژیون سردار را یک تکلیف می‌دانیم. ایمان‌دارم این امر گره از مشکلاتم می‌گشاید و التیام‌بخش زخم‌های صور پنهانم خواهد بود.

 

چه چیزی باعث شد که شما به فکر دنور شدن باشید ؟
در کنگره یک مقوله بسیار مهم و کلیدی داریم که شکرگزاری است. شکرگزاری باعث می‌شود نعمتم را بیمه کنم. با پرداخت مبلغی هرچند اندک به شکرانه رهایی مسافرم و قدرشناسی از جناب مهندس تصمیم گرفتم دنور شوم و باور دارم این کار پس‌اندازی است برای زمانی که هیچ‌کس و هیچ‌چیز توانایی‌اش را ندارد به دادمان  برسد.

 

بعضی افراد موقع بخشیدن از مال ترس از دست دادن دارند نظر شما چیست ؟
من و مسافرم به این باور رسیده‌ایم که نه‌تنها با بخشش از مالمان ، چیزی را از دست نمی‌دهیم بلکه باور داریم شاه‌کلید ثروت بخشش است.

 
نظر شما در مورد این جمله که بخشش باید از روی شناخت و آگاهی و اختیار باشد چیست؟
بله بخشش باید از روی آگاهی و شناخت باشد، اگر ما به‌واسطه آموزش‌های کنگره دانایی خود را افزایش دهیم متوجه می‌شویم که اگر امروز حالمان خوب است به خاطر علمی است که کنگره جاری کرده است و آن علم عشق و محبت است که همه ما را سیراب می‌کند. آقای مهندس می‌فرمایند اگر ببخشی ، اگر خود را هرس کنی زیبا می‌شوی و این‌یک حقیقت است. اگر ما نسبت به این حقیقت شناخت و آگاهی داشته باشیم این کار را با لذت انجام می‌دهیم.در ضمن حفظ سرمایه‌های بزرگ به نگهداری و مراقبت هوشمندانه احتیاج دارد و فقط در قالب حرف و زبان نیست بلکه قدردانی لازم است. باید باسخاوت و بخشندگی در حفظ و توسعه کنگره 60 تلاش کنیم و بنیان کنگره را دررسیدن به اهداف بزرگشان یاری کنیم.

 


بخشش با  تفاخر یا با تواضع نظرتان در مورد این جمله چیست؟

ما به‌واسطه کنگره نعمت‌ها و موفقیت‌های زیادی به دست آورده‌ایم، از رهایی مسافرمان تا حال خوشی که به آن رسیده‌ایم همه و همه از جانب کنگره بوده است. ما نباید حال پریشان گذشته را فراموش کنیم و باید همیشه قدردان کنگره باشیم. بنابراین از سر تواضع و به‌دوراز تفاخر ببخشیم و بدانیم که تفاخر انسان را از خدا دور می‌کند. هزاران بار خداوند را سپاسگزارم که اذن ورودم را به این مکان مقدس و امن صادر کرد تا لیاقت آشنایی با بزرگ‌مرد زمانه را داشته باشم و بتوانم از نو احیا شوم، با آموزش‌های ناب کنگره در خود تغییر ایجاد کنم و تبدیل شوم. صاحب آگاهی و تفکری سالم برای رهایی از تاریکی‌های درونم بشوم و طعم وصف‌نشدنی آزادی و عشق را بچشمخداوند پاداش عشق را با عشق می‌دهد. از مسافرم سپاسگزارم که این واژه را تمام و کمال برایم معنی کردند و عاشقانه بخشندگی‌شان را به من بخشیدند.

از اینکه وقت گران‌بهای خود را در اختیار ما قراردادید بسیار سپاسگزاریم و از خداوند توفیق خدمت در جایگاه‌های کنگره را خواستاریم .به امید موفقیت‌های روزافزون برای شما و خانواده محترم 

 

 

تهیه‌کننده: همسفر اعظم
ارسال مطلب: همسفر منصوره

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .