English Version
English

درکِ مطالب جهانبینی، کلید کاربردی کردن آموزش‌هاست

درکِ مطالب جهانبینی، کلید کاربردی کردن آموزش‌هاست

طی لغو کلاس‌های حضوری کنگره۶۰ در ماه‌های اخیر و شروع فعالیت مجازی لژیون‌ها، خدمتگزاران در بخش آزمون‌های هماهنگ با پیگیری و تلاش‌های خود، شرایط آزمون‌های آنلاین را مهیا کردند که با استقبال همسفران مواجه شد.

در این میان همسفران نمایندگی صالحی نیز استقبال ویژه‌ای از آزمون‌ها داشتند و تا کنون حدود35 نفر از اعضاء به‌طور میانگین در تمامی آزمون‌ها حضور مستمر پیدا کردند. امروز در حضور همسفر فائزه رهجوی لژیون ششم هستیم که در تمامی آزمون‌های مجازی، موفق به کسب نمره کامل شده‌اند، از ایشان درخواست کردیم تا رمز موفقیت خود را با ما به اشتراک بگذارند، با ما همراه باشید.

 

با سلام؛ لطفا به ما بگویید کسب نمره کامل در تمامی آزمون‌ها چه حسی برای شما داشت؟ آن هم با داشتن فرزندی خردسال که قطعا شرایط شما را به چالش می‌کشد.

سلام دوستان فائزه هستم یک همسفر. واقعا خیلی خوشحالم که اینقدر برای همسفران احترام قائل هستید و از تمامی زحمات شما صمیمانه سپاسگذارم.

وقتی در آزمونی نمره کامل را می‌گرفتم، خودش انگیزه‌ای برای آزمون بعدی بود. در واقع این فرصت خوبی بود تا خودم را محک بزنم، زیرا با خودم عهد کرده بودم که اگر نتوانم از پسِ این مقدار امتحان و سوال برآیم، قطعا در امتحان کمک راهنمایی هم نمره قابل قبولی کسب نمی‌کنم؛ پس بیشتر خواندم. شاید امتحان دادن با حضور یک فرزند نوزاد سخت باشد ولی به لذتِ گرفتن نمره‌ی کامل و تشویق‌های راهنمایم، می‌ارزید!

 

به نظر شما کسب نمره کامل می‌تواند ملاک خوبی برای یادگیری آموزش‌های جهانبینی به حساب آید؟ و یا کاربردی کردن این آموزش‌ها شرایط دیگری را می‌طلبد؟ 

قطعا تنها کسب نمره خوب ملاک یادگیری مطالب جهان‌بینی نیست؛ چراکه این فهم و درک مطالب است که باعث کاربردی کردن آموزش‌ها می‌شود. شاید من بتوانم با حفظ کردن طوطی‌وار باز هم نمره خوبی بگیرم ولی اگر مطلب را نفهمیده باشم، قطعا بلافاصله فراموش می‌شود. ضمنا شاید تنها حفظ کردن ولی هضم نکردن مطالب، به خود من آسیب بزند، چراکه باعث می‌شود با وجود ناآگاهی‌ام، از مطالب حفظ شده برای ارشاد دیگران استفاده کنم و این بسیار مخرب است. پس اگر بخواهم مثل یک کتاب نباشم که مطالب را در دلش دارد ولی نمی‌تواند از آن استفاده‌ای کند، باید ابتدا آنها را دریافت کنم، سپس آنها را بفهمم و هضمشان کنم تا وارد گوشت و پوست و استخوان من شوند. (به این معنا که آموزش‌ها و مطالب، بخشی از آگاهی من شوند).

 

شما سطح آزمون‌های برگزار شده در نمایندگی را در چه حدی می‌بینید؟ به نظرتان سوال‌ها سخت، آسان و یا ترکیبی از هر دو بوده‌اند؟ 

به نظر من سطح سوالات آزمون‌ها ترکیبی از هر دو بود (سخت و آسان). سوال‌ها در حدی بودند که نه برای یک سفر اولی سخت و پیچیده باشد و نه برای یک سفر دومی خیلی آسان. ترکیبی خوب از هر دو نوع.

 

لطفا نظرتان را در مورد تفاوت آزمون‌های حضوری و آنلاین بیان کنید، آیا در کیفیت آزمون‌ها تفاوتی احساس می‌کنید؟

به نظرم شاید در آزمون‌های حضوری کمی سطح استرس بیشتر باشد ولی شرایط آزمون‌های آنلاین به گونه‌ای‌ست که می‌توان با راحتی بیشتری امتحان داد ولی کیفیت سوال‌ها تفاوتی نداشت، فقط فضای امتحان خودمانی‌تر بود.

 

امیدوارم که در برگزاری آزمون کمک راهنمایی دوره بعد، قبولی شما را شاهد باشیم؛ اما به نظر خودتان علاوه بر کسب نمرات بالا در آزمون‌های داخلی، چه عواملی می‌تواند برای رسیدن به این هدف (رسیدن به جایگاه کمک راهنمایی) به شما کمک کند؟

انشالله شاهد قبولی تمام دوستانی باشیم که عاشق خدمت هستند و خواسته قلبی آنهاست.

به نظر من خواست قلبی خیلی مهم است، چراکه انسان برای رسیدن به خواسته‌اش هرکاری می‌کند. اگر خواست من فقط گرفتن نمره قبولی در امتحانات باشد، قطعا گرفتن این نمرات نمی‌تواند کمکی به قبولی من در آزمون کمک راهنمایی بکند؛ ولی اگر هدف و خواسته‌ی من رسیدن به جایگاه کمک‌راهنمایی و خدمت به دیگران باشد، شک ندارم که قبولی در آزمون‌های داخلی می‌تواند بسیار مؤثر باشد و مانند پله‌های نردبان من را به هدف می‌رساند، چراکه این آزمون‌ها مروری است بر مطالب کتاب، سی‌دی‌ها و متون آموزشی.

 

 

تهیه و تنظیم: همسفر الهه – لژیون دوم

همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .